Gå til innhold

Jeg setter stor pris på en real krangel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er folk så redd for å krangle? Er det ikke bedre å krangle seg ferdig om ting fremfor å legge lokk på alt? 

Har inntrykk at man helst skal dumpe både venner og kjærester om det krangles? Hva er det som er så farlig med krangling?

Anonymkode: a03a5...9db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke poenget med krangling.  Da blir det vel ofte den som skriker høyest som får rett, uavhengig hvem som har gode argumenter.  Skjønner ikke at det skal gi grobunn for en god relasjon fremover.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har et ønske om å være mest mulig saklig om det oppstår et problem. Det er vanskeligere å være saklig når man er veldig emosjonell og jeg tror at emosjonalitet (sinne, tristhet og spydigheter) er det som skiller en saklig diskusjon fra en krangel. Når det oppstår uenigheter eller gnisninger mellom to eller flere parter så bør det løses på en mest mulig nøytral måte for å hindre at man sier og gjør ting man angrer på, som for eksempel usaklige personangrep. 

Det er veldig vanskelig. Jeg jobber med meg selv for å unngå å havne i krangler. 

Anonymkode: d0fac...36f

• Liker 1
Skrevet

Vi krangler ikke, rett og slett fordi vi ikke har bruk for det. Vi klarer å bli enige uten at vi krangler. Det heter å tilpasse seg.

• Liker 2
Skrevet

Hater å krangle, man kan diskutere seg frem til løsninger, det er mer konstruktivt.

Anonymkode: 01e46...cd0

• Liker 2
Skrevet

Legge frem og diskutere for å finne en løsning, ja. Krangling, nei.

Med venner er det ekstremt sjeldent det har oppstått konflikter som vi er nødt til å prate om. Så for meg er det tegn på at vi ikke passer sammen som venner om det er noe som skjer ofte. 

Anonymkode: 2d701...4ca

Skrevet

Krangling gidder jeg ikke, nei. Er med venner for å ha det gøy og sosialt, ikke for å krangle

Anonymkode: ca392...116

• Liker 1
Skrevet

Å dumpe noen etter en krangel er en lettvint løsning. Klart det er best å snakke rolig sammen i utgangspunktet. De fleste ønsker jo det. Skulle det likevel utvikle seg til en krangel, så er det vel fordi det er mye følelser involvert. Bedre det enn kalde relasjoner. Da er det bare å rydde opp og gå videre. Litt klokere. Litt nærmere hverandre.

Anonymkode: 08590...ddb

Skrevet

Ja man skal si ifra når det er noe som plager en. Men under en rolig samtale som i verste fall ender i en diskusjon. Blir man ikke enige så skal det ikke gå utover forholdet eller relasjonen. Det er lov å ha ulike meninger.

Anonymkode: 35d7e...716

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å dumpe noen etter en krangel er en lettvint løsning. Klart det er best å snakke rolig sammen i utgangspunktet. De fleste ønsker jo det. Skulle det likevel utvikle seg til en krangel, så er det vel fordi det er mye følelser involvert. Bedre det enn kalde relasjoner. Da er det bare å rydde opp og gå videre. Litt klokere. Litt nærmere hverandre.

Jeg stoler automatisk mer på personer som tåler en krangel enn de som trekker seg unna eller gjør alt for å unngå at ting blir opphetet. Jeg syns faktisk det er vanskelig å tror på at noen som ikke tåler tempererte konflikter kan være glad i noen?

Ts

Anonymkode: a03a5...9db

• Liker 1
Skrevet

Her om dagen kranglet meg og kjæresten ganske heftig, og begge sa veldig unødvendige og "i hetens øyeblikk" ting til hverandre. Etter vi ble venner, følte begge at vi kom hverandre nærmere og at det var godt å få ut endel av frustrasjonen som hadde bygget seg opp. Ingen forhold er perfekte, og selv om vi ikke ønsker å krangle, så er det ikke alltid vi kan unngå det. Jeg følte meg mye bedre, og jeg vet at han følte seg mye bedre, for begge hadde fått satt ord på endel følelser vi hadde selv om noen setninger kunne vært unngått.

Anonymkode: 9874d...9e6

Skrevet

Venner flest unngår krangel. Bruker hodet og fornuften og forsøker å snakke sammen på best mulig måte. Alltid. Og stort sett går det ganske bra. Over uker, måneder og år til og med. Men det kan faktisk rakne for en i frustrasjon. So what! En god venn blir. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...