Diaz Skrevet 8. februar 2005 #21 Del Skrevet 8. februar 2005 HUsk et godt selvbilde og litt selvtillit er godt å ha når du vil nå dine mål. Prøv og få et litt mer positivt forhold til både vekten din og hva du gjør for evt å gå ned. Så skal du se det går lettere etterhvert. Og om du ikke går ned i vekt, så får du trøste deg med at musker veier det også, og at du antaglivis har byttet ut masse fett med gode muskler. Jeg synes hvertfall du er kjempeflink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 8. februar 2005 #22 Del Skrevet 8. februar 2005 Kan jo tenkes at du har gått ned noen kilo, men lagt på deg i muskelmasse. Husk at muskler veger mer enn fett. Får du i deg mye salt? Salt får kroppen til å holde på vannvekt. Du kan jo prøve å redusere saltinnholdet litt, og heller øke inntak av chilli/karri som øker forbvrenning. Jeg leste et sted at når en slanker seg bør en ikke spise tunfisk mer en en gang i uka. Prøv å kutte ned på tunfisken en stund. Så kan du jo istedet spise svinekjøtt, annen fisk, og f.eks en god omelett (med litt lett kremost, og grønnsaker. Egg er bra fordi det er naturens egen multivitamin, og rik på proteiner). Og rødt kjøtt en gang i uka er bare godt på kroppen siden det inneholder masse proteiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 8. februar 2005 #23 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg trener ikke kosetrening. Løper i en halvtime før frokost jeg. så styrke. Da er jeg ganske så sliten og svimmel. Og jeg bytter på. trener også styrke på elixia. trener så jeg er støl dagen etter. derfor er jeg så frustrert. Her er det noe som ikke stemmer. Du skal ikke være svimmel og alt for sliten. Utifra det du har skrevet spiser du altfor lite. Det virker som om du kjører kroppen på sparebluss, og i tillegg at kroppen blir alt for vant med samme type trening. Dette er ikke bra så lenge som du har holdt på. Et tegn på at kroppen er på sparebluss er at føtter og hender føles ofte kald. Merker du noe til det? Alt i alt tror jeg du bør snakke med en instruktør på gymmet, få hjelp til et komplett treningopplegg som består i styrketrening og kardiotrening. Også diskutere hvor mye kalorier du minimum bør få i deg. Tror ikke det er de største forandringene som skal til, for du er jo superflink til å trene. Fortell oss hva du gjør videre da, og veldig lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #24 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg leste et sted at når en slanker seg bør en ikke spise tunfisk mer en en gang i uka. Prøv å kutte ned på tunfisken en stund. HVOR har du lest det? For det høres VELDIG merkelig ut, utfra det jeg vet om kosthold... Tunfisk inneholder masse proteiner og nesten ingenting fett, og det er ikke uten grunn at mange kroppsbyggere til dels baserer kostholdet sitt på tunfisk. The hard facts: 100 gram tunfisk i vann har 120 kalorier 28 gram proteiner 0 gram karbohydrater under ett gram fett Så tunfisk kan du absolutt spise med god samvittighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 8. februar 2005 #25 Del Skrevet 8. februar 2005 jeg veier 70kilo og er 165høy.trengs å gå ned litt i allefall. når jeg trener i sal så pusher jeg meg maks pga trenern men jeg vet at jeg ikke pusher meg max når jeg trener blandt vektene alene. skal skjerpe meg der. det som har skjedd i det siste er at venstre ben og venstre arm blir sliten av ting etter et minutt, mens resten av kroppen ikke er sliten. får en slags strekk. og noen ganger kan jeg være så fortvila (i det siste) at når jeg sykler eller noe så pusher jeg meg selv så tårene nesten triller. høres ut som en sippeunge jeg vet, men når man har holdt på så lenge så blir man rimelig surrete og lei. takk for svar fra alle Du er overtrent, og har ikke respekt for kroppen din og de signalene den sender. Hadde du gjort det, og hatt restisusjonsdager, ville kroppen hatt maksimal nytte av treningen din og forbrent fett. Nå sliter du den bare ut, og den "kjemper for å overleve". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke på gråten nå lenger Skrevet 9. februar 2005 #26 Del Skrevet 9. februar 2005 Takk for svar alle. Så behjelpelige dere har vært. Jeg har bestemt meg for å ta en pause fra treningen i en ukes tid nå. Få roet meg litt. Så skal jeg følge rådene deres. Takk alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke på gråten lenger. Skrevet 9. februar 2005 #27 Del Skrevet 9. februar 2005 Her er det noe som ikke stemmer. Du skal ikke være svimmel og alt for sliten. Utifra det du har skrevet spiser du altfor lite. Det virker som om du kjører kroppen på sparebluss, og i tillegg at kroppen blir alt for vant med samme type trening. Dette er ikke bra så lenge som du har holdt på. Et tegn på at kroppen er på sparebluss er at føtter og hender føles ofte kald. Merker du noe til det? Jeg har faktisk veldig kalde hender og føtter, men jeg trodde det var pga for lite jern så jeg kjøpte meg jern tabletter :o Her blir det oppklaringer :D Takk Coolaid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mathias... Skrevet 9. februar 2005 #28 Del Skrevet 9. februar 2005 Man blir svimmel når blodsukkeret er lavt ja.. dessuten blir man ikke tynn av å trene mest styrke. da er det diverse utholdenhet som gjelder, suplert av litt styrke. Det nytter helelr ikke med 30 min pr dag, selv om det er veldig mye bedre enn null og femten minutter. Man må restiueres mellom styrkeøktene. Om man ikke spiser etter trening tar det tre ganger så lang tid. Spis riktig, tren hardt og du VIL få resultater av en kropp som funker bedre:) Ang trene før frokost: Det forbrennes masse av muskulatur, fordi det er mer lettomsettelig en fett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest matta..... Skrevet 9. februar 2005 #29 Del Skrevet 9. februar 2005 Takk for svar alle. Så behjelpelige dere har vært. Jeg har bestemt meg for å ta en pause fra treningen i en ukes tid nå. Få roet meg litt. Så skal jeg følge rådene deres. Takk alle Ta en uke med lange turer hver dag. Så kan du ta en eller to økter med styrke neste uke, resten (3?) med løping, aerobic, spinning eller noe utholdenhet. Høres ok ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glad igjen :) Skrevet 9. februar 2005 #30 Del Skrevet 9. februar 2005 Ta en uke med lange turer hver dag. Så kan du ta en eller to økter med styrke neste uke, resten (3?) med løping, aerobic, spinning eller noe utholdenhet. Høres ok ut? det skal jeg gjøre. Takker igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 9. februar 2005 #31 Del Skrevet 9. februar 2005 Etter som jeg har hørt så går ikke kroppn på spare bluss før du har et kcal inntak på unde 800 Kcal. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 9. februar 2005 #32 Del Skrevet 9. februar 2005 husk å være god og varm, anpusten og sliten når du trener utholdenhet også. Og gjerne 60-90 minutter. Kan gå litt ned om du trener oftere... Og ikkeno snop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 9. februar 2005 #33 Del Skrevet 9. februar 2005 Kan du ikke melde deg på et Grete Roedekurs eller noe da? Jeg gikk ett i høst og der får man hjelp til å regne ut hvor mye man skal spise og sånn. Høres ut som om du spiser alt for lite ja, det er det jo mange før jeg som har sagt her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 9. februar 2005 #34 Del Skrevet 9. februar 2005 Ville bare si at de "nye" Grete Rode kursene som nettopp er startet vil inneholde tilgang til nettsider hvor en kan legge inn sitt eget kosthold og sidene vil da regne ut kalorier for deg..... Opplegget er også gjort enklere å forholde seg til i forhold til det gamle systemet ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå