Gå til innhold

Min single venninne har et forhold til en gift mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde sagt det til konen. Hun som blir mest såret. Tenk å ha det gående i flere år som hun kunne gått videre alene og kanskje funnet seg en ny som respekterte henne og ikke var utro. Venninne ja, skal ikke se bort fra at hun hadde gjort det mot deg og. De gjør noe de ikke burde.. 

Anonymkode: e82a5...a87

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vær forberedt på at konen ikke tror deg. Sjelden folk vil innse noe slikt uten håndfaste bevis. 

Jeg ga beskjed en gang. Resulterte i at jeg ble lagt for hat på grunn av mitt «forsøk på å bryte opp et ekteskap»

Anonymkode: f200b...7a8

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville selvfølgelig sagt det til kona. "alle"  andre vet om det og ikke henne er jo ganske vondt å se på spør du meg.. Du må fortelle at du vet at din venninne(fullt navn) og hennes mann har et forhold bak hennes rygg og hatt det i snart 2 år. Og si at du selv har opplevd utroskap og ville si fra pga medfølelse og ansvar pga det du visste om. 

Anonymkode: be843...e11

• Liker 9
Skrevet

Jeg kan ikke se noe gode grunner til at du skal legge deg borti andres liv på denne måten. Du burde heller bryte kontakten med denne venninnen din, siden du åpenbart ikke er hennes venninne. Er man ikke enig i venners livsførsel, kan man saktens forsøke å lede dem inn på smalere stier, men man tar virkelig ikke saken i egne hender. Kan du ikke akseptere det hun gjør, bør du bare innse at dere ikke er venninner lenger. 

Anonymkode: 942f7...b72

• Liker 3
Skrevet

Mannen er åpenbart den største syndebukken her, men selvfølgelig gjør hun også noe galt! Hva med å respektere at andre er i forhold, og ikke være så forbanna egoistisk?

• Liker 4
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan ikke se noe gode grunner til at du skal legge deg borti andres liv på denne måten. Du burde heller bryte kontakten med denne venninnen din, siden du åpenbart ikke er hennes venninne. Er man ikke enig i venners livsførsel, kan man saktens forsøke å lede dem inn på smalere stier, men man tar virkelig ikke saken i egne hender. Kan du ikke akseptere det hun gjør, bør du bare innse at dere ikke er venninner lenger. 

Anonymkode: 942f7...b72

Jeg er egentlig enig med deg. Jeg mener at venninnen hennes gjør noe galt her, men samtidig er det ektefellen til venninnen gjør 100% ganger verre. Er egentlig overrasket over at så mange her inne sier at dersom det var deres venninne, så hadde de droppet henne siden det viser hennes moral. Altså, i virkeligheten er det svært få mennesker som ville droppet en venninne fordi hun holdt på med en utro mann. Jeg ville nok heller prøvd å snu litt på situasjonen, og spurt venninnen min om hun virkelig ville være i et forhold med en fyr som er utro mot konen/samboeren sin, og om hun ikke tror at han kan gjøre det samme mot henne om noen år. 

Med mindre konen var min venn, hadde jeg ikke sagt noe. Når dette tydeligvis er noe "alle" vet om så garanterer jeg at det er noen andre som står mye nærmere konen som burde fortelle henne om det. Det moralske ansvaret skal ikke ligge på venninnen til hun som ektemannen er utro med.

Anonymkode: 4240a...503

• Liker 3
Skrevet

Syns absolutt du bør si ifra. Har opplevd det selv og hadde satt pris på hvis en sa ifra til meg.  Hadde følt at h*n hadde medfølelse for meg og ikke ville at jeg skulle bli lurt mer.

Venninna di vil få det vondt ja , men det er konsekvensene av å rote med en gift mann. Hun kan takke seg selv. Håper hun lærer Isåfall.

• Liker 8
Skrevet

Det er utrolig ubehagelig å få vite om utroskapsforhold. Venninna di gjør deg jo til en medskyldig i hemmeligholdelsen overfor ektefellen til mannen. Det er en rolle du aldri har bedt om å få! Har vært i samme situasjon selv, det er en skikkelig ekkel og ubehagelig opplevelse. 

Anonymkode: 93e03...42b

• Liker 7
Skrevet
20 timer siden, dashny skrev:

Jeg ville sendt melding til kona! Ingen fortjener å bli bedratt og leve i uvitenhet om at den som hver kveld sier han elsker deg kommer hjem etter å ha sagt det samme til elskerinnen han nettopp har pult når han sa han var på trening.
Utroskap er en skikkelig styggedom, og vi alle hadde ønsket å vite om vi ble holdt for narr på den måten selv, så jeg syns det er alles plikt å melde fra om når man vet om utroskap også.

Ville også sagt fra til venninden at jeg ikke greide å være en moralsk støttende venninde for hun når hun gjorde noe så umoralsk og jævlig mot en uskyldig tredjepart. Har kuttet et vennskap pga dette før, og endret syn på venninda mi når hun gjorde noe sånt. Ble like stort sjokk for meg som hvis en kompis viste seg å være pedofil eller noe. Et halvt års tid senere ble hun såklart dumpa men jeg er glad jeg ikke var venninden hennes da, for jeg satt egentlig bare å godta meg og tenkte at hun fikk som fortjent og hadde ikke kunnet være noe støtte i hennes sorg uansett. Føles ikke ut som noe tap å miste en venninde som har så stygge moraler å bidrar til utroskap.

Signerer.

var eg kona, ville eg hatt beskjed!

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig enig med deg. Jeg mener at venninnen hennes gjør noe galt her, men samtidig er det ektefellen til venninnen gjør 100% ganger verre. Er egentlig overrasket over at så mange her inne sier at dersom det var deres venninne, så hadde de droppet henne siden det viser hennes moral. Altså, i virkeligheten er det svært få mennesker som ville droppet en venninne fordi hun holdt på med en utro mann. Jeg ville nok heller prøvd å snu litt på situasjonen, og spurt venninnen min om hun virkelig ville være i et forhold med en fyr som er utro mot konen/samboeren sin, og om hun ikke tror at han kan gjøre det samme mot henne om noen år. 

Med mindre konen var min venn, hadde jeg ikke sagt noe. Når dette tydeligvis er noe "alle" vet om så garanterer jeg at det er noen andre som står mye nærmere konen som burde fortelle henne om det. Det moralske ansvaret skal ikke ligge på venninnen til hun som ektemannen er utro med.

Hva viss du var konen, ville du foretrukket at folk som visste om bedraget mot deg holdt kjeft, eller hadde du likt å bli informert?

Anonymkode: 345e3...cf7

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva viss du var konen, ville du foretrukket at folk som visste om bedraget mot deg holdt kjeft, eller hadde du likt å bli informert?

Anonymkode: 345e3...cf7

Jeg tror jeg faktisk hadde skjønt at det er ikke noe mennesker som ikke kjener meg i det hele tatt kan forvente å si fra om. Den som da fortsatt da vil være den eneste som har sveket meg er fortsatt kun kjæresten/samboeren/ektefellen min. Ikke tilfeldige mennesker. Men ønsker selvsagt ikke at ukjente mennesker skal oppfordre andre til slikt, men det blir noe annet enn å legge på andre mennesker et slags moralsk ansvar for å si ifra.

• Liker 2
Skrevet

godt gjort deg at du i det hele tatt vet om det. Og hvor lenge har du hatt henne som venninne egentlig, bør du ikke istedenfor ta avstand til venninnen din om det er umoralsk hun driver med?

Anonymkode: 242c9...3c2

• Liker 1
Skrevet

hvor mange hoder bedrar egentlig sine med partnere som dem offisielt er sammen med? det er jo vanvittig hva som skjer på jordkloden hverdag. 

Anonymkode: 242c9...3c2

Skrevet

Hva hindrer denne illojale mannen i å ha sex med andre enn din venninne? Hva om både kona og vennina smittes av en kjønnssykdom? Jeg mener at kona har rett på informasjon slik at hun har mulighet til å beskytte seg selv. 

