Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt tilbake bør CVen gå? Hvis man har mastergrad, trenger man å ta med vgs feks? Jeg har et år mellom ungdomsskolen og vgs der jeg ikke gjorde noe. Må jeg ta med dette? 

Anonymkode: 51e9e...cc7

Skrevet

Jeg har med alt fra første ordentlige sommerjobben. Hull kan forklares, og det vil uansett vises siden man setter opp til-fra datoer/måneder. 

Anonymkode: 6d05a...a51

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har med alt fra første ordentlige sommerjobben. Hull kan forklares, og det vil uansett vises siden man setter opp til-fra datoer/måneder. 

Anonymkode: 6d05a...a51

Så hvor langt tilbake i tid mener du det skal tas med?

Hull kan forklares, men det er svært personlig og jeg kommer ikke til å fortelle det til noen på et jobbintervju. Da kan jeg like godt droppe å søke. 

Skrevet

Jeg har med videregående og folkehøgskolen, men ingen av deltids- og sommerjobbene jeg hadde i skole- og studietiden. Med mindre man er nyutdannet og ikke har annet å vise til, er det ikke relevant.

Jeg har sittet på arbeidsgiversiden i flere anettelsesprossesser og fått eviglange cver hvor hver eneste deltidsjobb og forlengst utdaterte endagskurs de siste 30 årene er listet opp. De havner nederst i bunken - søker skjønner åpenbart ikke hva jobben går ut på og/eller hva som er relevant for arbeidsgiver.

Skrevet
5 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har med videregående og folkehøgskolen, men ingen av deltids- og sommerjobbene jeg hadde i skole- og studietiden. Med mindre man er nyutdannet og ikke har annet å vise til, er det ikke relevant.

Jeg har sittet på arbeidsgiversiden i flere anettelsesprossesser og fått eviglange cver hvor hver eneste deltidsjobb og forlengst utdaterte endagskurs de siste 30 årene er listet opp. De havner nederst i bunken - søker skjønner åpenbart ikke hva jobben går ut på og/eller hva som er relevant for arbeidsgiver.

Jeg er ikke ferdig utdannet enda, og må nok ha med deltidsjobber siden jeg ikke har annet når jeg er ferdig. Det jeg lurer på er hva som er relevant å ha med av utdanning. For er det egentlig noe poeng i å ha med feks vgs når man har en mastergrad? Alle skjønner jo at man har vgs dersom man har høyere utdanning. 

Skrevet

I min CV har jeg med hvilken vgs og linje jeg gikk, og utdanning etter det. Har oppført deltidsjobb som er relevant for det jeg utdanner meg til, og så har jeg skrevet 2005-2014: Diverse jobber innenfor butikk og restaurant ved siden av skole/studier. Dette viser at jeg har stått på å jobbet fra ung alder, uten å ramse opp alle småjobbene som ikke har noen som helst relevans for jobben jeg søker. 

Anonymkode: fe2e7...379

• Liker 1
Skrevet

Jeg har med all utdanning inkl. VGS siden det ikke er så mye. De tidligste sommerjobbene og deltidsjobbene har jeg bare slått sammen til diverse. Greit å vise at jeg har jobbet siden jeg var 15, men CV må ikke bli over to sider og jeg bruker mye plass på å beskrive de siste relevante jobbene. Evt. hull blir ikke så viktige lenger når de er bak i tid. 5 år el. så er det ingen som bryr seg lenger.

Anonymkode: 21d09...343

Skrevet

Har ikke med videregående, har mastergrad.  Under arbeidserfaring skriver jeg mer om de jobbene jeg hatt de siste 5-7 årene, etter det en rad hvor tidligere jobber oppsummeres kortfattet (2005-2010: diverse jobber som....).

Anonymkode: df8b8...5b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...