Gå til innhold

Enkel, sunn og god mat til lunsj på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

ja slik som overskriften sier. Jeg lurer på om noen av dere har tips til enkel, sunn og god mat til å ha med som lunsj på jobb.

Anonymkode: 503c3...164

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan definerer du egentlig sunt? Kalorifattig, lavkarbo, næringsrikt...?

Jeg spiser mye middagsrester til lunsj, det er helt supert om du har mulighet til å varme opp eller noe som kan spises kaldt. Salater kan varieres i det uendelige, og er godt og mettende. Omelett, gjerne med grønnsaker, knekkebrød (jeg foretrekker hjemmebakte) eller grovt brød med noe godt pålegg, matmuffins som du kan ta ut av fryseren om morgenen, grove, fylte horn. Egentlig er det bare fantasien som setter grenser. 

Anonymkode: 4bbc2...d8f

Skrevet

jeg pleier og spise brødskiver med pålegg som for eksempel lever postei eller hvitost.

Anonymkode: dc87e...1fc

Skrevet

Jeg pleier å spise grove knekkebrød (wasa sport+) med avokado og skinke. Det er enkelt og sunt og i hvert fall jeg synes det er godt.

Anonymkode: be540...e07

Skrevet (endret)

Dropp alt som heter påleggsmat, dette er nesten alltid bearbeidet mat fullt av dritt og konvseringsmiddel som nitrit.

Spis en boks cottage cheese/3-4 egg som proteiner og fett. Til karbo kan du for eks spise 1dl store havregryn som er kokt til grøt eller bløtet i melk.

Gjør det enkelt, lag det som rutine. Hjernen din blir glad ved riktig næring, du føler deg bedre mentalt. Lover deg.

Endret av Nyttig
Skrevet

En stund tok jeg med "mason jar" salater., f.eks. slike: https://hurrythefoodup.com/how-to-pack-a-salad-in-a-jar/ Veldig godt, laget 5 glass søndag kveld og hadde hele uken. men jeg er for lat til å holde på med slikt i lengden. :P

Nå spiser jeg gode og grove knekkebrød med kremost/magerost, makrell i tomat, avokado eller kokt egg. Funker bra, smaker godt og så lenge man varierer pålegg er det variert og næringsrikt nok til å spise hver dag.  

Anonymkode: 686ba...ee0

Skrevet

Grovbrødskive med brunost.

Skrevet

Middagsrester, salater, linseretter, fylte burritos.

Anonymkode: 85fb8...88e

Skrevet

Du tar to brødskiver og kliner på smør, finner fram høvelen og legger på to skiver med ost på hver.  Pakkes inn i matpapir.
Enkel og sunn formiddagsmat, som du etterspør.

Anonymkode: 8fbee...f81

• Liker 1
Skrevet

De fleste av oss spiser for mye, så vi burde heller være på utkikk etter mat som IKKE er spesielt god. Trådstarter tilhører muligens mindretallet?

Skrevet

Fullkornswraps med fisk eller kylling og grønnsaker

Skrevet

Lag litt ekstra middag slik du kan ta med deg rester. Brødskiver eller knekkebrød med diverse pålegg. Gjerne med salat og "topping" som agurk, paprika, tomat...Blir litt mer mettende. 
Salat, wraps, grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...