Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #2 Skrevet 8. februar 2005 Jeg kastet alle gavene eksen min gav meg. Den ene av ringene mistet jeg faktisk, så det var jo greit. Men et gullsmykke gikk faktisk rett i søpla...
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #3 Skrevet 8. februar 2005 Ting er ting: Beholod det du har lyst å beholde og gi resten til frelsesarmeen.
Tusenfryd Skrevet 8. februar 2005 #4 Skrevet 8. februar 2005 Enig med siste gjest her. Hvorfor kvitte seg med fine ting hvis du har lyst til å beholde dem? Eller hvorfor beholde ting du ikke har lyst på? Jeg har fortsatt et par diamantøredobber fra et dårlig forhold. Dobbene er nydelige, hvorfor kaste dem? Sånn er jeg med ting i hvert fall, kynisk, kanskje? Vil du ikke ha dem, gi det bort. Man behøver ikke kaste ting selv om man ikke vil ha dem selv. Send gjerne smykkene til meg.
CeeCee Skrevet 8. februar 2005 #5 Skrevet 8. februar 2005 Jeg fikk en gullring av en eks for 7 år siden. Den har jeg hatt på meg nesten hver eneste dag siden. Jeg er samboer med en ny mann nå, men jeg vil ikke ta ringen jeg fikk av eksen av. Eksen jeg fikk den av var psykopat. Ringen hjelper meg å minne meg på at jeg aldri i mitt liv skal oppleve det jeg gjorde med han. Jeg skal aldri la meg behandle slik igjen. Den minner meg også på at jeg er sterk som klarte å komme meg ut av det forholdet, til og med med vettet i behold. Ellers har jeg vel egentlig ikke fått noe særlig med gaver av mine ekser. Ikke dyre gaver hvertfall, for det vil jeg ikke ha. Setter mer pris på små oppmerksomheter og opplevelser. Hilsen CeeCee.
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #6 Skrevet 8. februar 2005 Jeg har beholdt smykker og andre gaver fra eksen - hvorfor skulle jeg ikke det? Ting jeg syns er fine har jeg fordi de er mine og jeg syns de er fine, ikke fordi jeg fikk de av eksen. Uansett hvordan man snur og vender på det så har jo eksen vært en del av livet mitt som ikke kan utslettes. Samboern min har ikke noe problem med at jeg bruker smykker jeg i sin tid fikk av eksen - jeg har også sagt til han at det ikke ligger noen sentimentale årsaker bak. Har forøvrig oså beholdt bilder og slikt fra den tiden (har ikke bilde av eksen på peishylla eller noe sånt, de ligger i en skuff ). Som jeg har sagt til samboern er det tross alt flere år av mitt liv og det har vært med på å gjøre meg til den jeg er og er en del av meg og kan ikke kastes. Men hvis det for deg føles feil å beholde det, at du ikke er konfortabel med det, så gi det bort - da gjør du også noen andre glad, uansett om du gir det til venner eller til en veldedig organisasjon.
Gjest 1111 Skrevet 8. februar 2005 #7 Skrevet 8. februar 2005 Jeg har beholdt alt jeg har fått av min eks og jeg ser ikke noe problem med det. altså.. ting er ting, med mindre du ikke føler deg dårlig/ubekvem med å beholde det du har fått av eksen. det er opp til deg.
Rannva Skrevet 8. februar 2005 #8 Skrevet 8. februar 2005 Jeg hadde to ringer fra et dårlig forhold. Gifteringen ligger nå på havets bunn. En annen ring han gav meg, solgte jeg til en gullsmed. Begge to gav meg dårlige minner, så jeg ville ikke beholde dem. De pengene jeg fikk for ringen jeg solgte, brukte jeg på en god restaurant sammen med min kjære.
Gjest Madam Felle Skrevet 8. februar 2005 #10 Skrevet 8. februar 2005 kunne ikke falle meg inn å kaste ting, selv om det kommer fra "tullinger".
