Gå til innhold

Det beste bandet du aldri har hørt om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du om et band som er relativt ukjent men utrolig bra? Tenker det må være mye bra musikk man ikke har hørt om der ute, siden de spiller så mye dårlig på radio :laugh:

Her er ett, men de er kanskje mere kjent nå. De er oppløst også, så kanskje litt sent å opplyse om dem, men de var virkelig det beste bandet ingen hadde hørt om. Første gangen jeg så dem var på Rockefeller, og publikum bestod bare av menn. Korte menn, høye menn, metal-menn, prog-menn, skalla menn, menn med hår, unge menn, gamle menn, og meg (kvinne). Tenker dette måtte være musikknerder som leste mye blader og sånt. Andre gangen jeg så dem var på Sentrum Scene to år etterpå, da var det et helt annet publikum. Dette er den første sangen jeg hørte med dem: 

Anonymkode: c695e...652

Videoannonse
Annonse
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Dette spørsmålet er umulig å svare på. Siden om man aldri har hørt om et band hvordan kan man nevne det ?

Det eneste man kan nevne er band man har hørt om. Er sikkert mange fantastiske band jeg aldri har hørt om. Men siden jeg ikke har hørt om det så kan jeg ikke nevne noen av dem siden jeg kjenner ikke til dem.

Skrevet

Kanskje man kan gjenerindre?

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du om et band som er relativt ukjent men utrolig bra? Tenker det må være mye bra musikk man ikke har hørt om der ute, siden de spiller så mye dårlig på radio :laugh:

Her er ett, men de er kanskje mere kjent nå. De er oppløst også, så kanskje litt sent å opplyse om dem, men de var virkelig det beste bandet ingen hadde hørt om. Første gangen jeg så dem var på Rockefeller, og publikum bestod bare av menn. Korte menn, høye menn, metal-menn, prog-menn, skalla menn, menn med hår, unge menn, gamle menn, og meg (kvinne). Tenker dette måtte være musikknerder som leste mye blader og sånt. Andre gangen jeg så dem var på Sentrum Scene to år etterpå, da var det et helt annet publikum. Dette er den første sangen jeg hørte med dem: 

De er vel ikke akkurat så veldig ukjente innenfor sin sjanger. Jeg har i hvert fall inntrykk av at mange hører på dem. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes det er vanskelig å svare på fordi jeg kan nevne flere band innenfor de sjangrene jeg hører på, men for noen som aldri har hørt på de sjangrene jeg hører på så er jo alt ukjent :P Og for de som er kjent innenfor sjangrene jeg hører på så kan mine forslag være velkjente band. 

Spørsmål blir nok litt for bredt tror jeg. 

Endret av Elaine Marley
La til noe.
Skrevet

Er Porcupine Tree et godt eksempel på fantastisk bra musikk, men relativt ukjent? Nei, det synes ikke jeg. frontfiguren Steven Wilson er en av mine progrock helter. Mindre ukjente og polske Riverside innen samme sjanger er kanskje et bedre eksempel

Skrevet

Jøss så mye negativt, jeg sa at de var ukjente en gang, og selvsagt mener jeg et bra band som andre ikke har hørt om :roll:

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøss så mye negativt, jeg sa at de var ukjente en gang, og selvsagt mener jeg et bra band som andre ikke har hørt om :roll:

Dette er også umulig å svare på. Siden det ikke er mulig å vite hva andre ikke har hørt om. Det finnes sikkert folk som aldri har hørt om The Beatles. 

Skrevet

Tenkte på Porcupine Tree da jeg leste trådtittelen, haha. Nå har de jo lagt opp, så de blir vel værende som en slik godt bevart hemmelighet. 

Dredg burde ha potensial til å få masse fans. Ingen som vet om dem. 

Skrevet

Kaleo er ikke så kjent i Norge. Dette var første sangen jeg hørte med de og ble helt hekta! 

• Liker 1
Skrevet
På 21.1.2018 den 13.22, Balian de Ibelin skrev:

Dette er også umulig å svare på. Siden det ikke er mulig å vite hva andre ikke har hørt om. Det finnes sikkert folk som aldri har hørt om The Beatles. 

Nei, det finnes ikke.

Anonymkode: 03e12...0b3

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det finnes ikke.

Anonymkode: 03e12...0b3

Tror du stammer dypt inni Amazonas har hørt om dem ?

Skrevet

Gaspacho (norske) og Katatonia (svenske). 

Elsker dem. 

Gaspacho sitt album Bravo og Katatonia sitt album Viva Emptiness var det første møtene mine, om du trenger et sted å starte. 

Skrevet

Også er Apocalyptica ganske morsomt. Finsk cello-kvartett som spiller symfonisk rock og blant annet har gitt ut et album med instrumentale Metallica-covers. 

Skrevet
2 hours ago, Zoey said:

Gaspacho (norske) og Katatonia (svenske). 

Elsker dem. 

Gaspacho sitt album Bravo og Katatonia sitt album Viva Emptiness var det første møtene mine, om du trenger et sted å starte. 

Ha! Jeg fant Katatonia med Viva Emptiness og er fullstendig forelsket i dem og vil gifte meg med vokalisten (bare at han er gift) :P Albumene deres har jo bare blitt bedre og bedre, og det er som tekstene på dem alltid treffer meg der jeg er i livet akkurat da. Det er virkelig et band som jeg ikke skjønner at ikke er større. Og de må dra seg til Norge oftere!
Skal sjekke ut Gaspacho :) TS

Skrevet
2 timer siden, Zoey skrev:

Også er Apocalyptica ganske morsomt. Finsk cello-kvartett som spiller symfonisk rock og blant annet har gitt ut et album med instrumentale Metallica-covers. 

Apocalyptica er vel heller ikke et veldig egnet eksempel på "relativt ukjent band", spesielt ikke med den eksponeringen de fikk som pauseinnslag i Melodi Grand Prix (i beste sendetid) med sine godt over 150 millioner seere over hele Europa.

Men nå har jo trådstarter lagt lista veldig lavt for hva som kan ansees som "relativt ukjent", så den får sikkert passere.

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, ElectricScum skrev:

Apocalyptica er vel heller ikke et veldig egnet eksempel på "relativt ukjent band", spesielt ikke med den eksponeringen de fikk som pauseinnslag i Melodi Grand Prix (i beste sendetid) med sine godt over 150 millioner seere over hele Europa.

Men nå har jo trådstarter lagt lista veldig lavt for hva som kan ansees som "relativt ukjent", så den får sikkert passere.

Jeg visste ikke at de hadde vært med i noen Eurovision sending. Har alltid fått "Hæ, hvem?" som reaksjon på å nevne dem, og det er ca der jeg la lista mi :P

Skrevet

Goldfrapp. 

Anonymkode: 22df0...cfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...