AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 man er 24? Føler at man henger etter de som starter rett etter vgs når de er 19, og vil ha dårligere jobber til man er langt ute i 30-årene. Har slitt psykisk og har mange hull i CV'en, men har en del kontakter som kan være til hjelp senere etter jeg er ferdigstudert. Sliter ikke psykisk lenger, og vil snu livet men negativismen sitter fremdeles litt igjen, føler at jeg henger veeeeeeldig etter og at jeg kommer til å være skuffet og sint på meg selv i mange år fordi det har gått såpass lenge. Jeg er veldig sikker på at jeg kommer til å gjøre det bra da, jeg har ellers gode karakterer fra vgs og jeg elsker å lære. Anonymkode: 6e2e4...3f7
NewInTown Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 Du er jo ung! Start å studere. Gjør noe for deg selv, og invester i fremtiden. Fortiden din er ingen begrensning for de tingene du kan oppnå i fremtiden om du bare står på og gjør ditt nå 5
Påkrevd Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 Nei, det er aldri for sent å begynne, og du er slett ikke gammel: https://www.adressa.no/student/studmag/article1450971.ece 2
Ulla Ullsokk Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 (endret) Selvsagt ikke for sent! Bare begynn, det kommer du til å være glad for når du er 30 og fortsatt ung! Unge mennesker tror alt er for sent hvis man ikke følger røkla, det er det IKKE! Det hadde ikke vært for sent om du var 40 heller, kjenner flere som utdanner seg på nytt i den alderen. Og en som begynte å studere for første gang når han var 36. Lykke til! Ps! En fordel med å være eldre når du er ferdig utdannet er at du kan bli tatt mer seriøst, fordi det ser ut som du har erfaring Endret 20. januar 2018 av Ulla Ullsokk 1
Jojoen Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 Selv ble jeg ferdig med jussen i en alder av 38. Null problem. Fikk en veldig relevant jobb med en gang 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #6 Skrevet 20. januar 2018 Overhodet ikke! Det vil også være lettere å komme inn i arbeidslivet rett fra studier enn rett fra en periode med mange hull i CV. Jeg tok en utdannelse rett etter videregående, men fant fort ut at jeg hadde valgt feil. Så ble det noen år med diverse jobber her og der, så fikk jeg og mannen min barn og det ble et år i permisjon - og SÅ fikk jeg endelig startet på den utdannelsen jeg virkelig ville. Da var jeg blitt 28 år! Jeg var smånervøs for at jeg bare kom til å være hun "gamle dama", men stortrivdes! Jeg merket også at det var mange fordeler med å være mer moden enn 19 år. Jeg hadde et litt annet syn på ting. Jeg hadde ingen problemer med å få en god jobb da jeg gikk ut, selv om jeg kjempet om jobbene med langt yngre nyutdannede. Hopp i det - du kommer ikke til å angre!! Anonymkode: 1487d...a03 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #7 Skrevet 20. januar 2018 Tusen tusen tusen takk, alle dere som har tatt dere tiden til å svare meg Det er nettopp derfor KG er så bra i blant. Jeg føler meg allerede litt bedre. Jeg har jo ingen større ønsker enn å kunne bruke potensialet mitt, som jeg vet er der. Jeg uttrykker ikke disse følelsene for andre så ofte, og holder mye inni meg selv. Mye frykt for at jeg har ødelagt alt allerede, selv om jeg innerst inne vet at det ikke stemmer. Det hjelper veldig å få støttende og overbevisende ord, og høre om erfaringer fra andre som har vært i nogenlunde samme situasjon og at det har gått bra! -TS Anonymkode: 6e2e4...3f7 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #8 Skrevet 21. januar 2018 Er 34 og bachelorstudent. Er litt spesielt på fester med medstudentene. Merker at noen av de 19 år gamle jentene er veldig sånn klengete med hverandre. Og mye hvisking i gangene med de. Guttene liker å prate om sex, alkohol, aldri-har-jeg-aldri leker osv... Og kan være litt irriterende å snakke med de om ting de tror de vet bedre enn meg. Men det gjelder uavhengig av aldersgruppe kanskje. Noen mennesker er ikke så åpen for å høre på andre sine erfaringer. Men uansett jeg føler jeg har mer til felles med medstudentene enn jeg har med 40-50 år gamle mennesker med barn og hus og hytte og bil som gjerne er fotballpappaer og tuppervare mammaer. Studerer du ved en større institusjon er det grupper for eldre studenter (30+), men du er nok for ung til å være med på disse. Anonymkode: e4971...080 1
Maleficenta Skrevet 21. januar 2018 #9 Skrevet 21. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: man er 24? Føler at man henger etter de som starter rett etter vgs når de er 19, og vil ha dårligere jobber til man er langt ute i 30-årene. Har slitt psykisk og har mange hull i CV'en, men har en del kontakter som kan være til hjelp senere etter jeg er ferdigstudert. Sliter ikke psykisk lenger, og vil snu livet men negativismen sitter fremdeles litt igjen, føler at jeg henger veeeeeeldig etter og at jeg kommer til å være skuffet og sint på meg selv i mange år fordi det har gått såpass lenge. Jeg er veldig sikker på at jeg kommer til å gjøre det bra da, jeg har ellers gode karakterer fra vgs og jeg elsker å lære. Anonymkode: 6e2e4...3f7 Nei. Mange som starter studier i den alderen. Helt normalt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #10 Skrevet 21. januar 2018 Absolutt ikke for seint. Da jeg begynte på sykepleien var aldersspranget 19-50, men hovedvekt av studenter fra 20-35. Da jeg tok videreutdanning var vi fra 26-52, de fleste i 30 årene. Kjør på Anonymkode: 376bd...654
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #11 Skrevet 21. januar 2018 Jeg er 24, begynte å studere igjen etter å ha droppet ut flere ganger pga. psykiske problemer. Du kan gjøre det Anonymkode: 4dd55...07e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #12 Skrevet 21. januar 2018 Er 34 når jeg begynner på bachelor. Anonymkode: 87308...052
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #13 Skrevet 21. januar 2018 Trodde det var vanlig å starte og studere i akkurat denne alderen? Selv startet jeg i fjor, er nå 24. Har ei venninne som starter til neste år - da er hun 24. Anonymkode: b0bef...7b6 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #14 Skrevet 21. januar 2018 De fleste på mitt studie (sykepleien) er i den alderen vi 19åringer som kommer rett fra vgs er i veldig mindretall! Anonymkode: 659b8...1b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå