Gå til innhold

Går kun en vei.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har følgt opp barna til broren min veldig bra, og er veldig tante og onkel, noe vi setter utrolig pris på. Vi har stort sett betalt for alt fra kinoer, fornøyelses parker, lekeland, turer osv, og det er ikke slik at vi tenker så mye over det, fordi det er vi som har tatt de med. Men saken er at de bor 3 timer unna, og vi har alltid kommet til de. Nå har vi fått en liten en, og det er slik at de ikke tenker tanken om og komme en tur.. Man skjønner barna har barnehage og en i førsteklasse, men når det er ferier eller helg, så er det som sagt ikke i tanken. Og når de sier at vi er velkommen til de, så sier vi at det ikkje passer helt, men at de er hjertelig velkommen til oss, og da svarer de ikke engang. Ignorerer innbydelsen helt. 

Jeg er en sta person, og nå føler jeg at det går utover barna deres fordi vi ikke kommer så mye mer. Hovedgrunnen der er fordi vi alltid må yte, men de forventet besøk hele tiden. Hva ville dere gjort? Satt litt hardt mot hardt, eller vært den snille som alltid må kjøre 3 timer? Blir jo 6 timer siden vi må hjem igjen, men.

Anonymkode: 84a65...d0d

Videoannonse
Annonse
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Hadde kjørt hardt mot hardt. Dere kan ikke bruke all fritiden deres på reising nå som dere har egne barn. Det er jo synd, men blir jo veldig slitsomt for ungen deres med så mye reising. 

Skrevet

Det er jeg enig i, men syns bare det er dårlig gjort overfor oss. At man ikke viser litt interesse i våres barn slik vi har gjort o deres. Jaja, vi er alle forskjellig og tante/onkel stempel kommer ikke gratis.

Skrevet

Jeg hadde nok ønsket å sette hardt mot hardt, men vet av erfaring at jeg ikke hadde klart det.

Anonymkode: 8b2f7...a07

Gjest GoldenLioness
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg enig i, men syns bare det er dårlig gjort overfor oss. At man ikke viser litt interesse i våres barn slik vi har gjort o deres. Jaja, vi er alle forskjellig og tante/onkel stempel kommer ikke gratis.

Selvsagt er det kjipt av dem å ikke ville besøke dere. Men det er ikke så mye dere får gjort med det. Dere har eget liv å konsentrere dere om nå. Når ungene blir litt eldre så kan kanskje de komme alene på besøk til dere? Virker som om det er barna dere dr mest interessert i uansett så det kan jo være en løsning på sikt?

Skrevet

Det er broren din, og en svigerinne du tydeligvis står nær. I slike tilfeller tar man opp telefonen og tar en god prat, og er ærlig om hva man føler. Uten krav, uten beskyldninger, ikke bland inn hvem som har betalt for hva (lett å forsvinne i detaljene). Ta opp temaet at det er sårt at de ikke kommer på besøk, kanskje har de gode grunner. 

Hardt mot hardt, eller forvente at noen skal forstå eller lese tanker, har ødelagt mange familierelasjoner. 

Anonymkode: 46b14...f58

• Liker 4
Skrevet

Hva med å invitere barna til dere i ferier/ helger? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...