Anonymkode: e3056...ad1

• Liker 6
Skrevet

vel nr 1. 

Han forlater åpenbart aldri kona å ønsker både i pose og sekk. For alt vi vet har han ei nr 3. 

nr 2. Denne stakkars konen kan muligens allerede vite det.. Etter så lang tid er det faktisk mulig at hun har plukket opp ett par clue eller to, men rett og slett ikke klarer å ta det til seg. eller de kan ha en avtale vi ikke vet om. 

nr.3 Jeg ville nok gitt ett forsøk på veninnen din igjen, de jobber sammen så enten må hun eller han skifte jobb, for så lenge de er i livene til hverandre vil fristelsene for henne være for store... </3  Hun har det nok helt forjævlig i denne situasjonen, samtidig som hun svever på en spennende å ansvarsløs sky.  vil hun ha barn? en fremtid? Ja da håper jeg hun skjønner at dette ikke bærer noe sted. Når hun er så forelska kan det ikke være lett at han går hjem til kona hver natt istedenfor henne. Håper du greier å vinkle det til at hun trenger å finne en som kommer hjem til henne ikke omvendt. 

Om det ikke funker... så ville jeg sagt ifra. Du kan være så ''feig'' at du sender en lapp elns.. Der du skriver noe om det.. Mest sannsynlig vil hun åpne øynene litt mer å legge sammen to og to. Jeg nekter å tro at noen kan være utro i nesten 2 år uten å legge igjen clues og spor!

• Liker 2
Skrevet
På 21.1.2018 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette er problematisk, samtidig innser jeg at hun egentlig ikke gjør noe galt. Hun er singel, det er han som er gift. 

Slike som deg har jeg langt oppi halsen! Visst faen gjør hun noe galt, har du ingen rasjonell tankegang overhodet? Hun VET han er gift, hun VET en kone bedras, pga henne til og med! Ergo - jo - hun bedrar hun også!

Voks opp og skaff deg verdier og holdninger, og del dem med venninnen din. Beklager språkbruken, men fy f...

• Liker 3
Skrevet

Dette er ikke din business. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Speilbilde skrev:

Jeg nekter å tro at noen kan være utro i nesten 2 år uten å legge igjen clues og spor!

Høyner til fem år uten at noen fant ut noe som helst. 
Ja, jeg hadde et forhold til en gift mann i fem år uten at noen andre enn jeg og han vet det. 
Det er over nå da.

Anonymkode: 25f76...535

• Liker 2
Skrevet

Hvordan går d Ts? Har du kontaktet kona ?

Anonymkode: a6fba...37d

Skrevet

Jeg synes absolutt at du burde få varslet kona om dette på en eller annen måte. Det at man ikke har vondt av ting man ikke vet, stemmer ikke. Mest sannsynlig har dette hemmelig forholdet påvirket den gifte mannens ekteskap. Kanskje har han blitt mindre oppmerksom mot kona eller at hun senser at noe er galt og er ulykkelig. Hun har rett til å vite om dette, fordi dette er en brudd på den kontrakten et ekteskap er. Ingen liker å blir lurt. Det er finnes selvsagt en ørliten mulighet for at de kan ha en avtale om åpent forhold eller noe, men det er lite sannsynlig, og ikke noe man bør bruke som unnskyldning for ikke å si i fra. 

Så hvordan skal du varsle? Det finnes flere muligheter. Anonymt brev pr post, tlf med skjult nummer, opprette en ny anonym epost eller Facebook konto og send melding til henne der om det du vet. Evt så kan du la det gå via en tredjeperson - dvs si det til noen som forteller det videre til henne. Denne tredjepersonen kan si at hun bare hørte et rykte, noe som kan vekke kona og få satt ballen i gang med å rulle.

Spesielt siden du har opplevd noe lignende selv, så skjønner du at det er best for kona å få vite, slik at hun kan avgjørelser for sitt liv og sin framtid basert på fakta og ikke på løgn.

Anonymkode: 9ad5b...daa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...