Gå til innhold

Organisere meg - HK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en kinkig situasjon på arbeidsplassen min og vurderer å organisere meg slik at jeg har mulighet til å spørre om tips og hjelp hvis dette ikke forbedres. Jeg jobbber i en liten avdeling i en større bedrift, og vi har ikke verneombud til å hjelpe meg. Jeg har derfor sett litt på Handel og Kontor, siden jeg jobber i butikk og er utdannet innenfor hotellfaget. Er 25 år, om det har noe å si. 

På facebook er det mange som har vurdert de med 1 stjerne og sier de er til lite hjelp, men dette er også "mindre begavede" mennesker språkmessig, så jeg tar det med en klype salt :P Noen som har erfaring med de? 

Anonymkode: 56f6e...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med HK, men på generell basis bør man alltid være fagorganisert. De fleste fagforeninger har karantene fra innmelding til de tar saker for medlemmene (opptil 3 mnd), slik at du ikke kan melde deg inn først når problemet er der og forvente at de fikser det. Så meld deg inn med en gang. 

Anonymkode: 74033...5ad

• Liker 1
Skrevet

Meld deg inn! De hjelper deg med det du måtte trenge og er dyktige. Meld deg ut om det er sånn at du ikke føler de hjelper deg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er medlem, men de har vært veldig lite til hjelp for min del. Men jeg tror jeg bare har vært uheldig med saksbehandler. Han var veldig tafatt.

Anonymkode: 4ddd2...f1d

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en kinkig situasjon på arbeidsplassen min og vurderer å organisere meg slik at jeg har mulighet til å spørre om tips og hjelp hvis dette ikke forbedres. Jeg jobbber i en liten avdeling i en større bedrift, og vi har ikke verneombud til å hjelpe meg. Jeg har derfor sett litt på Handel og Kontor, siden jeg jobber i butikk og er utdannet innenfor hotellfaget. Er 25 år, om det har noe å si. 

På facebook er det mange som har vurdert de med 1 stjerne og sier de er til lite hjelp, men dette er også "mindre begavede" mennesker språkmessig, så jeg tar det med en klype salt :P Noen som har erfaring med de? 

Anonymkode: 56f6e...370

Å vurdere andre på nett er lite pålitelig info for andre å lese. Dette er ofte en måte å få ut frustrasjon for mennesker som ikke får viljen sin. Ring og snakk med dem fremfor å be om enda flere forvirrende vurderinger på nett.

Anonymkode: 9613d...f57

Skrevet

Jeg er organisert i HK, men tenker å melde meg ut. Har vært medlem i ca 6 år. 

Her jeg bor er de veldig vanskelig å få tak i og lite til hjelp. 

Anonymkode: 80ec4...faa

Skrevet

Jeg anbefaler det. Jeg havnet i en konflikt pga sykdom og ble sakt opp av arbeidsgiver. HK stilte opp med advokat for å hjelpe meg i en sak der det ville kostet meg mange tusen å forfølge alene. Uten den hjelpen hadde jeg blitt arbeidsledig. Arbeidsgiver hadde ingen saklig grunn til å si meg opp og jeg fikk tilbake jobben min. 

Det er en sikkerhet å ha og man stiller sterkere skulle det skje noe. Jeg har brukt de i ettertid også når det har blitt varslet om ting fra andre som har måttet stå alene. 

Anonymkode: 805aa...c32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...