Gå til innhold

Drømmer du om en drømme- (dame/mann)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann og har alltid vært preget av lav selvfølelse og lite selvtillit overfor det andre kjønn. 

Det har gått opp for meg at jeg ikke har noen tanker om at det finnes en "drømmedame" for meg. Tror det kommer av at jeg ikke føler meg "god nok". Og må ta til takke med det jeg (eventuelt) "får"... 

Hva med dere, har dere noen "drømmepartner" og hva innebærer det? 

-mann-

Anonymkode: 5a975...78c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei fordi en drømmepartner eksisterer ikke. Alle mennesker har noen feil/mangler ingen av oss er perfekt.

Skrevet

Ikke for å være slem, men jeg synes du høres negativ ut, og jeg tror det er viktig å påpeke i og med at det kan bli en selvoppfyllende profeti. Du snakker ned om deg selv, snakker ned om andre. Det kan være en av de egnenskapte fellene dine.

"Ta til takke med".. 

Det er ganske negativt ordbruk i seg selv?

Videre nevner du jo dårlig selvtillit og at du ikke har noen drømmedame. 

Hvordan er omgangskretsen din? Noe sier meg at du ikke har god påvirkning rundt deg, for tankene dine er veldig deprimerende. Har man en sunn omgangskrets med noenlunde god tankegang så utvikler man en mer optimistisk og klok tankegang.

Det er bare et faktum. Tenk på det.

Anonymkode: 54a97...7f2

• Liker 1
Skrevet

Drømmemann eller -dame finnes ikke, så det kan man slå fra seg. 

Men det er mulig å finne en partner som man passer godt sammen med om man er innstilt på at alle har feil og mangler. Så det kan kanskje bli en drømmepartner allikevel, selv med alle feil og mangler folk har :)

Hele den der "ta til takke med"-tankegangen synes jeg du burde jobbe med. Ingen har lyst til å være den du bare ble sammen med fordi du ikke tror at du kan få noe "bedre". Det er ganske stygt overfor dem, og vil du egentlig sette pris på dem som partner hvis du egentlig ønsker deg noe annet? 

• Liker 1
Skrevet

Drømmedame/drømmemann er fantasifostre som bare eksisterer før man kjenner noen eller så lenge man ser det man vil se i noen. 

Anonymkode: 9556f...5e3

Skrevet

Har ikke en ideel person jeg kunne tenkt å være med, så det er ikke noe jeg drømmer om. Tar dog ikke til takke med hvem som helst. Det skal være en match.

Skrevet

For meg eksisterer begrepet drømmepartner.

Men jeg tenker heller ikke at en drømmepartner er en person som er feilfri på alle områder. En person som fremsto som det ville jeg ikke falt for.

Nå har jeg vært i forhold i snart 6 år. Men samme året jeg fant henne, så hadde jeg gått igjennom for meg selv hva som var min drømmepartner. Og når jeg visste hva jeg lette etter så var det lettere å finne henne.

For meg er en drømmepartner:
- Vakker på en feminin og klassisk måte. Med en varm utstråling. (jeg må være tiltrukket for at det skal være en drømmepartner)
- Varm og omsorgsfull som person
- Åpen og ærlig
- Følsom og kjærlig
- Moden, reflektert og god å snakke med (hvis du skal være sammen med noen over lang tid bør det være noen man liker å snakke med)
- Ikke altfor selvopptatt. 
- Bry seg om partner, familie og gode venner.
- Familieorientert.
- Romantisk og glad i å nyte livet.

Jeg synes absolutt dama mi er en drømmepartner på alle måter. Jeg synes hun er den vakreste dama jeg har møtt både i utseende og som person.

Selvfølgelig kan vi ha uenigheter. Selvfølgelig har hun svakheter. Men det gjør henne jo menneskelig. Og vi er gode til å snakke om ting og backe opp hverandre.

Anonymkode: bb054...edd

Skrevet

Selvfølgelig finnes drømmepartneren. Men jeg vet at han er så sjelden at jeg ikke orker å lete, så får heller "the next best" til å fungere :) Det er ikke så ille.

Dette er min drømmepartner:

- Kjekk
- Smart
- Sosial
- Omsorgsfull
- Glad i barn
- Glad i dyr
- Morsom
- Ambisiøs
- Romantisk
- Hjelpsom
- Fornuftig
- Vil ha familie
- Har samme verdier som meg
- Maks 10 år eldre enn meg

Hmm, ja, det er sikkert mer enn jeg kommer på akkurat nå :P

Når det kommer til dine problemer, TS; du kan fint jobbe med å få bedre selvtillit. Du må bare finne det du ikke liker ved deg selv, og finne ut hva du kan gjøre for å endre på de tingene.

Hvordan er din drømmedame? : )

Skrevet

- Kjekk
- Empatisk
- Engasjert
- Bryr seg om familie, venner, barn, dyr
- Morsom
- Romantisk
- Hjelpsom
- Fornuftig

Anonymkode: 18322...3bf

Skrevet

Jeg visste ikke hvordan drømmemannen min var før den dagen han fant meg. :)

Anonymkode: ca570...aee

Skrevet

Og du, du skal ikke bli sammen med noen du føler du «tar til takke med». Den andre parten fortjener bedre.

Anonymkode: ca570...aee

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være slem, men jeg synes du høres negativ ut, og jeg tror det er viktig å påpeke i og med at det kan bli en selvoppfyllende profeti. Du snakker ned om deg selv, snakker ned om andre. Det kan være en av de egnenskapte fellene dine.

"Ta til takke med".. 

Det er ganske negativt ordbruk i seg selv?

Videre nevner du jo dårlig selvtillit og at du ikke har noen drømmedame. 

Hvordan er omgangskretsen din? Noe sier meg at du ikke har god påvirkning rundt deg, for tankene dine er veldig deprimerende. Har man en sunn omgangskrets med noenlunde god tankegang så utvikler man en mer optimistisk og klok tankegang.

Det er bare et faktum. Tenk på det.

Anonymkode: 54a97...7f2

9 timer siden, Elaine Marley skrev:

Hele den der "ta til takke med"-tankegangen synes jeg du burde jobbe med. Ingen har lyst til å være den du bare ble sammen med fordi du ikke tror at du kan få noe "bedre". Det er ganske stygt overfor dem, og vil du egentlig sette pris på dem som partner hvis du egentlig ønsker deg noe annet? 

Veldig enig dette. Når man ser på seg selv som et offer og uff det er så synd på meg og samtidig nedverdiger den som eventuelt skulle falle for deg med at den egentlig ikke er av bra kvalitet, så har du et veldig dårlig syn på ting. Ingen vil være noens andrepremie.
Det ab skriver om omgangskrets og tankemønstre syns jeg du bør ta til deg! Om du har lite venner så søk etter det. Alt står på deg og hva du faktisk gidder, og prioriterer. Dyrker du destruktivitet så er det det du føler og mottar og omringes av, dyrker du selvverd, positivitet og oppbyggelige ting og mennesker så vil du også få et mer oppbyggelig liv.

Jeg har aldri hatt en type drømmemann eller drømt om en drømmepartner. Det er klart at man ser enkelte ting og tenker at det hadde vært koselig å oppleve, som forelsket mann som kaster stein på vinduet på natta og har med pizza og film og blomster, men en personlighet , ei heller utseende kan aldri forutses på forhånd, og det skal jo klaffe med kjemi og veldig mange andre faktorerer sånn at det ikke finnes noen oppskrift på en drømmepartner.
Det er noe man syntes om sin partner uansett hvordan den er, når man elsker noen. Jeg kan si i dag at jeg fant min drømmepartner, men det var ikke en jeg lette etter eller kunne gjette hvordan var på forhånd.

Anonymkode: 8970c...087

• Liker 2
Skrevet

Ja, hvis jeg hadde tatt motet til meg, sjekka opp en fyr, og så funnet ut at han kun takket ja fordi han bare tar til takke med det rasket han får, så hadde jeg dratt på flekken. De fleste damer vil ha en mann som vil ha deg fordi du er den du er, ikke fordi mannen mener at han ikke kunne få noe bedre. 

Anonymkode: a5091...9fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...