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #11 Skrevet 8. februar 2005 Jeg gav tilbake nesten alle smykkene da vi gikk fra hverandre. 2 armbånd har jeg enda og bruker dem også.
*nora* Skrevet 8. februar 2005 #12 Skrevet 8. februar 2005 Nei, hvorfor kaste dem? En ting om det er noe jævla stygt du aldri vil bruke, eller ikke kan la stå fremme, men jeg ville aldri ha kasta ting bare fordi jeg fikk det av eksen eller en annen tulling.
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #13 Skrevet 8. februar 2005 Det jeg lurer på er hvorfor i alle dager vi jenter føler at vi må gi tilbake gaver, spesielt smykker, vi har fått av kjæresten når det ble slutt, eller kvitte seg med dem? Har ennå tilgode å høre at noen av mine venninner har fått tilbake fine gaver de gav til sin ex?? Helt ærlig tror jeg få menn tenker at de bør returnere x-boxen eller playstaion eller den kule sportsklokka de fikk av eksen, eller å slutte å bruke den! Synes du skal beholde tingene hvis du liker dem, og har lyst å bruke dem!
*M* Skrevet 8. februar 2005 #14 Skrevet 8. februar 2005 Har ennå alt jeg har fått av mine ekser. Fikk et par sko like før vi gjorde det slutt i fjor og det er mine absolutte favorittsko.
Gjest Moonshadow Skrevet 8. februar 2005 #15 Skrevet 8. februar 2005 Hadde ikke ville kastet noe jeg likte bare fordi jeg hadde fått det av exn.
Arkana Skrevet 8. februar 2005 #16 Skrevet 8. februar 2005 Jeg har ikke kastet noen gaver fra ekser, men jeg bruker f.eks. ikke smykker jeg fikk fra dem e.l. Alt er pakket ned.
Gjest gjest1 Skrevet 8. februar 2005 #17 Skrevet 8. februar 2005 om du ikke vil bruke smykker feks kan du få dem smeltet om til noe nytt.. Blir liksom ikke det samme
Gjest manic Skrevet 9. februar 2005 #18 Skrevet 9. februar 2005 Jeg har ikke kastet noe, bortsett fra en og annen dustete bamse Jeg synes det er greit å kaste veldig personlige gaver når man kommer inn i et nytt forhold av hensyn til den nye partneren (eller gjemme det ). Eksen min hadde beholdt en del håndlagte ting fra sin eks (blant annet et aktbilde av henne selv med dikt på,som hang på veggen) og jeg synes det var kleint å til stadig møte eksen her og der selv om det var "kunst"
Scorpion Skrevet 9. februar 2005 #19 Skrevet 9. februar 2005 Jeg kastet alle kort, brev, bilder og gaver av eks'er etter at jeg ble sammen med hun jeg er gift med i dag (relativt nygift). Forstår faktisk ikke i det hele tatt hvorfor folk på død og liv må samle på slike ting. F.eks det å bære en annen manns ring ser jeg på som et stort hån mot kjæresten i dag. Men, dersom man føler at det er veldig viktig å beholde disse tingene så spør jeg; Hvorfor det? Er det fordi det er koselig å lese gjennom de gamle kjærlighetsbrevene? Artig å se stedene dere var på sammen og minnene derfra? Det er ikke rart det er så mange naive jenter som vil tilbake til eks'er og dagdrømmer om "den-man-aldri-fikk". Kona og jeg er heldigvis enige når det gjelder slike ting. Vi skaper heller minnene våre sammen med romantiske turer, kvelder, gaver og herlige ferieturer til steder vi ikke har vært. Og jeg kan ikke beskrive hvor fornøyd jeg er for det.
Gjest Melk Skrevet 9. februar 2005 #20 Skrevet 9. februar 2005 Her kastes hverken bilder eller ting. Hvorfor i all verden skal jeg kaste bilder? Jeg har hatt en deilig ferie i Tyrkia for mange år siden, selv om den ikke var med min mann. Hvorfor skal jeg fornekte dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå