Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en SA som startet 13.01.18 og sluttet 18.01.18, så jeg blødde kun i 6 dager. Har nå gått i innkjøp av solvipect hostesaft og grapefruktjuice i håp om at spiren skal sitte fort igjen. 

Kan noen med erfaring med solvipect hostesaft og grapefruktjuice fortelle meg hvordan de gjorde det, og hvor lenge dere drakk hostesaft og grapefruktjuice (fra når til når i syklusen)? 😊

Hvor lang tid brukte du på å bli gravid etter en SA? Og hvor lang tid brukte du på å bli gravid med hostesaft og grapefruktjuice? Er det noen flere som har tatt hostesaft og juice etter SA? Og hvor lang tid brukte du på å bli gravid da?

Har allerede begynt å prøve igjen, men har ikke eggløsningstester. Er redd for å ta hostesaft og drikke juice for lenge.. Beklager mye spørsmål, men trenger virkelig alle positive erfaringer nå 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drakk grapefruktjuice før EL for mer EL-slim, funket ikke.

Anonymkode: 8229e...eaa

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drakk grapefruktjuice før EL for mer EL-slim, funket ikke.

Ser du ikke hun ber om positive erfaringer?

Anonymkode: 5168b...f3e

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du ikke hun ber om positive erfaringer?

Tja, hun kan jo bruke flere hundre kroner på juice om hun vil, men hun kan jo også ta et kjapt søk her inne og kanskje spare pengene. Jeg ble selv gravid med sparsommelig EL-slim. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, hun kan jo bruke flere hundre kroner på juice om hun vil, men hun kan jo også ta et kjapt søk her inne og kanskje spare pengene. Jeg ble selv gravid med sparsommelig EL-slim. 

Så la henne gjøre det om henne vil? 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så la henne gjøre det om hun vil? 

Hvorfor spørre her inne da?

TS,

jeg drakk grapefruktjuice gjennom 2 PP'er. Drakk fra start til EL hadde vært. Ble dyrt i lengden og det smakte forferdelig. Drakk ca et glass. Ironisk nok ble jeg gravid på PP 3, hvor jeg ikke drakk grapefruktjuice. :fnise:

Endret av Milio
Måtte bare rette på skrivefeil
Skrevet

Jeg syns juicen er god, så det er ikke problemet 😊 Og penger er heller ikke problemet, drikker juice hver dag ellers. Merker bare jeg har et sterkt ønske om å bli gravid igjen, og er redd for å gjøre noe som kan gjøre det motsatte siden jeg har hørt man ikke skal drikke verken juice eller hostesaft etter el.

Skrevet

Jeg drakk et glass grapefruktjuice en gang daglig frem til EL. Tok også solvipect like lenge (3x15ml ca). 

Dette funket en gang på meg (??) men endte i MA, ble gravid igjen men ble SA og gravid for tredje gang nå men da har jeg ikke brukt noen ting. 

Det skal sies at jeg prøvde dette ut i flere måneder uten hell. Tror mye handler om placebo :) Men det skader ikke å prøve :)

Skrevet
42 minutter siden, hotfudge skrev:

Jeg syns juicen er god, så det er ikke problemet 😊 Og penger er heller ikke problemet, drikker juice hver dag ellers. Merker bare jeg har et sterkt ønske om å bli gravid igjen, og er redd for å gjøre noe som kan gjøre det motsatte siden jeg har hørt man ikke skal drikke verken juice eller hostesaft etter el.

Enig med hun over her at jeg tror det handler mye om placebo.

Mitt tips er sex annenhver dag og bruk EL-tester. Ha gjerne sex hver dag når de er positive ;) Et annet tips er å teste gjennom hele syklusen, ikke bare til man får første positive. Jeg opplevde nemlig å få positive tester i to omganger den PP jeg ble gravid! Hadde ikke oppdaget det om jeg hadde sluttet å teste.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Milio skrev:

Enig med hun over her at jeg tror det handler mye om placebo.

Mitt tips er sex annenhver dag og bruk EL-tester. Ha gjerne sex hver dag når de er positive ;) Et annet tips er å teste gjennom hele syklusen, ikke bare til man får første positive. Jeg opplevde nemlig å få positive tester i to omganger den PP jeg ble gravid! Hadde ikke oppdaget det om jeg hadde sluttet å teste.

Om jeg tester hver dag er jeg redd det går i hodet på meg.. Om jeg blir gravid finner jeg det ut ved uteblitt mensen, og med gravidtest.

Endret av hotfudge
Skrevet
3 minutter siden, hotfudge skrev:

Hva er vitsen med å teste hele syklusen? Da er jeg redd det går i hodet på meg.. Om jeg blir gravid finner jeg det ut ved uteblitt mensen, og med gravidtest.

Fordi noen ganger forsøker kroppen å slippe et egg (=positiv test), men mislykkes. Så prøver kroppen igjen noen dager senere og du vil da få positiv test igjen. Men dette vil ikke avdekkes om man ikke tester over en periode. Hvis man har mange PP uten hell, så kan dette være en grunn. 

Selvfølgelig trenger du ikke bruke EL-tester, men de er langt mer effektive enn kjerringråd som grapefruktjuice og hostesaft. Hvis målet er å bli gravid så fort som mulig, så hadde jeg brukt EL-tester.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Milio skrev:

Fordi noen ganger forsøker kroppen å slippe et egg (=positiv test), men mislykkes. Så prøver kroppen igjen noen dager senere og du vil da få positiv test igjen. Men dette vil ikke avdekkes om man ikke tester over en periode. Hvis man har mange PP uten hell, så kan dette være en grunn. 

