AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 mini på 6 mnd. sliter plutselig med bleieutslett, han har ikke hatt problemer med dette før. Vi har nå begynt å skifte bleie hver 2. time på dagtid, men han har nettopp begynt å sove hele natten, så vi vil nødig vekke han om natten for å skifte. Vi smører med en sånn bleiekrem, vasker godt med bare tørrservietter og vann og klapper tørt og prøver å lufttørke mest mulig, men det blir jo ikke bedre! Noen tips? Må vi begynne med sinksalve? Syntes det hørtes så skummelt ut når man "bare kan bruke det så, så lenge" vil prøve alt annet først i alle fall... Anonymkode: 1af45...4e9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #3 Skrevet 21. januar 2018 Mi hadde bleieutslett for første gang nå (14 mnd) og da måtte vi tilslutt dra til legen å få en krem på resept. Hun hadde fått soppinfeksjon og derfor gikk det ikke vekk uansett hva vi prøvde reseptfritt så om det ikke går vekk og bare blir værre ville jeg tatt en tur til legen, utslettet forsvant på bare 2 dager og ikke kommet tilbake siden :D Anonymkode: d2ae0...013
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #4 Skrevet 21. januar 2018 Også vil jeg anbefale Itonyol som du får kjøpt på apoteket, den er mye bedre enn salve fra butikken. De gangen jeg har sett at hun er litt rød har jeg smurt på før hun legger seg også er det helt bra igjen dagen etter Anonymkode: d2ae0...013 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #5 Skrevet 21. januar 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: mini på 6 mnd. sliter plutselig med bleieutslett, han har ikke hatt problemer med dette før. Vi har nå begynt å skifte bleie hver 2. time på dagtid, men han har nettopp begynt å sove hele natten, så vi vil nødig vekke han om natten for å skifte. Vi smører med en sånn bleiekrem, vasker godt med bare tørrservietter og vann og klapper tørt og prøver å lufttørke mest mulig, men det blir jo ikke bedre! Noen tips? Må vi begynne med sinksalve? Syntes det hørtes så skummelt ut når man "bare kan bruke det så, så lenge" vil prøve alt annet først i alle fall... Anonymkode: 1af45...4e9 Ta turen innom apoteket i morgen. Kan du i tillegg ta et bilde av problemhuden så er det lettere for de på apoteket å gi deg gode produketer til formålet. Bruk for barnets skyld ikke potetmel. Det gir barnet enorme smerter og hører til ting man gjorde på 1800 tallet i mangel på bedre tiltak og produkter. Anonymkode: f478d...1c0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #6 Skrevet 21. januar 2018 Her fikk vi råd fra legen om å vaske med olje, ikke vann. Utenom bading og litt vasking i vask ved delikate situasjoner, brukte vi kun olje ved bleieskift. Det holdt alt av sårhet og utslett unna i flere måneder. Kan anbefales et forsøk. Anonymkode: 1bd78...734
Gjest Sisti Skrevet 21. januar 2018 #7 Skrevet 21. januar 2018 Inotyol (inneholder sink). Bleieutslettet forsvinner på et døgn når vi bruker den.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #8 Skrevet 21. januar 2018 Potetmel med hvert bleieskift pleier å ta det ila en dag eller to, med å bytte alle bleier med en gang slik at barnet alltid er tørt. Blir det ikke borte da, kan det være sopp. Hvis utslettet ser litt sånn blankt ut fikk jeg beskjed om av helsesøster. Anonymkode: 34e4d...248
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #9 Skrevet 21. januar 2018 Masse gode tips over. Vil også tipse om å lufte ut. Med en kladd (engangstisselaken) og håndkle så lek litt med bar rumpe. Er lettest før de kryper. Å lufte godt ut etter vask og før krem og få luft til hjelper også. Anonymkode: 2439d...82a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #10 Skrevet 21. januar 2018 2 timer siden, maria.magdalena83 skrev: Potetmel🖒 Å? Det har jeg ikke prøvd, bare å pudre på da? Takk for tips! Ts Anonymkode: 1af45...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #11 Skrevet 22. januar 2018 Potetmel gjør det samme som pudder/talkum; trekker bort all fuktighet og huden blir helt tørr. Er helt ufarlig å bruke og ikke smertefullt. Funker supert! Ellers er Inotyol også å anbefale. Anonymkode: fbcb9...e8a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå