Gå til innhold

Seboreisk eksem - Gode råd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som fungerte veldig bra for meg var å bruke kremen Kerium DS fra La Roche-Posay. Denne kunne man kjøpe på alle apoteker for en billig penge. Denne kremen produseres ikke lenger, og er blitt erstattet av en annen krem, som har en annen oppskrift. Den nye kremen gjør eksemet bare verre (har klaget til produsenten og fikk bare til svar at de ikke vil gå tilbake til den andre kremen inntil videre, og fikk tilsendt en annen krem som kanskje kunne fungere, men denne gjør eksemet også verre). Så nå er jeg desperat etter å finne ut hva jeg kan gjøre. Fungoral i kombinasjon med Locoid ser ut til å fungere noen lunde, men ikke nok. Så nå tenker jeg å prøve å endre på kostholdet, i første omgang kutte ned på meieriprodukter og hvete.

Noen som testet ut ulike matvarer? Jeg har over lenger tid hatt mistanke om at egg og løk forverrer utslett, men er ikke 100% sikker.

Anonymkode: d3f50...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt litt forskjellig for min eksem i hodebunnen, men jeg må jevnlig bytte produkter. Det som holdt lengst var en vask med Neccin først, deretter Daxxin. Nå bruker jeg Daxxin og Fungoral (har kommet i vedlikeholdsfasen, så kun en gang ukentlig nå). 

Jeg må vaske håret 3-4 ggr ukentlig for at eksemet ikke skal blusse opp. Jeg føner hodebunnen - dette hjelper MYE! 

Jeg har den siste tiden brukt Fungoral i ansiktet ved hver dusj (vann ellers daglig) med en ansiktsmassasje ting. Smører med krem etterpå, men husker ikke hva den heter. Den gjør ingenting verre, men vet ikke om den gjør det bedre heller. Jeg bruker den pga jeg får kviser av de fleste kremer. De fleste andre kremer har også ellers trigga eksemet. 

Anonymkode: 2212a...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...