Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt på en intern stilling i en annen avdeling i bedriften jeg jobber.

Er dette noe man diskuterer med nåværende sjef? Jeg er redd for at han ikke tar det så bra siden han har investert en del i meg, og om jeg ikke får den nye stillingen så har jeg jo på mange måter gitt uttrykk for at jeg er litt umotivert for stillingen jeg har og kanskje ikke ser en fremtid i hans avdeling. På den andre siden så vet jeg ikke om han får vite det fra andre hold, om de kan se det på jobbsøkingsportalen bedriften bruker eller om det kommer han for øre på andre måter. Og om jeg får den så må jeg jo fortelle det, og da tar lederne mine det kanskje dårligere når jeg ikke har vært åpen på det og jeg står i fare for å brenne noen broer. 

Noen som har vært i samme situasjon og søkt jobb internt? Holdt dere lokk på det, eller snakket dere åpent med sjefen om det fra første stund? Hva er egentlig vanlig å gjøre her? 

Anonymkode: c933b...bcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

gitt uttrykk for at jeg er litt umotivert for stillingen jeg har

Her er det avgjørende spørsmålet om den andre stillingen er et skritt opp i systemet, eller om det bare er et steg til siden. Hvis førstnevnte, og forutsatt at du faktisk er moden og klar for opprykk, så bør alle rasjonelle sjefer se dette som positivt - du viser jo bare at du vil opp og frem, og du tar det nødvendige initiativet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...