magi Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 Hva er de viktigste egenskapene du ser i etter en jobb? Har du en god jobb? Eventuelt hvorfor ikke? En god jobb for meg er en jobb hvor jeg får muligheten til å jobbe deltid (50%), varierte faglige arbeidsoppgaver, ikke under middels lønn, kort reisevei, mulighet for å reise mye i regi av jobben, en sjef som holder seg litt i bakgrunnen, kollegaer jeg liker så godt at jeg kan være med de på fritiden, lite kundekontakt, muligheter for hjemmekontor, fleksitid, ungt miljø. Dette er vel mer en ønskeliste kanskje. Jeg er for tiden student så nyter godt av nesten alle disse tingene. Det eneste jeg ikke har av listen over nå er lønn og reisemuligheter i regi av yrket. Kanskje det er derfor jeg liker så godt å studere?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #2 Skrevet 21. januar 2018 Er på utkikk etter ny jobb. Hovedsakelig fordi jeg syns arbeidsoppgavene er forferdelige kjedelige, får ikke brukt utdanningen min til noe. Det hadde vært greit om arbeidsoppgavene hadde gitt meg noe på et annet vis... f.eks. at det var utfordrende og interessant. I dag er det bare et ork å komme seg gjennom dagen fordi jobben er så forferdelig lite givende. Jeg trenger mer brainwork... Ellers så trenger jeg en jobb med mer forutsigbarhet, mer stabilitet. Jeg ønsker også mer lønn enn det jeg får i dag, og jeg ønsker å kunne jobbe meg oppover i systemet. Ved å ta på meg mer og mer ansvar etter hvert som jeg lærer nye oppgaver, etc. Kunne godt tenkt meg en jobb der jeg kunne jobbet overtid fra tid til annen, men fortsatt ha et liv på siden av jobben. Anonymkode: 4e8d7...a8b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Faglig utfordrende, mulighet for videreutvikling, hyggelig miljø, fleksibel arbeidstid. I dag mangler nr 1, men jeg har heldigvis nr 2. Anonymkode: 24c99...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 Alt personen (nr 3) over skriver, i samme rekkefølge. Pluss en god leder og ordnede arbeidsforhold. Kort reisevei er et pluss. Anonymkode: 04185...e36
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 Kommer til å være fornøyd med jobben om jeg kan få nærmere 500 000 i lønn, dagene går fort fordi det er moro eller nok å gjøre, og jeg får «kort» reisevei Anonymkode: e35af...730
Nyttig Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 Arbeidstiden er det viktigste for meg, med mulighet for friuke/r hver mnd til å reise.
Knirke Skrevet 22. januar 2018 #7 Skrevet 22. januar 2018 Faglig utfordrende Ingen kundekontakt Over 500.000 i året 6 måneder ferie i året Gratis mat Muligheten til å få sett verden mens man er på jobb
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 På 1/22/2018 den 18.38, Knirke skrev: Faglig utfordrende Ingen kundekontakt Over 500.000 i året 6 måneder ferie i året Gratis mat Muligheten til å få sett verden mens man er på jobb Sjømann med andre ord? Eneste yrket jeg kommer på som passer alle punktene Anonymkode: 3e6fe...bba
Knirke Skrevet 24. januar 2018 #9 Skrevet 24. januar 2018 19 hours ago, AnonymBruker said: Sjømann med andre ord? Eneste yrket jeg kommer på som passer alle punktene Anonymkode: 3e6fe...bba Jepp
Jentadi Skrevet 24. januar 2018 #10 Skrevet 24. januar 2018 Utfordrende, høy grad av selvstendighet og mulighet til å utforme egne arbeidsoppgaver, jobbe med mennesker, godt arbeidsmiljø, mulighet for videreutdanning. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #11 Skrevet 24. januar 2018 Lønn over 600.000, helst nærmere 700.000, godt arbeidsmiljø, faglig stimulerende, utfordrende oppgaver man må tenke litt på, mulig å både samarbeide og jobbe alene, ikke kjede seg. Anonymkode: f4fdb...03d
ajarRun Skrevet 24. januar 2018 #12 Skrevet 24. januar 2018 Trafikklærer eller giggolo. Tjener fett og jobber når man vil. Vil jeg ligge på hytta i fem dager gjør jeg det. Vil jeg jobbe mandag til lørdag 07 til 22 gjør jeg det. Ultimate virkelighetsflukt.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #13 Skrevet 24. januar 2018 54 minutter siden, Knirke skrev: Jepp Jobber du på sjøen nå? Vurderte det tidligere i livet selv, men kom frem til at det kanskje ikke er så fett som det høres ut, men jeg kan jo ta feil. Når du er ute, føler du at du får sett noe selv om man seiler over hele verden? Mitt inntrykk er at dette har blitt så effektivisert at man bare knapt rekker å få sett havna der man er før man seiler ut igjen. Supert om du kan si noe mer om det. Anonymkode: 981c9...646
Knirke Skrevet 24. januar 2018 #14 Skrevet 24. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jobber du på sjøen nå? Vurderte det tidligere i livet selv, men kom frem til at det kanskje ikke er så fett som det høres ut, men jeg kan jo ta feil. Når du er ute, føler du at du får sett noe selv om man seiler over hele verden? Mitt inntrykk er at dette har blitt så effektivisert at man bare knapt rekker å få sett havna der man er før man seiler ut igjen. Supert om du kan si noe mer om det. Anonymkode: 981c9...646 Jeg er på sjøen nå (opplærings-stilling), og føler jeg får sett mye ja... Det er vel og merke på et cruiseskip, på andre båter er det annerledes. Bare å sende en PM hvis du lurer på noe.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #15 Skrevet 24. januar 2018 4 minutter siden, Knirke skrev: Jeg er på sjøen nå (opplærings-stilling), og føler jeg får sett mye ja... Det er vel og merke på et cruiseskip, på andre båter er det annerledes. Bare å sende en PM hvis du lurer på noe. Så da får du litt fri når du er i land på de ulike cruisedestinasjonene? Ja, mulig jeg gjør det. Må stikke et annet sted nå, men om jeg evt. sender deg en PM sendere med noen spørsmål om cruiselivet som påmønstret sjømann håper jeg det er ok Anonymkode: 981c9...646
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #16 Skrevet 24. januar 2018 Skulle gjerne hatt denne jobben: https://e24.no/jobb/tysk-statsansatt-jeg-har-ikke-gjort-noe-paa-jobben-i-14-aar/20192322 Anonymkode: 6ccbf...986
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #17 Skrevet 24. januar 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle gjerne hatt denne jobben: https://e24.no/jobb/tysk-statsansatt-jeg-har-ikke-gjort-noe-paa-jobben-i-14-aar/20192322 Anonymkode: 6ccbf...986 Høres helt fryktelig ut. Surfe på nett hele dagen i 14 år da? I 1998 var ikke det et alternativ. Og han bemanningsfyren som er intervjuet har åpenbart ikke jobbet i offentlig forvaltning i nyere tid. Anonymkode: 24c99...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #18 Skrevet 24. januar 2018 Gode kollegaer, faglig utfordrende, hektisk (innenfor grensen da), grei lønn og reisevei. Altså det motsatte av hva jeg har i dag. Bomma på den nye jobben gitt! Anonymkode: 4ba11...c19
WubWub Skrevet 24. januar 2018 #19 Skrevet 24. januar 2018 Jeg jobbet som sovende nattevakt en gang. Den jobben trivdes jeg godt i
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #20 Skrevet 24. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres helt fryktelig ut. Surfe på nett hele dagen i 14 år da? I 1998 var ikke det et alternativ. Og han bemanningsfyren som er intervjuet har åpenbart ikke jobbet i offentlig forvaltning i nyere tid. Anonymkode: 24c99...ffd Kaffe, avis og Spotify. Hadde kjedet meg i 98, men burde gått fint i dag! Anonymkode: 6ccbf...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå