Gå til innhold

Syntes lørdagsunderholdningen på NRK er blitt så ubehagelig og seksualisert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kanskje bare jeg som er blitt prippen?

Syntes underholdningen på NRK er blitt så seksualisert. Alltid tenkt lørdags kveld på NRK skal være familieunderholdning?

Har ikke noe problem med dette når jeg er alene, evt. med venner på samme alder,

men å sitte med foreldre, evt. besteforeldre å høre prat om at dama hadde «sykt fine suge-lepper, lillemann våknet og det ble saus på dama» syntes jeg er både vemmelig, flaut og ubehagelig.

Og, dette er bare ett eksempel av mange.

Anonymkode: d3748...937

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Og så er Nytt på nytt blitt så kule at de må banne masse og snakke om sex så der er det også blitt 12 års grense. 

Anonymkode: a1339...eee

• Liker 5
Skrevet

Kvaliteten på NRK synker stadig. Jeg har nesten sluttet å se på.

• Liker 5
Skrevet

Nrk har dårlig lørdagsunderholdning på alle måter.

• Liker 3
Skrevet

NRK har mye interessant og en definitivt den beste kanalen, men lørdagsunderholdningen er ikke spesielt bra. 

Anonymkode: d5a67...c2c

• Liker 6
Skrevet

Hadde vært veldig koselig med noe likt "family feud" bare på norsk eller spørreprogram for hele familien :) 

Anonymkode: fcecd...043

• Liker 2
Skrevet

Ehm...hæ? Alle mot en, som går fra 19.55 til 20.20 er da utelukkende familievennlig. Passer for alle fra åtteåringer til åttiåringer. Null stygt språk og en konkurranse som alle seere kan være med å gjette på.

I hvilket program var det stygge språket du henviste til i hovedinnlegget TS? 

• Liker 6
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært veldig koselig med noe likt "family feud" bare på norsk eller spørreprogram for hele familien :) 

Anonymkode: fcecd...043

Det er jo nettopp dette Alle mot en er....? Kanskje ikke et spørreprogram direkte, men definitivt et konkurranseprogram alle kan delta på.

Endret av Sessan84
Skrevet
12 hours ago, Sessan84 said:

Ehm...hæ? Alle mot en, som går fra 19.55 til 20.20 er da utelukkende familievennlig. Passer for alle fra åtteåringer til åttiåringer. Null stygt språk og en konkurranse som alle seere kan være med å gjette på.

Ehm.. hæ? Så din lørdagskveld varer fra 19.55 til 20.20? Det er det du setter referanserammen til?

Klippet jeg sikter til, ble sendt rett før eller etter programmet du referer til.

• Liker 3
Skrevet
12 hours ago, Sessan84 said:

19.55 til 21.20, faktisk ;)

Anonymkode: 1aeac...47d

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk fleire år siden jeg sluttet å følge med på NRK.

Heldigvis unngår jeg å betale svinsyr lisens for slikt søppel. 

Anonymkode: 3112c...d81

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm.. hæ? Så din lørdagskveld varer fra 19.55 til 20.20? Det er det du setter referanserammen til?

Klippet jeg sikter til, ble sendt rett før eller etter programmet du referer til.

Som AB poengterer over her, så har jeg skrevet feil. 21.20 er riktig.

Så det stygge språket var enten i Lørdagsrevyen, Lotto-trekningen eller Nesten voksen? Men du husker ikke?

• Liker 3
Skrevet

NrK bør kommersialiseres slik at bare de som ønsker å se på NrK, betaler for NrK. 

• Liker 1
Skrevet

Lørdagsunderholdningen på NRK har vært passe elendig ca. siden Tande-P fikk kjendiser til å sykle rundt i studioet på trehjulssykler...(grøss)

Heldigvis har vi fått streaming siden da, så jeg kan heller se et interessant program som gikk tidligere i uken, for eksempel. ser ytterst sjelden på "lineær-TV" lengre.

Skrevet
12 minutter siden, Sessan84 said:

Som AB poengterer over her, så har jeg skrevet feil. 21.20 er riktig.

Så det stygge språket var enten i Lørdagsrevyen, Lotto-trekningen eller Nesten voksen? Men du husker ikke?

Er du veldig treg, kverulerende eller vanligvis veldig slitsom å diskutere med? Er det noe du ofte får høre?

Det du ønsker å diskutere, er altså gyldigheten av uttalelsen jeg reagerte på? Du trekker i tvil om dette i det hele tatt er sendt på NRK lørdsgskveld?

Du mener jeg enten: bare finner på ting, husker feil eller har drømt?

Vel, jeg tror det ble sendt rett etter alle mot en. Men ikke i nesten voksen.

Ok, det kan i ditt hode ikke stemme skjønner jeg, da alle mot en og nesten voksen går rett etter hverandre på nrk’s sendeskjema.

Men nå er det slik at alle mot en er direktesendt, og det ser ut til at NRK har lagt litt ekstra tid mellom alle mot en, og nesten voksen. Dette fordi det er vanskelig å ha kontroll på hvor lenge et direktesendt program varer, så det er nok lurt å ha litt tid å gå på (se eksempelet med at de måtte ta buss-oppgaven to ganger).

Ulempen med dette, er at programmet da ofte vil avslutte litt før tiden. Og for at de da ikke bare skal sende blank skjerm til neste program, så sender de gjerne korte programmer, sketsjer osv som NRK har produsert tidligere, for å fylle dette tomrommet. Og det var i en slik skjetsj dette innslaget jeg refererer til ble sendt.

Greit - det var da altså ikke en del av det opprinnelige sendeskjemaet denne lørdagen, men skjetsjen var fra programmet underholdningsavdelingen som tidligere har gått på NRK, fra kl. 20.55. Så fortsatt en del av lørdagsunderholdningen.

Er det fortsatt mer ved språket i denne skjetsjen du trekker i tvil? Må jeg finne nøyaktig episode fra den opprinnelige sendte underholdningsavdelingen for at du skal tro på at det jeg mener ble sagt, ble sagt?

• Liker 2
Skrevet

Enig. Gidder ikke se NRK på lørdagene lenger.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du veldig treg, kverulerende eller vanligvis veldig slitsom å diskutere med? Er det noe du ofte får høre?

Det du ønsker å diskutere, er altså gyldigheten av uttalelsen jeg reagerte på? Du trekker i tvil om dette i det hele tatt er sendt på NRK lørdsgskveld?

Du mener jeg enten: bare finner på ting, husker feil eller har drømt?

Vel, jeg tror det ble sendt rett etter alle mot en. Men ikke i nesten voksen.

Ok, det kan i ditt hode ikke stemme skjønner jeg, da alle mot en og nesten voksen går rett etter hverandre på nrk’s sendeskjema.

Men nå er det slik at alle mot en er direktesendt, og det ser ut til at NRK har lagt litt ekstra tid mellom alle mot en, og nesten voksen. Dette fordi det er vanskelig å ha kontroll på hvor lenge et direktesendt program varer, så det er nok lurt å ha litt tid å gå på (se eksempelet med at de måtte ta buss-oppgaven to ganger).

Ulempen med dette, er at programmet da ofte vil avslutte litt før tiden. Og for at de da ikke bare skal sende blank skjerm til neste program, så sender de gjerne korte programmer, sketsjer osv som NRK har produsert tidligere, for å fylle dette tomrommet. Og det var i en slik skjetsj dette innslaget jeg refererer til ble sendt.

Greit - det var da altså ikke en del av det opprinnelige sendeskjemaet denne lørdagen, men skjetsjen var fra programmet underholdningsavdelingen som tidligere har gått på NRK, fra kl. 20.55. Så fortsatt en del av lørdagsunderholdningen.

Er det fortsatt mer ved språket i denne skjetsjen du trekker i tvil? Må jeg finne nøyaktig episode fra den opprinnelige sendte underholdningsavdelingen for at du skal tro på at det jeg mener ble sagt, ble sagt?

Oi, det var da voldsomt. Grunnen til at jeg spurte er fordi jeg genuint lurte på hvilket program du opplevde som seksualisert og hvor det var stygg språkbruk. Jeg så nemlig på NRK igår, og kunne virkelig ikke kjenne igjen beskrivelsen av programinnholdet og kunne ikke huske å ha sett eller hørt noe sånt. Og det er kanskje ikke så rart, for hvis det var et kort innslag mellom to programmer så kan det jo hende jeg har brukt den tiden til å gå på toalettet, hente noe på kjøkkenet eller liknende.

Men alt i alt syns jeg det blir spesielt å stemple mer eller mindre «hele» lørdagsunderholdningen som seksualisert, basert på et kort innslag mellom to programmer.

• Liker 3
Skrevet

Savner Fleksnes og eldre humorserier ja.

Anonymkode: 72146...db3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...