AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 Og heller jobbe for seg selv, om man har den muligheten? Tenker da på å starte en egen bedrift. Jeg er en sosial og utadvendt person, men etter et par uheldige opplevelser med særlig andre kvinner i ulike jobber, har jeg fått nok av å bli behandlet på en dårlig måte. Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med å gjøre som jeg får beskjed om - til syvende og sist er det nettopp dette som er en jobb. Du har en sjef som forteller deg hva du skal gjøre, eller har en jobb hvor oppgavene allerede er gitt. Jeg vil kunne bestemme min egen arbeidsdag. Jeg er klar over at dette er hardt arbeid - ofte hardere enn noe annen jobb. Men det er det eneste jeg brenner for, og jeg har en idé. Jeg mener at det i det minste ikke kan skade å prøve. Jeg hater rutiner, og selv om jeg klarer å leve med det, er ikke dette oppskriften på lykke hos meg. Jeg må variere arbeidsdagen, enten hva tider eller oppgaver angår. Jeg opplever at det er en viss negativisme overfor dette, at hvis man har andre eller nye idéer er man irriterende eller man blir dømt i nord og ne. Jeg tenker mye på det faktum at dersom alle hadde jobber i kommunen o.l., ville det sjelden kommet noe nytt eller spennende. Det være seg innen tech, it eller bare i fashion. Hva er deres tanker om dette? Jeg er så ambisiøs at jeg nesten sprekker(), og jeg har ingen interesse av å bruke årevis i en kjedelig jobb hvor man også blir betalt en kjedelig sum. Jeg er klar over at det kan ta mange år(og kanskje aldri) før jeg i det hele tatt kan tjene på dette, men da har man i alle fall prøvd. Anonymkode: 732b3...cd5
stan Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 Jeg synes du bør prøve. Du må lage en godt gjennomtenkt forretningsplan. Hvordan har du tenkt å tjene penger? Hva er det som skiller deg fra det som allerede eksisterer? Hvem er kundene? Hvor mye kapital trenger du for å starte? Hvordan skaffe den kapitalen? Jeg har flere gründere i familien. Det er et enormt arbeid, særlig i begynnelsen. Men veldig spennende og med mye frihet (men lite fritid). Det er mer en livsstil enn en jobb. Hvilken bransje er det? 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 Selvsagt kan du det. Negativismen du opplever kommer vel gjerne fra mennesker som meg, som liker forutsigbarheten og tryggheten en 'vanlig' jobb gir en. Å starte for seg selv er jo tross alt en stor risiko en tar, rent økonomisk. Jeg liker ikke slik 'spenning i hverdagen' og er derfor (for min del) negativ til å starte for meg selv. Men om du er klar for det og brenner for det, go for it! Håper du lykkes Anonymkode: 1b220...33c 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #4 Skrevet 21. januar 2018 Det er masser av mennesker som er selvstendig næringsdrivende, så det er selvsagt ingen umulighet. Problemet er å finne noe man kan tjene penger på. Du må fortsatt finne noen som vil betale deg for å gjøre noe, og det er ikke sikkert noen vil betale deg for å gjøre det du synes er gøy. Anonymkode: 40f39...1da 2
♥Missy♥ Skrevet 21. januar 2018 #5 Skrevet 21. januar 2018 Stå på og sats i vei:) Virker spennende. Og følger deg gjerne i dette løpet om du velger å oppdatere fremdriften i dine planer Lykke til 1
Gjest Mass Skrevet 21. januar 2018 #6 Skrevet 21. januar 2018 Har du en kreativ sjel som "kveles" av et for "strengt regime"? Men viss du har troen og har mulighet for å starte opp noe eget, så hvorfor ikke prøve? Må ærlig si at jeg synes det er mye gøyere å jobbe med menn enn med kvinner. Da slipper man det der styret...
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #7 Skrevet 21. januar 2018 Skjønner deg godt. Ettersom jeg selv blir mer voksen er det lett å kjenne på irritasjonen av å bli behandlet dårlig av andre. I helsevesenet kommer man nesten ikke unna slikt til tider og det er lett å gå lei. Anonymkode: 7e193...28f 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #8 Skrevet 21. januar 2018 Selvfølgelig er det helt ok å ikke ville jobbe for noen hvis man heller vil starte for seg selv. Noen (eller etterhvert mange, skal man kanskje si) må jo starte opp virksomhet for at andre skal kunne får en mer forutsigbar jobb. Bare husk at det kan være minst like hardt som en vanlig jobb (eller mer), men har du en ide, greier å lage den og skaffe nok kunder, så er det absolutt ingenting i veien for å starte for seg selv. Jeg driver selv også å starter opp noe på si Den dagen jeg eventuelt tjener nok på dette, så kommer jeg nok til å si opp den vanlige jobben. Anonymkode: 54e02...d6c 1
Minlillesky Skrevet 21. januar 2018 #9 Skrevet 21. januar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Og heller jobbe for seg selv, om man har den muligheten? Tenker da på å starte en egen bedrift. Jeg er en sosial og utadvendt person, men etter et par uheldige opplevelser med særlig andre kvinner i ulike jobber, har jeg fått nok av å bli behandlet på en dårlig måte. Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med å gjøre som jeg får beskjed om - til syvende og sist er det nettopp dette som er en jobb. Du har en sjef som forteller deg hva du skal gjøre, eller har en jobb hvor oppgavene allerede er gitt. Jeg vil kunne bestemme min egen arbeidsdag. Jeg er klar over at dette er hardt arbeid - ofte hardere enn noe annen jobb. Men det er det eneste jeg brenner for, og jeg har en idé. Jeg mener at det i det minste ikke kan skade å prøve. Jeg hater rutiner, og selv om jeg klarer å leve med det, er ikke dette oppskriften på lykke hos meg. Jeg må variere arbeidsdagen, enten hva tider eller oppgaver angår. Jeg opplever at det er en viss negativisme overfor dette, at hvis man har andre eller nye idéer er man irriterende eller man blir dømt i nord og ne. Jeg tenker mye på det faktum at dersom alle hadde jobber i kommunen o.l., ville det sjelden kommet noe nytt eller spennende. Det være seg innen tech, it eller bare i fashion. Hva er deres tanker om dette? Jeg er så ambisiøs at jeg nesten sprekker(), og jeg har ingen interesse av å bruke årevis i en kjedelig jobb hvor man også blir betalt en kjedelig sum. Jeg er klar over at det kan ta mange år(og kanskje aldri) før jeg i det hele tatt kan tjene på dette, men da har man i alle fall prøvd. Anonymkode: 732b3...cd5 Det er ditt liv. Du bestemmer hvordan livet ditt skal leves, uavhengig av hva andre måtte mene og tenke. Vil du prøve, så synes jeg du skal prøve! Bedre å prøve og feile, enn å aldri prøve. Og for all del, dette kan bli en suksess for deg også! Det vet du ikke før du prøver. 1
Knirke Skrevet 21. januar 2018 #10 Skrevet 21. januar 2018 Klart det er ok å ikke ville jobbe for noen andre... Men det er sannelig ingen dans på roser å jobbe for seg selv heller. Jeg prøvde det en gang og gav opp rimelig kjapt. Du må tenke, leve og ånde for salg, salg, salg hele tiden. Uansett hva du jobber med må du selge deg selv. Til utakknemlige kunder som ikke betaler, som krever mer enn du kan levere, forventer at du skal jobbe gratis etc... Man mister lett lidenskapen for det man opprinnelig likte å drive med. Synes denne artikkelen beskriver det ganske bra: https://www.elephantjournal.com/2018/01/why-i-sold-my-yoga-studio-left-paradise-moved-home/ For meg er drømmen en fast jobb, fast lønningspose og en sjef man kan leve med. Det tenger ikke nødvendigvis å bety 8-16.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå