Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Nå er jeg så fortvilet.. Jeg er snart 22 år, og har fremdeles hud som en tenåring..

Jeg har alltids en og annen småkvise, men det største problemet er hudorm/de svarte prikkene..... Spesielt på haken, og rundt nesen. :-x

De synes naturligvis ikke når jeg legger litt sminke over, men det er jo så grusomt når jeg ikke bruker sminke.. Og jeg vil jo kunne gå uten sminke og se pen ut!

Jeg har prøvd Basiron AC 5%, som funket glimrende på uren hud og kviser (men ikke hudorm), men nå tåler jeg ikke den lenger. (-Dvs, huden sveller opp, og blir helt rød)

Kan sånt fikses i hudsalong? Jeg har litt følelsen av at i sånne salonger så kommer man, blir behandlet, betaler dyre dommer, og finner ut at det egentlig ikke funket så bra likevel...

Har noen noen gode tips? Jeg er desperat og er villig til å prøve det meste...

Hjelp, noen!?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

det kan fikses hos hudpleier ja... :wink:

Skrevet

Hva er det de gjør med hudorm i salonger da? Det må vel være noe man kan gjøre hjemme? Jeg har ikke lyst til å gå til salong mange ganger (det er jo ikke borte etter en behandling), er det virkelig så håpløst?

Kath

Gjest Anonymous
Skrevet

Regner med de kan tipse deg om produkter som passer til din hud, og ved hjelp av et bra hudpleieprogram vil forhåpentligvis hudormene kunne minke/forsvinne over tid.

Skrevet

en hudpleier damper opp huden og klemmer ut hudormen. jeg går til hudpleier hver 5-6 uke å her veldig fornøyd med det. jeg synes det er like vikig å ta vare på huden min som å ta vare på håret. md formulation har også et produkt som kan hjelpe, men jeg husker ikke hva det heter... :)

Skrevet

hvor mye koster det å gå til hudpleier da?

Skrevet
hvor mye koster det å gå til hudpleier da?

alt mellom 400 og 800, kommer an på hvilke hudpleier du går til og hva du skal gjøre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ville prøvdt en hudpleier som har M D formulations.Hjemme ville jeg brukt deres produkter,kjøpes på nettet .Ha r nesten ingen sorte prikker på nesen lenger ,Bruker facial cleanser,peelingen og facial lotion.

Skrevet
Ville prøvdt en hudpleier som har M D formulations.Hjemme ville jeg brukt deres produkter' date='kjøpes på nettet .Ha r nesten ingen sorte prikker på nesen lenger ,Bruker facial cleanser,peelingen og facial lotion.[/quote']

jeg bruker også en hudpleier som bruker md formulations og bruker produktene hjemme + at jeg bruker dermalogica. er kjempe fornøyd :hoppe:

Skrevet

Renser du huden vært dag, og er nøye med å fjerne all sminke?

Skrevet

Sorry å si det, men rens av ansikt morgen og kveld, ansiktsmaske 1-2 ggr i uken og hudpleietimer innimellom, har virkelig ikke gjort noe for mine sorte prikker :(. Hadde kanskje vært verre uten, men det vil jeg ikke finne ut av.

Alle hudpleierne jeg har vært hos, har skrytt av min finporede hud og hatt problemer med å klemme ut hudormene. Nå har jeg riktignok ikke prøvd MD - og har en følelse av at det vil være litt vel tung skyts på en ellers "fin" hud.

Gjest Anonymous
Skrevet

det som fjerner disse sorte prikkene er krystall-peeling.

Skrevet
det som fjerner disse sorte prikkene er krystall-peeling.

... som er...?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hudormer er irriterende ja. Men desverre finnes det ingen vidunderkur. Det eneste som hjelper er å finne en renserutine som fungerer og klemme jevnlig etter å ha dampet huden skikkelig.

Har ikke mye hudormer selv, og har ikke lyst til å bruke sterke renser for å fjerne de heller. Men har funnet en rens uten glycolsyre fra MD Formulations som hjlper overraskende bra! Den heter MDF non-glycolic foaming cleanser, og er veldig mild, men effektiv.

Skrevet
Sorry å si det, men rens av ansikt morgen og kveld, ansiktsmaske 1-2 ggr i uken og hudpleietimer innimellom, har virkelig ikke gjort noe for mine sorte prikker :(. Hadde kanskje vært verre uten, men det vil jeg ikke finne ut av.

Sikker på at du bruker riktig produkter?

Skrevet

Okey, jeg er stadig like grønn...

Kan noen forklare meg hva MD formulations er? Samt krystall ettellerannethvadetnåvar?

Synes det kommer mye bra svar her, og det er fint. Fint med forskjellige erfaringer også, ettersom vi alle har helt forskjellig hud og måter å reagere på. Det gjør det lettere å luke ut alternativene!

Keep'em coming!

:tommelsmil:

Skrevet

MD Formulations er en hudpleieserie. Den selges i hudpleiesalonger og er berømt for å ha effekt på uren hud pga glycolsyre.

Jeg liker Vit-a-Plus Clearing Complex og Facial lotion fra den serien. Synes de hjelper, eller, har bare hatt de en ukes tid, og merker litt bedring. Kjempemyk hud har man iallfall fått! :)

Krystallpeeling er en peeling av huden som man får utført hos hudpleier. Ganske kraftig kost, har ikke prøvd selv, men kanskje noen andre har?

Og det er sant det , at det som virker på en person ikke nødvendigvis trenger virke på en annen. Det jeg merket bedring for første gang av, var Garnier sin ansiktrens i blå tube for uren hud. 50 kroner kostet den, men virket veldig bra på meg. Så det er nok bare å prøve seg frem til og akseptere noen bomkjøp før man endelig lykkes!

Skrevet

Må jo nesten stole på hudpleieren min :). Har også fått bekreftet hva slag hud jeg har fra andre hudpleiere tidligere. Har brukt Kanebo (ikke hudpleie-serie) tidligere og er like fornøyd med den som Dermalogica som jeg bruker nå. Har også vært borti Decleor, men det var ikke noe for meg.

Skrevet

..Et dampbad og en påfølgende leir-maske er ei å forakte,

dr hauschka har en fin leirmaske :)

Om det ikke akkurat revolusjonerer huden/porene så er det uansett digg å dilledulle litt med seg selv, og huden kommer garantert til å kjennes veldig ren ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...