AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 Jeg har en deltidsjobb i butikk, og en annen jobb hvor jeg kun får provisjonslønn uten grunnlønn. Jeg har en avtale om å ta de vaktene jeg kan i butikken men i utgangspunktet er den jobben med provisjon fulltidsjobb. Jeg har jobbet der i over en måned nå, og har enda ikke tjent noe særlig. Jeg har fått 600 kroner så langt i lønn. Det var kun flaks med tanke på at det var noen som allerede hadde en avtale med bedriften som tok kontakt med meg. Utover det så har det vist seg å være en bortimot umulig tjenste å selge inn hos folk. De fleste får det samme gratis, eller de vil ikke gjøre investeringer i de tjenste som tilbys. Det er salg mot bedriftsmarkedet så det er absolutt tjenester som er nødvendige, men som ikke trengs nytt av hele tiden. Jeg har 5 mil kjøring tur retur hver dag og må gjennom bommer for å komme dit. På den tiden jeg har vært der har jeg brukt mer penger enn jeg har tjent bare for å komme meg til og fra jobb. Det er ingeting som tyder på at det blir så mye bedre der heller. Andre som har jobbet der i et halvt års tid har tjent tre eller fire tusen. De bor nærmere så de har ikke noe særlige kostnader med å komme seg til og fra jobb. Så hvor lang tid skal man egentlig tyne det før man kaster inn håndkleet og sier stopp? Det er jo faktisk billigere for meg å bli hjemme fremfor å sitte der siden det er gratis. Butikkjobben har jeg jo uansett som eneste inntekt nå så det vil ikke utgjøre noen forskjell annet enn på regningene som ligger og venter. ER det dumt av meg å gi meg? Anonymkode: 63625...1f3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 Ikke ta jobber på kun provisjon. Det at det er provisjon forteller deg egentlig at inntjeninga er for dårlig. For hvis inntjeninga hadde vært god nok, tror du ikke de hadde gitt deg en fastlønn da? Anonymkode: 43e84...a96 4
daemonia Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 Jeg personlig hadde aldri tatt en slik jobb. Enten så får man betalt for den tiden man legger i jobben, eller så blir man hjemme. Men det er nå min mening. Ofte blir man jo lovet sinnssyke lønninger også. Men det innfris sjelden. Jeg er enig med deg i resonnementet knyttet til kostnadene. Og om du så hadde hatt 10-20.000 kroner en måned, så vet du aldri hva du har neste måned. For meg hadde det blitt for usikkert. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 Sett en strek. Eneste måten å selge et ubrukelig produkt eller noe man kan få gratis til noen er ved å kunne snakke de rundt lillefingeren, og den egenskapen er det få som har. Du har nok allerede innsett at du ikke er en av dem, og da er det bedre å slutte å kaste bort penger på å jobbe der. Slike jobber er så mentalt slitsomme at du har alt å tape på å bli. Anonymkode: 0128d...332 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 Slutt så raskt som mulig. Det er ikke stort mer å si enn det. Anonymkode: 6edab...9c0
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #6 Skrevet 20. januar 2018 Slutt nå! At det er kun provisjon sier det meste. Anonymkode: 0b913...b29
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #7 Skrevet 21. januar 2018 Takk for svar alle sammen. Det er greit å få bekreftet at magefølelsen stemmer i følge dere andre sine erfaringer og kunnskaper. TS Anonymkode: 63625...1f3 2
Gjest Optimo Skrevet 21. januar 2018 #8 Skrevet 21. januar 2018 Trodde ikke det var lovlig å bare lønne etter provisjon og ingenting fast i bunn. Hvordan skal man liksom planlegge livet ut fra det, en måned tjener du bra og så er det to måneder der du ikke tjener noe? Nei, det finnes garantert bedre jobber der ute. Egentlig hva som helst, så lenge det kommer lønning på konto hver måned..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå