Gå til innhold

inget vektap på 6 md!!

Fremhevede innlegg

Gjest på gråten
Skrevet

Jeg har slanket meg i 6md. Har spist sundt og trent opp til fem ganger per uke. Jeg har ikke gått ned en kilo. Heller ikke målebåndet viser mindre centimeter. Nå er jeg helt fortvila og vurderer å legge meg inn for å fettsuge lår, hofter, mage og armer. Hvorfor rikker ikke vekten min seg? ærlig talt 6 md er for lenge. jeg spiser virkelig bra. orker ikke fortelle alt her men jeg spiser riktig!!! lite men ofte, 5små måltider per dag.

hva skal jeg gjøre? jeg hylgriner snart!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe må det jo være som ikke stemmer. Hva spiser du/hvor mye? Hva slags trening?

Gjest på gråten
Skrevet

Hei. jeg løper på tredemølle i en halvtime. i nesten tyve minutter trener jeg styrke etterpå.

bytter på med spinning 1 timene. går også turer. altså jeg trener vel i 45 min til en time hver gang. 5ganger pr uke nesten hver uke.

til frokost spiser jeg havregryn eller knekkebrød.

lunsj er en brødskive eller noe frukt.

middag er kylling eller tunfisk.

kvelds er cottagecheese eller havregryn.

mellommåltid er enten 1brødskive eller en appelsin eller 2gulrøtter f.x.

Vet virkelig ikke nå. ingenting går.

Skrevet

Høres ut som for lite mat i forhold til mye trening? Kanskje forbrenninga di er på sparebluss? Jeg vet ikke. Håper du får svar av noen som kan svare deg bedre.

Skrevet

Hei! Det høres ut som du spiser altfor lite mat, i forhold til treningen din! Det som skjer da, er at kroppen tror det er hungersnød, og niholder på fettet som allerede er! Kroppen går på sparebluss som Leviin skriver!

Prøv å øke matmengden til 2 skiver (ca 60 g) til lunsj/frokost, og få deg totalt ca 5 måltider pr dag! Kveldsmåltidet kan bestå av cottage cheese m/jordbær f.eks. Middagen bør bestå av kjøtt/fisk (Ca 180 g) potet/pasta/ris (ca 125 g) og masse grønnsaker!

ellers er også ryvita knekkebrød (prøv sesam) veldig godt som mellom-måltider!

Sikker på at du går ned i vekt hvis du øker kaloriinntaket!

Massevis av lykke til!

Gjest på gråten
Skrevet

takk for svar.

men jeg er drit mett nesten hele tiden. merkelig.

men skal prøve som dere sier. hvor lenge holder kroppen seg i sparebluss?

jeg er i veldig LITE aktivitet til daglig. jobber foran pcn i flere timer så jeg tenkte at jeg ikke trengte noe mer energi.

Skrevet
takk for svar.

men jeg er drit mett nesten hele tiden. merkelig.

men skal prøve som dere sier. hvor lenge holder kroppen seg i sparebluss?

jeg er i veldig LITE aktivitet til daglig. jobber foran pcn i flere timer så jeg tenkte at jeg ikke trengte noe mer energi.

Kroppen han holde seg veldig lenge i sparebluss. Har slitt med det samme som deg, og ting har løsnet litt mer for meg nå som jeg har økt inntak av kalorier fra 1200- ca 1700 om dagen.

Skrevet

Kan ikke hjelpe, bare si at jeg skjønner veldig godt hva du mener "På gråten"... :-?

Jeg har trent minst fire ganger i uka i snart ett og et halvt år i tillegg til å kutte ned på snop og øke mengden grønt i kosten. Jeg lager middag hver dag, spiser variert og sunt, får i meg mye fiber, drikker bøttevis med vann, men har gått ned 1 kilo siden jeg begynte (jepp EN... :roll: )

Jeg begynner å lure på om det i det hele tatt er mulig å leve tilnærmet normalt og gå ned i vekt, eller om jeg må igang med en sultekur for å få fart på vektnåla. Utrolig demotiverende er det uansett!

:klem: til deg. Husk uansett på at treninga hjelper deg selv om du ikke går ned i vekt - det hjelper på motivasjonen.

Gjest på gråten
Skrevet
Kan ikke hjelpe, bare si at jeg skjønner veldig godt hva du mener "På gråten"...  :-?  

Jeg har trent minst fire ganger i uka i snart ett og et halvt år i tillegg til å kutte ned på snop og øke mengden grønt i kosten. Jeg lager middag hver dag, spiser variert og sunt, får i meg mye fiber, drikker bøttevis med vann, men har gått ned 1 kilo siden jeg begynte (jepp EN... :roll: )

Jeg begynner å lure på om det i det hele tatt er mulig å leve tilnærmet normalt og gå ned i vekt, eller om jeg må igang med en sultekur for å få fart på vektnåla. Utrolig demotiverende er det uansett!  

:klem: til deg. Husk uansett på at treninga hjelper deg selv om du ikke går ned i vekt - det hjelper på motivasjonen.

uff...det er "heldigvis" ikke bare jeg som sliter da.

Lurer nesten på om jeg skal dra til legen. Syns ikke dette er helt riktig...

Takk for trøstende ord :)

Skrevet
Takk for trøstende ord :)

Bare hyggelig!

Kan legge til at jeg ser på kroppen min at jeg har endret meg da - det er bare vekta som ikke har rikket seg. Jeg har synlige muskler både her og der - og har blitt mye fastere i fisken. Men jeg blir altså ikke noe lettere :roll:

Får du vite noe lurt av legen så si fra :wink:

Gjest på gråten
Skrevet

Bare hyggelig!

Kan legge til at jeg ser på kroppen min at jeg har endret meg da - det er bare vekta som ikke har rikket seg. Jeg har synlige muskler både her og der - og har blitt mye fastere i fisken. Men jeg blir altså ikke noe lettere :roll:

Får du vite noe lurt av legen så si fra :wink:

Ja...skal gjøre det ;)

Skrevet

Jeg synes ikke det ser ut som du spiser så lite, så sparebluss er ikke tingen. Tror jeg ut fra det du skriver.

MEN: 90% av de som trener bevegser seg og trener ikke..... SKal man slanke seg ved å bevege seg må man holde på hver dag en time hver gang. Skal man trene skal man være sliten etterpå, og ved styrketrening spesielt i hodet. Det krever konsentrasjon og innsats å få effekt av styrketrening, også for dere damer.

Tar man ti eller tolv rep skal man ikke klare femten om man gidder...

Skrevet

Trener du nøyaktig likt hver gang? I siste shapeup eller hva det var, så leste jeg at det var veldig viktig å variere treningen for å få effekt av den. Kanskje det er noe i det?

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ja det høres nesten ut som du "kosetrener". Hvis du har løpt så mye på tredemølla fem dager i uka i et halvt år, synes jeg det er på høy tid at du presser kroppen din litt og kanskje legger inn intervall-trening. Varier med å sykle noen dager i uka (på studio eller ute), kanskje bruke ro-maskinen, og bruk den flotte naturen vi har her i Norge! Finn deg et fint fjell å gå tur i :)

Og som Mathias sier, legg på flere vekter, igjen: Press deg litt.

Og ikke glem at det er viktig med restitusjon!

Gjest Anonymous
Skrevet

Kosetrening er IKKE tingen nei.

Jeg trener en time hver morgen før frokost ganske hardt på ergometer. Svetter ut skikkelig 5 timer pr uke og skal si at det får fart på forbrenninga! Pluss at jeg spiser 4 måltider (ca 1200 cal pr dag pluss en kosekveld i uka). Har alltid funka på meg. Ned 1/2-1 kg i uka.

Gjest på gråten
Skrevet

Jeg trener ikke kosetrening.

Løper i en halvtime før frokost jeg. så styrke. Da er jeg ganske så sliten og svimmel.

Og jeg bytter på. trener også styrke på elixia. trener så jeg er støl dagen etter.

derfor er jeg så frustrert. :(

Skrevet

Når du sier du trener styrke hardt, hva mener du egentlig med det? Hvis du for eksempel tar 3 sett à 10 repetisjoner, skal den siste repetisjonen være såvidt gjennomførbar.

Men jeg vil råde deg til å skrive opp hver minste bit du putter i munnen i løpet av en dag, så kanskje du kan luke ut noen ting der.

Skrevet

Nå forteller jo ikke du hvor mye du egentlig veier, for det er jo en mulighet for at du faktisk er tynn nok.

Synes det høres ut som du driver rovdrift på deg selv, og når du attpåtil blir svimmel etter treningen er ikke dette noe godt tegn.

Prøv og ta det litt med ro, og la kroppen få hvile litt, for jeg tror hverken at du driver med kosetrening eller spiser for mye, jeg tror som sagt du driver for hardt.

Ta vare på deg selv. :klem:

Gjest på gråten
Skrevet

jeg veier 70kilo og er 165høy.trengs å gå ned litt i allefall.

når jeg trener i sal så pusher jeg meg maks pga trenern men jeg vet at jeg ikke pusher meg max når jeg trener blandt vektene alene. skal skjerpe meg der.

det som har skjedd i det siste er at venstre ben og venstre arm blir sliten av ting etter et minutt, mens resten av kroppen ikke er sliten. får en slags strekk.

og noen ganger kan jeg være så fortvila (i det siste) at når jeg sykler eller noe så pusher jeg meg selv så tårene nesten triller. høres ut som en sippeunge jeg vet, men når man har holdt på så lenge så blir man rimelig surrete og lei.

takk for svar fra alle :)

Skrevet

For å gå ned i vekt, er det faktisk viktig at du varierer intensiteten. Hvis du hele tiden sykler med en puls opp mot maks, vil du på sikt øke oksygenopptaket ditt, mens det for å få en mer effektiv vektnedgang, faktisk ville være ideelt å variere mellom økter med høy intensitet, og økter med lavere (70% av makspuls) intensitet, men lengre varighet, dvs en halvtime eller mer.

En pulsklokke (ca tusen kroner) vil være et nyttig hjelpemiddel for å kontrollere at du holder riktig intensitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...