AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 Kokkosmelk er digg, men er ikke det ganske usunt? Visst en skal prøve å begrense kaloriene? Jeg bruker ofte kokkosmelk fordi jeg elsker smaken av kokkos 😋 Har ofte i cottage cheece eller gresk yoghurt, chia frø og nøtter for å kunne ha smoothien som et måltid. Bærene varierer jeg. Men brurde jeg byttet bort kokkosmelken? Til hva? ☺️ Anonymkode: 358f8...38d
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Kokosmelk er ikke usunt, men har mye kalorier hvis målet er å begrense inntaket. Du trenger fett, det metter. Du kan bruke hva du vil som væske i smoothie. Div juicer, annen type plantemelk, kumelk, vann osv. Kommer faktisk bare an på hva du liker. Anonymkode: 45104...3dd
bobleplast_ Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Sukkerfri saft for færre kalorier, juice for næring.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 Fettet i kokosmelk er av den usunne typen. Du kan bruke lett kokosmelk, det er adskillig mindre fett i. Ellers er yoghurt, melk, biola, juice, grønnsaker med mye fukt i seg selv (agurk, squash, osv) gode alternativer. Anonymkode: e0839...916
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fettet i kokosmelk er av den usunne typen. Du kan bruke lett kokosmelk, det er adskillig mindre fett i. Ellers er yoghurt, melk, biola, juice, grønnsaker med mye fukt i seg selv (agurk, squash, osv) gode alternativer. Anonymkode: e0839...916 Fettet i kokosmelk er av den sunne typen. Den sunne typen fett er naturlig fett som ikke har blitt ødelagt. Mettet fett, umettet fett, ett fett. Herdet fett, delvis hydrogenert fett, unaturlig transfett (naturlig transfett er ikke det samme som unaturlig) osv skal man holde seg unna. Hold deg unna margarin og delfiafett for eksempel. Meierismør og kokosfett er sunt. Kokosmelk ikkeholder bare naturlig type fett, altså sunn type fett. Mettet fett gir ikke økning av risiko for hjertesykdom. Vi har nå fått nok bevis på at mettet fett er usunt-teorien er feil, men de såkalte ekspertene sitter litt på den informasjonen fordi de nok er redde for å miste ansikt og at vi skal miste tiltro til dem. Hah! Det toget er kjørt. Husk at vi trenger fett; minst 5 gram fett hver eneste gang du spiser, uansett hva du spiser. Spiser du ikke ca 5 gram fett tar du ikke opp de fettløselige vitaminene A, D, E og K Så pass på at det er fett i smoothien din. Sunnhet måles ikke i kalori-innhold. Noe med mye kalorier kan være sunt og noe med lite kalorier kan være usunt. Anonymkode: f6b0e...7ca 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 Takk for svar! Jeg synes juice er godt i smoothien, men de har jo naturlig mye sukker i seg.. Og ja jeg vil ned noen kilo som har krøpet seg på i løpet av høsten.. 😬 Vatn er litt smakløst og trist.. 😆 Men usukret saft kan jo være et Alternativ 😊 Ts. Anonymkode: 358f8...38d
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #7 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fettet i kokosmelk er av den sunne typen. Den sunne typen fett er naturlig fett som ikke har blitt ødelagt. Mettet fett, umettet fett, ett fett. Herdet fett, delvis hydrogenert fett, unaturlig transfett (naturlig transfett er ikke det samme som unaturlig) osv skal man holde seg unna. Hold deg unna margarin og delfiafett for eksempel. Meierismør og kokosfett er sunt. Kokosmelk ikkeholder bare naturlig type fett, altså sunn type fett. Mettet fett gir ikke økning av risiko for hjertesykdom. Vi har nå fått nok bevis på at mettet fett er usunt-teorien er feil, men de såkalte ekspertene sitter litt på den informasjonen fordi de nok er redde for å miste ansikt og at vi skal miste tiltro til dem. Hah! Det toget er kjørt. Husk at vi trenger fett; minst 5 gram fett hver eneste gang du spiser, uansett hva du spiser. Spiser du ikke ca 5 gram fett tar du ikke opp de fettløselige vitaminene A, D, E og K Så pass på at det er fett i smoothien din. Sunnhet måles ikke i kalori-innhold. Noe med mye kalorier kan være sunt og noe med lite kalorier kan være usunt. Anonymkode: f6b0e...7ca Høres bra ut! Kokkosmelk er jo digg, og smoothien blir jo mer som et måltid når en får naturlig fett, spess siden jeg har lite annet fett i kosten. Unntatt Avocado 😋 ts. Anonymkode: 358f8...38d
Eplemos Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 Heller kokosmelk enn juice. Sistnevnte er en sukkerbombe med mindre du lager det selv, hold deg unna det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå