Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Nuttery skrev:

Det kan bli ofte, det. 

Man kan fint legge opp dagen til en halvtimes tid ekstra. Vi er mange som har jobber som ikke nødvendigvis slutter akkurat kl. 16, eller akkurat kl. 20 selv om man på papiret slutter akkurat da. Ting må bli ferdig. 

Anonymkode: beff8...94f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan fint legge opp dagen til en halvtimes tid ekstra. Vi er mange som har jobber som ikke nødvendigvis slutter akkurat kl. 16, eller akkurat kl. 20 selv om man på papiret slutter akkurat da. Ting må bli ferdig. 

Problemet er at man ikke får betalt for den halvtimen. Og når det er andre på vakt så skal en vel ikke jobbe gratis fordi noen pårørende spør om noe eller at noen skal på do. Det er andre som kan gjøre det. 

Hadde vært noe annet om det var en krisesituasjon. 

Anonymkode: cf341...dc6

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svar kjapt på spørsmålene når du går. Man kan for øvrig strekke seg litt selv om man har sluttet for dagen, ingen krise om man jobbe i en halvtimes tid ekstra. 

Jo, det er faktisk krise. På min jobb er det også noen som «skal bare» når man er ferdig på jobb. Før jeg satte ned foten jobbet jeg 2-3 timer GRATIS hver uke. Det var helt uaktuelt å fortsette med. Bare si nei, TS. Selv om du jobber i et omsorgsyrke så betyr ikke det at du skal bli utnyttet. De pårørende får henvende seg til noen som faktisk er på jobb. 

Anonymkode: 79528...722

• Liker 4
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Forsøker å holde vesken synlig. OK om de spør et enkelt spørsmål, men noen gir seg ikke. Spør og spør. Og så ber de meg feks følge beboeren på wc, fordi den må på do akkurat da. Noe som tar kanskje 10-15min pga beboerne trenger mye hjelp. Forstår de blir irritert om vi ikke kan hjelpe med en gang, men jeg har jo ting jeg må rekke (buss, den går kun en gang i timen). Ber de da henvende seg til personale som nettop har begynt. Men noen blir sure og vrange. 

Anonymkode: ef7fc...9be

Si at du er ferdig og må hente barn i barnehagen eller noe, det burde være en god nok unnskyldning.

Anonymkode: 459e4...3c0

Skrevet

"Beklager, jeg må rekke en buss som går om tre minutter, spør de som sitter på vaktrommet 🙂"

Det skjønner de aller fleste.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...