Gå til innhold

Fin hud, men blir aldri kvitt hudormer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fin hud. Midten av 20-årene, ingen linjer, ikke kviser, og generelt jevn hudtone. Jeg får ofte skryt for min hud, hvilket jeg egentlig ikke forstår. Kommer du nærme nok, ser du at nesten er FULL av sorte prikker. Jeg har lyktes i å bli kvitt de i pannen og på kinnene nærmest nesen, men nesen i seg selv har tett i tett med sorte prikker.

Jeg har hørt at det er viktig å tilføre huden fukt, slik at huden ikke produserer for mye talg/olje, men etter å ha tilført ansiktet masse fukt i flere måneder og drukket langt mer vann enn normalt, er hudormene faktisk verre.

Jeg vil tro jeg har dehydrert kombinasjonshudtype - jeg blir blank i t-sonen, og har ofte flaket hud i denne sonen om vinteren.

Finnes det i det hele tatt noe som fungerer? Klemming fungerer hvert fall ikke - de kommer tilbake umiddelbart.

Anonymkode: be240...4dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har fin hud. Midten av 20-årene, ingen linjer, ikke kviser, og generelt jevn hudtone. Jeg får ofte skryt for min hud, hvilket jeg egentlig ikke forstår. Men kommer du nærme nok, ser du at nesen er FULL av sorte prikker. Jeg har lyktes i å bli kvitt de i pannen og på kinnene nærmest nesen, men nesen i seg selv har tett i tett med sorte prikker.

Jeg har hørt at det er viktig å tilføre huden fukt, slik at huden ikke produserer for mye talg/olje, men etter å ha tilført ansiktet masse fukt i flere måneder og drukket langt mer vann enn normalt, er hudormene faktisk verre.

Jeg vil tro jeg har dehydrert kombinasjonshudtype - jeg blir blank i t-sonen, og har ofte flaket hud i denne sonen om vinteren.

Finnes det i det hele tatt noe som fungerer? Klemming fungerer hvert fall ikke - de kommer tilbake umiddelbart.

-TS

Skrevet

Sikkert talgfilamenter. De blir man ikke kvitt, men du bør bruke produkter med salisylsyre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...