Gå til innhold

Hvorfor er det sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...at de som legger ut "anti-mobbe-statuser" og lignende på facebook, gjerne er de som selv stenger andre ute? Mødre som lar sitt barn invitere bare en liten gruppe av jentene i klassen i bursdag, som kanskje ikke gjør noe direkte galt, men de er ikke inkluderende heller?

Jeg lurer på om mange ikke skjønner at mobbing ikke er noe man aktivt går inn for, men det skjer fordi man ikke er bevisst på å gjøre det motsatte av å mobbe, nemlig å inkludere. Ikke bare sine beste venner, men også de som er litt rare/slitsomme/uoppdragne eller andre ting. Det skal så lite til for et barn å havne "utenfor", det er alles ansvar å motarbeide det!

Anonymkode: 0349e...a93

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en på Facebook som stadig vekk legger ut statuser med "Jeg blir så sur på mobbere", "send mobberen vekk, ikke offeret" o.l. Likevel kommenterer han "haha " eller tagger venner på bilder av mennesker som ikke ser ut som andre og spør om ikke det er konen/kjæresten/nye flørten. At de ikke kan se den sammenhengen er utenfor min fatteevne!

Anonymkode: e379e...f8b

• Liker 3
Skrevet

Vet om noen som gjør det samme. Tragisk! Det de gjør viser mer enn tomme  ord.

Anonymkode: 2c9e7...7c8

Skrevet

Er vel fordi det er status å være i mot mobbing, men folk etterlever det gjerne ikke i praksis. Husker for en del år siden så skrev en hel haug mennesker under på vg(eller var det dagbladet?) sin anti-mobbekampanje. I listen er det første jeg ser en av dengangs absolutt verste mobbere, som virkelig utsatte meg for grusomme ting.

Anonymkode: fb88b...7cc

Skrevet

Fordi mennesker som er mindre smarte har behov for å få skryt og likes for å være imot mobbing, samtidig som deres enkle syn på mennesker gjør at de forskjellsbehandler i egen krets. De er litt som barn

Anonymkode: 6c352...35f

Skrevet

Har samme greia.... Mor (og forsåvidt far!) til ei som har virkelig stengt ute datteren min lenge har det med å dele og like "antimobbe- og antiutestenge-statuser", visdomsord osv.... Og det er ikke det at de ikke vet at hun er sånn, jeg har hatt dem i tale flere ganger, og de sier "sånt aksepterer vi ikke", men ingenting skjer - men utad er de opptatt av det, tydeligvis... Litt ironisk satt en av dem og fortalte meg hvor tøft de hadde hatt det da deres andre barn ble utestengt en stund... Og da jeg prøvde å dra en parallell der, så gikk rullgardinen ned og null kobling...

Tror bare noen er sånn. Jeg jobber hardt med å ikke bry meg om det (men som vel er ganske tydelig selv her, så funker ikke det spesielt bra.... ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...