Selvfølgelig trenger du ikke bruke EL-tester, men de er langt mer effektive enn kjerringråd som grapefruktjuice og hostesaft. Hvis målet er å bli gravid så fort som mulig, så hadde jeg brukt EL-tester.

Jeg har ingen problemer med å bli gravid. Har både samleie jevnlig og fått bekrefta to ganger på 9 mnd at jeg er fruktbar. Men desverre vært uheldig. Nå ønsker jeg å gjøre det jeg kan for at det skjer fort. Mye fordi jeg har hørt man blir fortere gravid etter SA, men også pga. mitt sterke ønske om å bli gravid igjen. Men nå føler jeg at det her går helt utenfor det jeg spurte om i utgangspunktet. Jeg vil gjerne at noen som KAN svare på det jeg spør om svarer. Jeg vet eggløsningstester er effektivt osv, men det var ikke spørsmålet 😊 

Skrevet
4 minutter siden, hotfudge skrev:

Jeg har ingen problemer med å bli gravid. Har både samleie jevnlig og fått bekrefta to ganger på 9 mnd at jeg er fruktbar. Men desverre vært uheldig. Nå ønsker jeg å gjøre det jeg kan for at det skjer fort. Mye fordi jeg har hørt man blir fortere gravid etter SA, men også pga. mitt sterke ønske om å bli gravid igjen. Men nå føler jeg at det her går helt utenfor det jeg spurte om i utgangspunktet. Jeg vil gjerne at noen som KAN svare på det jeg spør om svarer. Jeg vet eggløsningstester er effektivt osv, men det var ikke spørsmålet 😊 

Ok.. men helt ærlig, du skriver at du vil bli gravid så fort som mulig, men du vil ikke bruke EL-tester? Isteden vil du bruke hostesaft og grapefruktjuice? Noe som ikke har noen dokumentert effekt? Kan jeg spørre hvorfor? 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Milio skrev:

Ok.. men helt ærlig, du skriver at du vil bli gravid så fort som mulig, men du vil ikke bruke EL-tester? Isteden vil du bruke hostesaft og grapefruktjuice? Noe som ikke har noen dokumentert effekt? Kan jeg spørre hvorfor? 

Jeg har da ikke sagt jeg ikke skal bruke el-tester? Jeg har ikke el-tester, men de er bestilt så de kommer. Jeg lurte på hvor lenge jeg skulle drikke hostesaft og juice, siden jeg har hørt man ikke skal gjør det el, derfor ønskt jeg folk med positive erfaringer. For meg spiller det ingen rolle om hostesaften og juicen har dokumentert effekt eller ikke, og om det kun er placebo så lenge det gir den effekten man så gjerne vil den skal gi.

Skrevet
Akkurat nå, hotfudge skrev:

Jeg har da ikke sagt jeg ikke skal bruke el-tester? Jeg har ikke el-tester, men de er bestilt så de kommer. Jeg lurte på hvor lenge jeg skulle drikke hostesaft og juice, siden jeg har hørt man ikke skal gjør det el, derfor ønskt jeg folk med positive erfaringer. For meg spiller det ingen rolle om hostesaften og juicen har dokumentert effekt eller ikke, og om det kun er placebo så lenge det gir den effekten man så gjerne vil den skal gi.

De rådene jeg har hørt, selv om jeg mener det er placebo, er å drikke det frem til EL. Det skal jo gjøre at du 1) får mer slim 2) gjør slimet mer tyntflytende, slik at sædcellene lettere finner veien opp til eggleder. Hensikten vil være over etter EL, så da slutter du.

Skrevet
4 minutter siden, Milio skrev:

De rådene jeg har hørt, selv om jeg mener det er placebo, er å drikke det frem til EL. Det skal jo gjøre at du 1) får mer slim 2) gjør slimet mer tyntflytende, slik at sædcellene lettere finner veien opp til eggleder. Hensikten vil være over etter EL, så da slutter du.

Ok, takk for svar 🙂 Har du hørt noe om at hvis man gjør det etter el kan det gjøre at spiren ikke får satt seg skikkelig?

Skrevet
Akkurat nå, hotfudge skrev:

Ok, takk for svar 🙂 Har du hørt noe om at hvis man gjør det etter el kan det gjøre at spiren ikke får satt seg skikkelig?

Nei, aldri hørt noe om det. Folk drikker jo grapefruktjuice til vanlig og noen bruker hostesaft ifb sykdom før de vet at de er gravide, så har ikke bekymret meg for det. Men jeg ser ikke "poenget" i å bruke det lengre enn til EL.

Skrevet
9 minutter siden, Milio skrev:

Nei, aldri hørt noe om det. Folk drikker jo grapefruktjuice til vanlig og noen bruker hostesaft ifb sykdom før de vet at de er gravide, så har ikke bekymret meg for det. Men jeg ser ikke "poenget" i å bruke det lengre enn til EL.

Ok. Tenkte mer siden jeg ikke vet når el er eller når jeg får testene 

Skrevet
8 timer siden, hotfudge skrev:

Ok. Tenkte mer siden jeg ikke vet når el er eller når jeg får testene 

Det hindrer ingenting å drikke juicen eller hostesaften etter EL. Man kan drikke det hele syklusen om man vil, da det hverken gjør det lettere å bli gravid eller øker risikoen for å miste.

Anonymkode: ef9df...372

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hindrer ingenting å drikke juicen eller hostesaften etter EL. Man kan drikke det hele syklusen om man vil, da det hverken gjør det lettere å bli gravid eller øker risikoen for å miste.

Anonymkode: ef9df...372

Du er tydeligvis en som kun sprer negativitet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...