Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #1 Skrevet 8. februar 2005 Kjøpte 2 kartonger for mye fløte til fastelavn. Noen ide om hva jeg kan bruke de til? Ikke bløtkake...
Gjest gjest1 Skrevet 8. februar 2005 #2 Skrevet 8. februar 2005 I pastasaus, vaffel/pannekakerøre, div. bær med pisket krem. Syrlig sjampinjongsaus til fylt pasta 1 pk fløte skall av 1 sitron (bare det ytterste gule finhakket) Skivet sjampinjong Svisj sjampinjongene i panna og bland med fløte og sitronskall, smak til med salt og pepper. Denne sausen lager du kjapt og greit mens pastaen koker.
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #3 Skrevet 8. februar 2005 Kjøpte 2 kartonger for mye fløte til fastelavn. Noen ide om hva jeg kan bruke de til? Ikke bløtkake... Frys det ned om du kan og bruk det i mat når du trenger det neste gang. Tror ikke det går veldig bra (men har ikke prøvet) å piske fløte som har vært frosset.
wok Skrevet 8. februar 2005 #5 Skrevet 8. februar 2005 Når du steker fisk eller kjøtt, heller du bare litt fløte i steikepanna sammen med fettet og krydderet fra stekinga. Det blir nydelig saus!
Nella Skrevet 8. februar 2005 #6 Skrevet 8. februar 2005 Eller du kan lage fromasj eller karamellpudding.
Arkana Skrevet 8. februar 2005 #7 Skrevet 8. februar 2005 Lag iskrem. Basisoppskriften er 6 dl fløte som varmes opp og 6 eggeplommer som vispes til eggedosis med 125 g sukker. Visp inn fløten og hell alt tilbake i kjelen og varm opp til den tykner (skal ikke koke). Så fryser du den ned. Du kan selvsagt tilsette akkurat den smakstilsetningen du ønsker, f.eks. frøene fra en vaniljestang, hakket sjokolade, bær/frukt, nøtter, hakket kjeks (f.eks. Oreo) osv.
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #9 Skrevet 8. februar 2005 Tusen takk for mange gode ideer! Nå ble jeg skikkelig sulten! Skal se at jeg plutselig får for lite fløte!
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #10 Skrevet 8. februar 2005 Fløte er også godt i omelett eller eggestand, og selvsagt til quiche...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå