Gå til innhold

Damer! Vi har det fint nå! La oss heller kjempe for de som FAKTISK trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager hvis det jeg tenker er helt på jordet, men jeg er bare så lei av å se dette i media nå... Kvinner, kvinnedagen, kvinner kan gjøre alt menn kan, kvinner kan spille fotball de også, kvinner kan kjøre bil, #kvinnedagen, #kvinnerkandeogså, #freetampons, #periods, etc etc.

I dag går visst folk i tog, for kvinner. Igjen. Hva er greia? Har vi det virkelig ikke bra nok som det er? Det er en grunn til at feminismen oppsto, og de kjempet for gode saker (generelt, men en del kvinner var jo ganske ekstreme) før i tiden, og jobbet seg opp til slik vi har det i dag. Vi har det ganske ålreit. Noen opplever stygge ting, men det gjør de aller fleste en gang i løpet av livet. Livet er ikke perfekt. Folk er ikke perfekt. Sånn er det bare!

Vi tjener det samme som menn - vi KAN faktisk jobbe. Vi blir behandlet med respekt og vi kan stemme. Vi har rett til en mening. Nå virker det som feministene er tom for ting å kjempe for, men de fortsetter bare likevel. Det er nesten flaut (det ER flaut) å se folk i media som protesterer. F.eks. dette her med kroppshår. Hvem i svarte bryr seg om at du har hår under armene? Folk bryr seg ikke. Så om du vil ha hår her og der, værsågod. Det er ikke noe vi trenger å kjempe for... Eller dette med mensen. Ja, vi har mensen. Hvem bryr seg. Ingen. Men tydeligvis er det også blitt en sak for seg selv. At mensen ikke er ekkelt, og så kommer det opp et bilde av en dame som gjør yoga i en blodig bukse. DET er faktisk ekkelt, men dere skjønner...

Hvorfor ikke kjempe for viktige ting? Hvorfor ikke kjempe for kvinner i andre land som har det fælt? Det finnes faktisk enda kvinner som lider fordi de er kvinner. Kvinner som blir steinet for ingenting. Kvinner som blir arrestert og fengslet fordi de har blitt voldtatt. Kvinner som blir gruppevoldtatt av 20+ menn. Kvinner som blir æresdrept. Hvorfor ikke kjempe for dem som faktisk trenger det? Vi trenger ikke mer nå. Vi har det bra her. La oss være ærlige...

Noen tanker?

Hilsen kvinne, 22. Som fint kan betale sine egne tamponger.

Anonymkode: f1fcb...5bd

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk mange kvinner i Norge som ikke har det bra. Ikke glem det, selv om du har det bra.(fint at du har det bra altså)

• Liker 9
Skrevet

Det finnes mange mennesker i Norge som ikke har det bra.

• Liker 2
Skrevet

Ts her.

Joda, det er alltid noen som ikke har det bra uansett hvor i verden. Men sånn generelt sett... Generelt har vi kvinner det ganske bra i dagens samfunn. Det er jo selvfølgelig enkelte ting som kunne blitt forbedret, og som vi fortsatt trenger å jobbe med og kjempe for. Men mye av det folk kjemper for når det kommer til kvinner er jo ganske unødvendig. Det er mye annet vi heller kunne fokusert på, men i stedet går folk i tog for "free the nipples!!". Det er jo så lite viktig i forhold til f.eks. massevoldtekt. Noe som faktisk skjer rundt oss. Se f.eks. i Sverige.

• Liker 3
Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Enig TS! Så drittlei. Tar det ikke seriøst mer. Kjemp for folk som trenger det og gi faen i kjønn.

19 minutter siden, emilie123 skrev:

Det er faktisk mange kvinner i Norge som ikke har det bra. Ikke glem det, selv om du har det bra.(fint at du har det bra altså)

Det er mange som ikke har det bra i Norge som trenger hjelp. Samme faen hvilket kjønn de er. Herregud, det er ikke bare kvinner som lider. Det er kvinner, menn, jenter og gutter. Jeg vil kjempe for de. Ikke bare ett kjønn.

Sånt som dette ignorerer jeg med god samvittighet.

Endret av Axl Rose
Skrevet

Les litt mer bøker og nyheter- og mindre kg og sosiale medier så ordner dette seg av seg selv, 

Anonymkode: 398ec...78d

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor kjemper dere ikke for menn, kan man jo lure på. Det er jo menn det diskrimineres mot.

Anonymkode: eff95...463

Gjest Axl Rose
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjemper dere ikke for menn, kan man jo lure på. Det er jo menn det diskrimineres mot.

Vi skal ikke kjempe for noen kjønn for helvete. Vi skal kjempe for mennesker som har det vondt.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjemper for ingen andre enn meg selv, og det gjelder de aller fleste. Veldig få kvinner og menn engasjerer seg i kjønnssaker

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjemper for ingen andre enn meg selv, og det gjelder de aller fleste. Veldig få kvinner og menn engasjerer seg i kjønnssaker

Nettopp, det er jo det som er feminisme. Det er individuelle kvinner som kjemper for seg selv gjennom et skalkeskjul av at det liksom diskrimineres mot kvinner.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Les litt mer bøker og nyheter- og mindre kg og sosiale medier så ordner dette seg av seg selv, 

Det er akkurat det jeg gjør. Men jeg leser ikke VG eller ser NRK nyheter. Ser litt av hvert. Og jeg ser jo at folk lider her i verden, og det er jo de man bør ha litt mer fokus på.

Og helt enig, er ikke bare kvinner som sliter. Vi bør kjempe for mennesker som har det fælt. Det er så utrolig mye fokus på tull. Ikke hele tiden, men ofte. Det som ofte kommer opp på skjermen er jo akkurat det - tull og vas, og det er det jeg ville endret hvis jeg kunne. Få fokuset bort fra kjønnsvorter og over til ordentlige problemer i verden. Sult, barnemishandling, kidnapping og salg av mennesker, steining, voldtekt, æresdrap, you name it.

Jeg mener ikke at små problemer ikke er problemer, men hvorfor så mye fokus på første verdensproblemer? Tenk all den makten kjente personer har, f.eks. youtubere. Mange youtubere har sine saker de kjemper for, og de kan påvirke millioner av mennesker med det de sier. Men så kjemper de for å få gratis tamponger til jenter... Eller å ha toalett som alle kan bruke i stedet for å dele kjønnene. Eller kunne ha hår på leggene (som om det ikke er noe vi allerede KAN). Og det er dette mange unge i dag tror er store problemer. At tamponger koster penger. At vi ikke kan gå toppløse når vi vil. Å kunne gå på toalett med begge kjønn. Eller ha flere kjønn enn de vi har.

Ts

Skrevet

Når man har ressurser til å bry seg om andre bør man bruke de ressursene til å faktisk gjøre det. Jeg synes innlegget ditt TS viser at du kun evner å se din egen situasjon. Du ser ikke alle kvinner som blir tvangsgiftet og voldtatt i svært ung alder i veldig mange land, og det foregår her i Norge også faktisk. Du ser ikke at kvinner i svært mange land blir sett på som mindreverdige og de må gjøre ALT; passe barna, hente vann, lage mat osv mens mannen sitter og ikke gjør en dritt. 

Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv. 

Anonymkode: 01f1b...2ea

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man har ressurser til å bry seg om andre bør man bruke de ressursene til å faktisk gjøre det. Jeg synes innlegget ditt TS viser at du kun evner å se din egen situasjon. Du ser ikke alle kvinner som blir tvangsgiftet og voldtatt i svært ung alder i veldig mange land, og det foregår her i Norge også faktisk. Du ser ikke at kvinner i svært mange land blir sett på som mindreverdige og de må gjøre ALT; passe barna, hente vann, lage mat osv mens mannen sitter og ikke gjør en dritt. 

Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv. 

Anonymkode: 01f1b...2ea

Har du bare lest tittelen og ikke innleggene jeg har skrevet? Les det først. For der skriver jeg at vi (mange folk, ikke alle) har feil fokus, ikke at det IKKE finnes problemer her i verden.

Ts

Skrevet (endret)

Ser du TS nevner til blant annet steining. Innblanding er veldig tricky. Humanitær innblanding, politisk innblanding.

Det er ingen, selv ikke UN retningslinjer som angår det, det er vanligvis en nasjons valg, og jeg tror det er visse ting som burde blitt gitt mandat eller blitt en internasjonal enighet om innblanding dersom nødvendig, folkemord som det viktigste punktet, åpenbart, men selvsagt også andre ting. Og kanskje massiv miljøskade være noe annet muligens.

Jeg ser du, refererer muligens til Syria, Iran, og Saudia Arabia? Det er et tricky "game" definitivt. Vi har lyst å hjelpe mennesker, men det er en del ting involvert. Jeg har hørt at det faktisk er en del hjelp så er på vei inn i Syria, med spesialtropper som er inne der fra en del vestlige nasjoner så hva vi hører i pressen er bare en side av bilde  og jeg mener de syriske menneskene fortjener sin selvstendighet fra Assad regimet definitivt.

Det er bare at når det er snakk om internasjonal innblanding, alle land har sine egne interesser og mål i hodet og vi må være forsiktig med det om hvordan vi håndterer det. 

Endret av hocane
Skrevet

Sorry, men I totally do not agree. Det er fortsatt mange damer som ikke har de samme rettighetene som menn. 

Og, det gjelder også i jobbsammenheng! Selvfølgelig skal vi hjelpe andre utenfor Norges grenser også, men hvem er det som voldtar? Det er fortsatt menn! Det skjer i Norge også. Og, ja dessverre blir det underrapportert. Nettopp fordi de ikke tørr å anmelde, bevis og etc. 

Menn dreper oftest.. Menn er fysisk sterkere, så ja det er ikke aktuelt å « glemme»! Fysisk styrke øker redsel for de kvinnene som lever i slike forhold. Og, de er mange. « Vi» ser de ikke, og tror ikke de finnes. Og, det er også mange som ser det, men som ikke sier noe. Og, da tenker jeg også ift barn. 

Selv i kvinnedominerte yrker har nå mannen en fordel, fordi det er så fint å få mennene inn i disse yrkene. 

Kvinner må dessverre overbevise, pluss litt for å bli respektert på samme måte i jobbsammenheng og beklageligvis er mange kvinner med på å forsterke dette på sine arbeidsplasser. Jeg og flere med meg har opplevd å ha A eller B i snitt, og være i samme praksis som menn med nærmere stryk, samt gjentatte konteeksamener og etc, likevel har opplevelsen av « heksejakt» i form av kvinnelige ansatte som påpeker at vi er usikre, glemmer en ting og får høre det gjentatte ganger, og at det er typ uansvarlig og you name it. Når de mannlige studentene glemmer ti ganger og får et klapp på skulderen. Jeg har sitti på kontor med 7 andre nyutdannede damer med minimum 3-4 års utdannelse, og der satt vi å gjorde samlebåndsoppgaver, mens mennene ikke hadde fullført videregående og hadde topp stillinger og tjente to- tre ganger så mye i året. « vi» fikk ikke prøve oss en gang. Uansett hvor effektive vi var og gjorde 1.5 jobb eller mer på under normal arbeidstid. 

Igjen, jeg var den eneste som pushet på for å få flere utfordringer.. De andre « gjorde» som mennene. Regnet med å få en bedre stilling pga hardt arbeid. Nei, bare tull! Den kvinnekampen tar aldri slutt! 

Den dagen noen tror det har vi tapt! 

Foreslår at «du» og de andre som ikke liker at kvinnene sier i fra kan jobbe 200% overtid et år. Så tar du deg et « fri» år som voluntary for leger uten grenser. Og oppdaterer kvinnesiden med ditt bidrag som hjelpearbeider:)

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det jeg gjør. Men jeg leser ikke VG eller ser NRK nyheter. Ser litt av hvert. Og jeg ser jo at folk lider her i verden, og det er jo de man bør ha litt mer fokus på.

Og helt enig, er ikke bare kvinner som sliter. Vi bør kjempe for mennesker som har det fælt. Det er så utrolig mye fokus på tull. Ikke hele tiden, men ofte. Det som ofte kommer opp på skjermen er jo akkurat det - tull og vas, og det er det jeg ville endret hvis jeg kunne. Få fokuset bort fra kjønnsvorter og over til ordentlige problemer i verden. Sult, barnemishandling, kidnapping og salg av mennesker, steining, voldtekt, æresdrap, you name it.

Jeg mener ikke at små problemer ikke er problemer, men hvorfor så mye fokus på første verdensproblemer? Tenk all den makten kjente personer har, f.eks. youtubere. Mange youtubere har sine saker de kjemper for, og de kan påvirke millioner av mennesker med det de sier. Men så kjemper de for å få gratis tamponger til jenter... Eller å ha toalett som alle kan bruke i stedet for å dele kjønnene. Eller kunne ha hår på leggene (som om det ikke er noe vi allerede KAN). Og det er dette mange unge i dag tror er store problemer. At tamponger koster penger. At vi ikke kan gå toppløse når vi vil. Å kunne gå på toalett med begge kjønn. Eller ha flere kjønn enn de vi har.

Ts

BTW, barnemishandling! Les dette! https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-2017-12/id2558211/

Og, dette skjer enda. Jeg vet, og blir ikke hørt! Dette er i Norges land! Og overgriperen er oftest menn! Så, få opp øynene, og se deg rundt! Barn mishandles, ADHD blir sett på som kun noe medisinsk, kvinner anmelder og blir ikke hørt. Barn dør! Om du ikke skjønner det etter å ha lest det her, må du lese det en gang til!

Skrevet
37 minutter siden, Guro80 skrev:

Sorry, men I totally do not agree. Det er fortsatt mange damer som ikke har de samme rettighetene som menn. 

Og, det gjelder også i jobbsammenheng! Selvfølgelig skal vi hjelpe andre utenfor Norges grenser også, men hvem er det som voldtar? Det er fortsatt menn! Det skjer i Norge også. Og, ja dessverre blir det underrapportert. Nettopp fordi de ikke tørr å anmelde, bevis og etc. 

Menn dreper oftest.. Menn er fysisk sterkere, så ja det er ikke aktuelt å « glemme»! Fysisk styrke øker redsel for de kvinnene som lever i slike forhold. Og, de er mange. « Vi» ser de ikke, og tror ikke de finnes. Og, det er også mange som ser det, men som ikke sier noe. Og, da tenker jeg også ift barn. 

Selv i kvinnedominerte yrker har nå mannen en fordel, fordi det er så fint å få mennene inn i disse yrkene. 

Kvinner må dessverre overbevise, pluss litt for å bli respektert på samme måte i jobbsammenheng og beklageligvis er mange kvinner med på å forsterke dette på sine arbeidsplasser. Jeg og flere med meg har opplevd å ha A eller B i snitt, og være i samme praksis som menn med nærmere stryk, samt gjentatte konteeksamener og etc, likevel har opplevelsen av « heksejakt» i form av kvinnelige ansatte som påpeker at vi er usikre, glemmer en ting og får høre det gjentatte ganger, og at det er typ uansvarlig og you name it. Når de mannlige studentene glemmer ti ganger og får et klapp på skulderen. Jeg har sitti på kontor med 7 andre nyutdannede damer med minimum 3-4 års utdannelse, og der satt vi å gjorde samlebåndsoppgaver, mens mennene ikke hadde fullført videregående og hadde topp stillinger og tjente to- tre ganger så mye i året. « vi» fikk ikke prøve oss en gang. Uansett hvor effektive vi var og gjorde 1.5 jobb eller mer på under normal arbeidstid. 

Igjen, jeg var den eneste som pushet på for å få flere utfordringer.. De andre « gjorde» som mennene. Regnet med å få en bedre stilling pga hardt arbeid. Nei, bare tull! Den kvinnekampen tar aldri slutt! 

Den dagen noen tror det har vi tapt! 

Foreslår at «du» og de andre som ikke liker at kvinnene sier i fra kan jobbe 200% overtid et år. Så tar du deg et « fri» år som voluntary for leger uten grenser. Og oppdaterer kvinnesiden med ditt bidrag som hjelpearbeider:)

Til det uthevede først. Du tuller? Hvem er det som har fordeler når det gjelder å få jobber de ikke er kvalifisert for i arbeidslivet? Vi kvinner blir kvotert inn både på studier og i arbeidslivet. At man velger en mann fremfor en kvinne i feks barnehage har ingenting med kvotering å gjøre. Stort sett har de lik utdannelse og vil være like godt kvalifisert og mannen blir valgt fordi det er godt for barna og arbeidsmiljøet. Sånn for å ta et eksempel.

Jeg lurer veldig på hva slags jobb du har, og hvorfor så mange damer var dumme nok til å godta å bli behandlet sånn?

Vi trenger ikke kvinnekamp i Norge i dag, ikke for norske damer i hvert fall. Vi er likestilte. Vi får lik lønn for likt arbeid. Vi har alle muligheter i verden til å bygge oss det livet og den karrieren vi ønsker. Hva mer vil dere ha liksom? De som blir diskriminert mot nå er menn, og det er på de fleste arenaer i livet og samfunnet. 

Anonymkode: 3a646...a7c

Skrevet
Akkurat nå, Axl Rose skrev:

Enig TS! Så drittlei. Tar det ikke seriøst mer. Kjemp for folk som trenger det og gi faen i kjønn.

Det er mange som ikke har det bra i Norge som trenger hjelp. Samme faen hvilket kjønn de er. Herregud, det er ikke bare kvinner som lider. Det er kvinner, menn, jenter og gutter. Jeg vil kjempe for de. Ikke bare ett kjønn.

Sånt som dette ignorerer jeg med god samvittighet.

Jeg vet at det er mange menn og barn som har det vondt i Norge , men her var det spesielt snakk om kvinner. Derfor skrev jeg som jeg gjorde. Nå har jeg heller aldri gått i noe tog ang kvinnekamp og kommer heller aldri til å gjøre det.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nettopp, det er jo det som er feminisme. Det er individuelle kvinner som kjemper for seg selv gjennom et skalkeskjul av at det liksom diskrimineres mot kvinner.

Er ikke feminist. Du kan ikke ta et utsagn og si at det er det samme som å følge en ideologi. Da kan jeg skrive at du med dette innlegget er nazist. Det blir for dumt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...