AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 Uten å gå for mye inn på detaljer ble jeg grovt truet av naboen først en gang i dag. I en vanlig samtale ble han plutselig kjempe sint. Beskyldte meg for masse rart, kalte meg stygge ting. Stor voksen mann som skreik skikkelig til meg og var veldig truende. Jeg tok hunden min under armene og løp inn mens jeg skalv. Så vær jeg ute en tur senere med hunden min, var redd for å møte på han, men jeg så flere i gaten så tenkte det ville gå bra. Måtte han gående og han var i gang igjen med å skrike å kalle meg ting. Nok en gang tok jeg hunden under armen og løp inn. Jeg låste og ringte faren min som kom med en gang for å hjelpe meg. Jeg vet at naboen har psykiske problemer og er tidligere rusmisbruker. Jeg vet han har mye anmeldelser på seg. Jeg vet at han har slått ned flere, slått inn ruter og stjålet biler. Jeg har med andre ord god grunn til å være redd han. Så er tanken nå at jeg burde ringt politiet? Kan jeg ringe politiet i morgen og forklare situasjonen? Jeg er hjemme i ferie før mammaperm, jeg er høygravid og har dyr som må ut hver dag. Jeg har merket hele kvelden at jeg er kjempe nervøs selv etter samboer kom hjem. Hvis jeg ringer i morgen så er det for å informere om søndagens hendelse tilfelle det skulle skje noe mer. Egentlig bare for å ha tryggheten om at de vet og at jeg kan ringe om han kommer på døren min. Noen råd? Anonymkode: 64766...a4a 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #2 Skrevet 21. januar 2018 Jeg ville anmeldt det! Anonymkode: fafa5...be8 9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #3 Skrevet 21. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville anmeldt det! Anonymkode: fafa5...be8 Det var verbalt alt sammen og jeg løp inn så han fikk ikke gjort meg noe. Er det noe å anmelde når det ikke har vært mer fysisk? Da jeg møtte han gang nummer to prøvde jeg å gå lengst mulig unna og kikke vekk. Svarte ok på en av beskyldningene hans og løp inn. Gjorde det jeg kunne for å unngå konflikt. Anonymkode: 64766...a4a
lipglossy Skrevet 21. januar 2018 #4 Skrevet 21. januar 2018 Hvis jeg var deg så hadde jeg ringt politiet med en gang i morgen. 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #5 Skrevet 21. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uten å gå for mye inn på detaljer ble jeg grovt truet av naboen først en gang i dag. I en vanlig samtale ble han plutselig kjempe sint. Beskyldte meg for masse rart, kalte meg stygge ting. Stor voksen mann som skreik skikkelig til meg og var veldig truende. Jeg tok hunden min under armene og løp inn mens jeg skalv. Så vær jeg ute en tur senere med hunden min, var redd for å møte på han, men jeg så flere i gaten så tenkte det ville gå bra. Måtte han gående og han var i gang igjen med å skrike å kalle meg ting. Nok en gang tok jeg hunden under armen og løp inn. Jeg låste og ringte faren min som kom med en gang for å hjelpe meg. Jeg vet at naboen har psykiske problemer og er tidligere rusmisbruker. Jeg vet han har mye anmeldelser på seg. Jeg vet at han har slått ned flere, slått inn ruter og stjålet biler. Jeg har med andre ord god grunn til å være redd han. Så er tanken nå at jeg burde ringt politiet? Kan jeg ringe politiet i morgen og forklare situasjonen? Jeg er hjemme i ferie før mammaperm, jeg er høygravid og har dyr som må ut hver dag. Jeg har merket hele kvelden at jeg er kjempe nervøs selv etter samboer kom hjem. Hvis jeg ringer i morgen så er det for å informere om søndagens hendelse tilfelle det skulle skje noe mer. Egentlig bare for å ha tryggheten om at de vet og at jeg kan ringe om han kommer på døren min. Noen råd? Anonymkode: 64766...a4a Snakk med politiet. Anonymkode: 83159...2aa 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #6 Skrevet 21. januar 2018 Høres ut som gamle naboen min. Anmeld NÅ. Ikke finn deg i dette. Hvis du ikke gjør noe vil han bare fortsette og det vil også bli verre. Om han ikke har respekt for politiet vil de ihvertfall kjenne til saken og veien er kortere dersom du virkelig får behov for deres assistanse senere. Ikke nøl med å anmelde. Sånne idioter burde ikke få ture frem sånn som de gjør. Ikke greit i det hele tatt. Anonymkode: 98803...ac4 9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #7 Skrevet 21. januar 2018 Hold deg med folk hvis du må ut, så du har beskyttelse og vitner om det skjer noe. Snakk med politiet og si at du er høygravid og ikke vil kunne forsvare deg om han blir utagerende. Anonymkode: 69cf1...59c 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #8 Skrevet 21. januar 2018 Fy flate for en ynkelig og liten mann som truer en gravid kvinne!!! Ville ringt politiet i morgen tidlig! Anonymkode: b3acd...77c 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #9 Skrevet 21. januar 2018 Lol, hva skal politiet gjøre liksom? Snuten: "Du, herr Stumperud, Vi har fått en anmeldelse om at du har fremsatt verbale trusler fra". "Stemmer dette?" Stumperud: "Nei" Snuten: "Henglagt pga bevisets stilling". Samboeren din bør ta en alvorsprat med han om hva det enn er. Mannen skal jo beskytte kvinnen sin, er det ikke sånn? Anonymkode: 70826...105 3
pewdiepie Skrevet 21. januar 2018 #10 Skrevet 21. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var verbalt alt sammen og jeg løp inn så han fikk ikke gjort meg noe. Er det noe å anmelde når det ikke har vært mer fysisk? Da jeg møtte han gang nummer to prøvde jeg å gå lengst mulig unna og kikke vekk. Svarte ok på en av beskyldningene hans og løp inn. Gjorde det jeg kunne for å unngå konflikt. Anonymkode: 64766...a4a nei det er ikke noe å gjøre med da han fysisk ikke har gjort deg en dritt. men han virker usatbil , bruker han narkotika ? eller har psykiske problemer ? isåfall hadde jeg holdt meg langt unna. folk påvirket under narkotika kan gjøre veldig mye alvorlig
pewdiepie Skrevet 21. januar 2018 #11 Skrevet 21. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy flate for en ynkelig og liten mann som truer en gravid kvinne!!! Ville ringt politiet i morgen tidlig! Anonymkode: b3acd...77c mannehater detected
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #12 Skrevet 21. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var verbalt alt sammen og jeg løp inn så han fikk ikke gjort meg noe. Er det noe å anmelde når det ikke har vært mer fysisk? Da jeg møtte han gang nummer to prøvde jeg å gå lengst mulig unna og kikke vekk. Svarte ok på en av beskyldningene hans og løp inn. Gjorde det jeg kunne for å unngå konflikt. Anonymkode: 64766...a4a Trusler er ikke lov, altså min far fikk akkurat en kjempebot for det. Hvis det skjer igjen, prøvd å ta det opp så du har bevis? Anonymkode: fafa5...be8 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #13 Skrevet 21. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hold deg med folk hvis du må ut, så du har beskyttelse og vitner om det skjer noe. Snakk med politiet og si at du er høygravid og ikke vil kunne forsvare deg om han blir utagerende. Anonymkode: 69cf1...59c I gaten her er det så og si bare meg og han hjemne på dagtid nå. Hunden er ung og må ut hver time. Det er det jeg gruer meg til i morgen. Anonymkode: 64766...a4a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #14 Skrevet 21. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lol, hva skal politiet gjøre liksom? Snuten: "Du, herr Stumperud, Vi har fått en anmeldelse om at du har fremsatt verbale trusler fra". "Stemmer dette?" Stumperud: "Nei" Snuten: "Henglagt pga bevisets stilling". Samboeren din bør ta en alvorsprat med han om hva det enn er. Mannen skal jo beskytte kvinnen sin, er det ikke sånn? Anonymkode: 70826...105 Faren min mente at politiet er så kjent med han at det ikke er noe problem. Anonymkode: 64766...a4a 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #15 Skrevet 21. januar 2018 Jeg har vært i samme situasjon som deg. Han var aldri fysisk truende så jeg lot det gå ALTFOR lang tid før jeg til slutt anmeldte. Politiet tok det veldig alvorlig og han fikk forbud mot å oppsøke meg Anonymkode: 08ef8...e26 9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #16 Skrevet 21. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trusler er ikke lov, altså min far fikk akkurat en kjempebot for det. Hvis det skjer igjen, prøvd å ta det opp så du har bevis? Anonymkode: fafa5...be8 To naboer hørte utbruddet tidligere i dag. Tenkte å ha mobil på opptak hver gang jeg er utendørs i morgen. Anonymkode: 64766...a4a 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #17 Skrevet 21. januar 2018 4 minutter siden, pewdiepie skrev: mannehater detected Mannehater fordi jeg synes menn som truer (gravide) kvinner er små og patetiske?! Føler du deg truffet? Anonymkode: b3acd...77c 18
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #18 Skrevet 21. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren min mente at politiet er så kjent med han at det ikke er noe problem. Anonymkode: 64766...a4a Snuten; "Det er nærliggende å tro at kan ha fremsatt trusler" hjelper ikke. Sett tlf din på taleopptaker når du er ute med hunden, da har du litt bevis i verste fall. Anonymkode: 70826...105
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #19 Skrevet 21. januar 2018 9 minutter siden, pewdiepie skrev: nei det er ikke noe å gjøre med da han fysisk ikke har gjort deg en dritt. men han virker usatbil , bruker han narkotika ? eller har psykiske problemer ? isåfall hadde jeg holdt meg langt unna. folk påvirket under narkotika kan gjøre veldig mye alvorlig Han fortalte at han har en adhd diagnose og at han var under utredning for schizofreni, den sidte diagnosen gikk de tilbake fra. Han har i lange perioder hørt stemmer og hatt psykoser, men denne kunne også forklares med langtidsbruk av amfetamin, kokain og speed. Så røyker/røyka han hasj lenge. Han har ofte mye angst og depresjoner. Jeg har kjent han hele livet og har blitt banket opp av han både som barn og tenåring. Ved en anledning var det så ille at det ble dokumentert blåmerker ved halsen til et annet barn som måtte på sykehuset etter han hadde vært på ferde. Anonymkode: 64766...a4a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #20 Skrevet 21. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han fortalte at han har en adhd diagnose og at han var under utredning for schizofreni, den sidte diagnosen gikk de tilbake fra. Han har i lange perioder hørt stemmer og hatt psykoser, men denne kunne også forklares med langtidsbruk av amfetamin, kokain og speed. Så røyker/røyka han hasj lenge. Han har ofte mye angst og depresjoner. Jeg har kjent han hele livet og har blitt banket opp av han både som barn og tenåring. Ved en anledning var det så ille at det ble dokumentert blåmerker ved halsen til et annet barn som måtte på sykehuset etter han hadde vært på ferde. Anonymkode: 64766...a4a Og så har du valgt å bosette seg der med han si nabo? Utrolig uansvarlig av deg nå når du venter barn. Anonymkode: 781ea...e03 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå