Gå til innhold

Opp 6 kg på 10dager

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå kjønner jeg ingen ting.. for 10 dager siden sluttet jeg å røyke som gikk faktisk veldig greit, Jeg spiste også veldlig usunt minst 2 sjokolader hver dag og minst 1,5liter cola ikke beveget jeg meg heller mye.

Så når jeg sluttet å røyke så sluttet jeg med colaen og sjokokaden og jeg går turer hver dag og beveger meg mye.

Nå har det gått 10 dager og er 6 kg tyngre får ikke på meg buksene mine en gang og alle ser at jeg har blitt så mye større..

Hva kan grunnen være????

Må jeg virkelig begynne å røyke igjen , for takler ikke flere kilo nå fordi jeg har 12 kg for mye fra før

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke forestille meg at det er mulig å gå opp seks kilo fett på 10 dager; sannsynligvis er det meste vann. Når du slutter å røyke, må kroppen gjennom en omstillingsfase, og da vil vekten også stabilisere seg, såfremt du ikke spiser mye mer enn tidligere, pga økt appetitt.

Kanskje du faktisk spiser mer enn du gjorde?

Skrevet

Kan nesten garantere at det er vann. Drikker du veldig lite for tiden? Drikk mer.

Det er rimelig naivt å tro at kroppen klarer å tilpasse seg til et ikke-røykende liv med en gang du slutter... Gi det litt tid.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg spiser vanlig mat som før, jeg har lagt en vannskål med gullerøtter i kjøleskapet som jeg knasker på istedenfor mer mat, men jeg drikker mye mindre det er sant kansje 2/10 deler mindre enn før, for det gikk med ekstremt mye cola før.

Skrevet

Få i deg minimum to liter vann pr dag! I begynnelsen vil du nok løpe endel på toalettet, men det vil snart justere seg. Drikk også minst mulig kaffe/te (unntak: urtete), for det forstyrrer væskebalansen i kroppen.

Du sier du drakk minst 1.5l cola pr. dag? :o Drakk du i det hele tatt noe som helst annet???

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt forferdelig å tenke på, men det ble kun litt melk i helgene til frokost, ellers bare cola og i helgene kunne det bli opptil 3 liter cola, jeg sier bare aldri mer.....

Skrevet

Da har du nok forklaringen...Stakkars kroppen din! I begynnelsen kan det nok føles kjipt å drikke vann (unngå kullsyrevann, for det inneholder en god del salter, som binder væske i kroppen), men etterhvert vil det jevne seg ut.

Lykke til med en ny og bedre livsstil!

Skrevet

Det som er blitt sagt over er jeg enig i.

Men i tillegg husk at muskler veier mer enn fett, man går gjerne opp i starten når man begynner å trene.

Press litt sitron i vannet du drikker, det hjelper kroppen å skille ut vann og slagg. Dessuten smaker det godt!

Evt kan du ha noen agurkskiver (i en vannmugge) til forandring.

Skrevet

Men i tillegg husk at muskler veier mer enn fett, man går gjerne opp i starten når man begynner å trene.

Man går nok ikke opp mange kilo muslker på 10 dager....

Skrevet

Det er den aller seigeste treningsmyten av alle. EN MANN som trener skikkelig hardt, og spiser nok og riktig kan maksimalt legge på seg TO KILO musklemasse pr år (testosteron hjelper muskelveksten); grunnen til at man gjerne går litt opp i vekt når man begynner å trene, er heller at man spiser litt mer karbohydrater, som trekker væske inn i muskelvevet.

Skrevet

Jeg kan ikke tro at det er fordi du sluttet å røyke...Dett er bare i en overgangsfase, og det dreier seg ikke om fett , bare vann.Jeg sluttet selv å røyke for et år siden.., og det føltes så bra..Mye bedre form og lettere pust. Du må ikke begynne å røyke igjen!!!! hvis du fortsetter å trene er jeg sikker på at du ikk evil bli noe større... Jeg tror røyken gjør folk fete...fodi da trener de ofte mindre og sitter mere med kaffen og røyken.. , altså mere stille sittende..Nei , røyk skal nytes en sjelden gang ...men ikke til hverdags....

Skrevet

Man går nok ikke opp mange kilo muslker på 10 dager....

Nei, er du gal! Det mente jeg absolutt ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Forbrenningen går NED med 17 prosent når man slutter å røyke.

Skrevet
Forbrenningen går NED med 17 prosent når man slutter å røyke.

Hehe..hvor har du dette fra?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også hørt at forbrenningen går ned når man slutter å røyke men har ikke noen kildehenvisning på det.

Skrevet

Basalforbrenninga i kroppen øker ca. 10% hos en vanerøyker fordi nikotinen stimulerer sentralnervesystemet, noe som gir hurtigere puls m.m.

Alle disse bivirkningene av nikotinen gjør at kroppen bruker LITT mer energi.

Men det er neppe noen grunn til å fortsette å røyke... De samme bivirkningene gjør deg også mer disponert for hjerte-/kar.lidelser.

Skrevet

Hvis man søker på nettet vil man finne diverse informasjon om at røyking øker forbrenninga (det bør legges til denne økinga er LITEN), men lite info om hvorfor.

På helse nytt f.eks. (og Fedon Linbergs sider) står det at røyking øker forbrenninga, men ingenting om hvorfor.

Helsenytt:

quote]Sigarettene demper appetitten, og nikotinen forhøyer dessuten kroppens forbrenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...