AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 Det er sikkert litt tabu å si, men er det andre her som kjeder seg litt i helgene som småbarnsforeldre. Vi har ikke så mye familie eller bekjente i byen vi bor og helgene blir ofte lange. Vi har to barn på to og fire år. Det er mye vinter her vi bor, og jeg synes liksom det er litt vanskelig å finne på noe når det er så mye snø. Hun yngste hater snø og vil hverken sitte på akebrett eller leke i snøen. Kjenner jeg savner litt helgene når vi ikke hadde barn med sen frokost, bytur, lese avisa i fred, gå på do i fred osv. Når blir dette bedre, haha? Noen som kjenner seg igjen 😝 Anonymkode: 19c0a...ede 6
Minlillesky Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 Har dere lekeland eller basseng i nærheten? 1
Gjest N-Nøff Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 Slitsomt når yngste hater snø.. bibliotek? Har dere prøvd pulk? (Skitur) Alt du nevner kan du gjøre med barn og
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 5 minutter siden, Minlillesky skrev: Har dere lekeland eller basseng i nærheten? Joda, vi er ofte der. Tror bare vi foreldre er gått litt leie av småbarnsaktiviterer. Gleder oss til vi også kan få svømt litt når vi er i svømmehallen Anonymkode: 19c0a...ede
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 Jeg kjeder meg og til tider, men tenker at det ikke er så lenge før de styrer sin egen hverdag og har avtaler på egenhånd. Så prøver å nyte det. Prøver å variere aktivitetene. Har dere ingen vennepar med barn på samme alder? Alt blir mer moro når man er flere Anonymkode: d0797...fd9 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #6 Skrevet 20. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjeder meg og til tider, men tenker at det ikke er så lenge før de styrer sin egen hverdag og har avtaler på egenhånd. Så prøver å nyte det. Prøver å variere aktivitetene. Har dere ingen vennepar med barn på samme alder? Alt blir mer moro når man er flere Anonymkode: d0797...fd9 Joda, heldigvis! Tror bare at jeg savner det gamle livet av og til. Vi jobber begge fulltid og ofte i helgene er vi så trøtte at vi har bare lyst til å slappe av, men det går jo ikke med så små barn. Anonymkode: 19c0a...ede 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #7 Skrevet 20. januar 2018 16 minutter siden, Neinøff skrev: Slitsomt når yngste hater snø.. bibliotek? Har dere prøvd pulk? (Skitur) Alt du nevner kan du gjøre med barn og Ja det er det jeg stusset litt på også, vi har da lange frokoster, går å ser i butikker i byen, etc. selv om vi har barn... Anonymkode: 4858f...578 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #8 Skrevet 20. januar 2018 Dere kan jo bytte litt på, det gjør vi. Feks lukker jeg soveromsdøra og tar med meg kaffe, en god frokost og en bok i senga en morgen. Å få gå på do og dusje i fred går jo an når man er 2 foreldre hjemme. Deilig å ta en liten bytur alene og synes jeg. Ellers kan dere jo prøve få bedre kontakt mer andre småbarnsforeldre og finne på ting sammen med dem? Ungene leker sammen, mens de voksne kan prate litt. Anonymkode: 6df21...f8b 7
Zoey Skrevet 20. januar 2018 #9 Skrevet 20. januar 2018 Ungene mine har holdt på med Sykdomsstafetten 2017/2018 og har bestemt seg for å ta en seiersrunde med ekstraomganger. Jeg gleder meg litt til de vanlige kjedelige helgene. Mener ikke å undergrave problemet ditt, mer spøkefullt si at to friske unger og kjedelig "hverdag" er ganske fint egentlig. Jeg savner også i blant å ha barnefri en helg eller tre. Og savner voksenaktiviteter og mulighet til litt ro. Har to på alder med dine og en litt eldre. En av mine er heller ikke noe glad i snø. Skikkelig sommerbarn. Så når ungene er friske pleier vi ofte å samle oss for å reise til et lekeland et lite stykke unna i stil med Leo's Lekeland. Eller til en svømmehall. Sistnevnte er mest populær hos alle i familien. Det går an å finne ting å gjøre uten å treffe andre eller gå på ski, men det spørs kanskje hvor dere bor. I dag har vi laget en kjempeborg av tepper, puter og dyner i kjellerstua (sånn at den får leve til i morgen). Desperate forsøk på å underholde syke og nesten friske innendørs. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #10 Skrevet 20. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere kan jo bytte litt på, det gjør vi. Feks lukker jeg soveromsdøra og tar med meg kaffe, en god frokost og en bok i senga en morgen. Å få gå på do og dusje i fred går jo an når man er 2 foreldre hjemme. Deilig å ta en liten bytur alene og synes jeg. Ellers kan dere jo prøve få bedre kontakt mer andre småbarnsforeldre og finne på ting sammen med dem? Ungene leker sammen, mens de voksne kan prate litt. Anonymkode: 6df21...f8b God ide å bytte litt på å ha barna. Barna våre står opp rundt 05.30 så vi pleier først og fremst og sove når den andre har barna. Anonymkode: 19c0a...ede 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #11 Skrevet 20. januar 2018 1 minutt siden, Zoey skrev: Ungene mine har holdt på med Sykdomsstafetten 2017/2018 og har bestemt seg for å ta en seiersrunde med ekstraomganger. Jeg gleder meg litt til de vanlige kjedelige helgene. Mener ikke å undergrave problemet ditt, mer spøkefullt si at to friske unger og kjedelig "hverdag" er ganske fint egentlig. Jeg savner også i blant å ha barnefri en helg eller tre. Og savner voksenaktiviteter og mulighet til litt ro. Har to på alder med dine og en litt eldre. En av mine er heller ikke noe glad i snø. Skikkelig sommerbarn. Så når ungene er friske pleier vi ofte å samle oss for å reise til et lekeland et lite stykke unna i stil med Leo's Lekeland. Eller til en svømmehall. Sistnevnte er mest populær hos alle i familien. Det går an å finne ting å gjøre uten å treffe andre eller gå på ski, men det spørs kanskje hvor dere bor. I dag har vi laget en kjempeborg av tepper, puter og dyner i kjellerstua (sånn at den får leve til i morgen). Desperate forsøk på å underholde syke og nesten friske innendørs. Uff, syke barn er ikke kjekt. Håper de blir friske snart. Tror bare jeg har en litt dårlig dag og er litt lei i dag. Av og til har man litt behov for å være alene Anonymkode: 19c0a...ede
Tatja Skrevet 20. januar 2018 #12 Skrevet 20. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det jeg stusset litt på også, vi har da lange frokoster, går å ser i butikker i byen, etc. selv om vi har barn... Anonymkode: 4858f...578 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det jeg stusset litt på også, vi har da lange frokoster, går å ser i butikker i byen, etc. selv om vi har barn... Anonymkode: 4858f...578 Det får jo ikke blitt lange frokoster med så små barn! Og å se i butikker! Ja veldig moro med 2 små! 13
Zoey Skrevet 20. januar 2018 #13 Skrevet 20. januar 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, syke barn er ikke kjekt. Håper de blir friske snart. Tror bare jeg har en litt dårlig dag og er litt lei i dag. Av og til har man litt behov for å være alene Anonymkode: 19c0a...ede Absolutt. Støtter et forslag over her om å ta seg en tur alene om dere er to. Om den minste sover ennå så er det kanskje greit å ta turen ut når han eller hun legger seg, så slipper partneren din å legge en mens den andre vil leke og kanskje maser så det blir utfordrende. Da kan du stikke en tur, møte noen for en kaffe eller lignende. Lettere på en lørdag, men det kan gå. I kveld når mine sover skal jeg i badekaret og trekke i en masse bobler som lukter godt, uten leker og mannen min får løpe til alle som roper mamma en stund. Alle trenger en time out.
bib_84 Skrevet 20. januar 2018 #14 Skrevet 20. januar 2018 Byturer o.l. med barnet mitt utgår her iallfall, for meg er det en "alene"-aktivitet, evt. sammen med andre voksne. Men jeg liker faktisk helgene våre slik de er nå (har en på 3år og en til på vei), vi er mye mer ute i naturen enn tidligere og jeg kjenner at det gjør meg så utrolig godt. Men jeg skjønner godt savnet ditt - jeg har kjent på det selv også, spesielt når gutten vår var litt mindre, sov dårlig om natta og mente det var morgen kl.05... Da sov vi foreldrene på skift, og det ble mange lange timer med barne-TV og innelek og litt for lite voksenkontakt. Det endret seg som sagt da han begynte å sove bedre slik at vi foreldrene igjen kan stå opp sammen - og lange, late frokoster har vi rett som det er, da leker ofte guttungen for seg selv mens vi sitter med kaffekoppen og nettavis eller bare prater. Etterhvert har vi blitt mer kjent med en annen barnefamilie i nabolaget som også er ivrige på å finne på ting sammen, og det hjelper også veldig: å være på lekeplassen blir ikke så langtekkelig når barna kan leke og vi voksne kan skravle 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #15 Skrevet 20. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert litt tabu å si, men er det andre her som kjeder seg litt i helgene som småbarnsforeldre. Vi har ikke så mye familie eller bekjente i byen vi bor og helgene blir ofte lange. Vi har to barn på to og fire år. Det er mye vinter her vi bor, og jeg synes liksom det er litt vanskelig å finne på noe når det er så mye snø. Hun yngste hater snø og vil hverken sitte på akebrett eller leke i snøen. Kjenner jeg savner litt helgene når vi ikke hadde barn med sen frokost, bytur, lese avisa i fred, gå på do i fred osv. Når blir dette bedre, haha? Noen som kjenner seg igjen 😝 Anonymkode: 19c0a...ede Sånn er det hos oss også.. Utrolig kjedelige helger. Vi har ingen familie eller vennepar med barn og er derfor stort sett alene. Gleder meg til mandager så jeg kan komme på jobb og slappe av.. Det er så ille noen ganger at jeg tenker at jeg angret på at jeg fikk barn. Anonymkode: e5205...1de 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #16 Skrevet 20. januar 2018 Naruren har blitt vår redning mot kjedelige helger og en hektisk hverdag. Den av barna som ikke likte snø har lært seg å like det etter utallige turer. Vi kan være på tur i timesvis så lenge temperaturen tillater det (mildere enn -10). Lager bål hvor vi steker mat og koker kaffe. Varm saft til barna eller noe annet godt å drikke når det er mildt i været. Vi leker litt med barna, og de leker alene. Vi voksne får sitte i ro og nyte kaffen. Barna elsker det. Når ettermiddag/kveld kommer har vi trøtte og fornøyde barn med inn igjen. Men det krever helt klart litt planlegging i forkant, samt en dose tålmodighet når alt skal kles på. Men nå som vi er blitt drevne på det er det mye mye lettere å pakke sekken og komme seg ut i naturen. Anonymkode: e97b5...15f 8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #17 Skrevet 20. januar 2018 1 time siden, bib_84 skrev: Byturer o.l. med barnet mitt utgår her iallfall, for meg er det en "alene"-aktivitet, evt. sammen med andre voksne. Men jeg liker faktisk helgene våre slik de er nå (har en på 3år og en til på vei), vi er mye mer ute i naturen enn tidligere og jeg kjenner at det gjør meg så utrolig godt. Men jeg skjønner godt savnet ditt - jeg har kjent på det selv også, spesielt når gutten vår var litt mindre, sov dårlig om natta og mente det var morgen kl.05... Da sov vi foreldrene på skift, og det ble mange lange timer med barne-TV og innelek og litt for lite voksenkontakt. Det endret seg som sagt da han begynte å sove bedre slik at vi foreldrene igjen kan stå opp sammen - og lange, late frokoster har vi rett som det er, da leker ofte guttungen for seg selv mens vi sitter med kaffekoppen og nettavis eller bare prater. Etterhvert har vi blitt mer kjent med en annen barnefamilie i nabolaget som også er ivrige på å finne på ting sammen, og det hjelper også veldig: å være på lekeplassen blir ikke så langtekkelig når barna kan leke og vi voksne kan skravle Så bra at ungene sover lenger nå. Her står 4-åringen fortsatt opp 05.30-06.00 så det er ikke mange lange frokoster og nyte Anonymkode: 19c0a...ede
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #18 Skrevet 20. januar 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det hos oss også.. Utrolig kjedelige helger. Vi har ingen familie eller vennepar med barn og er derfor stort sett alene. Gleder meg til mandager så jeg kan komme på jobb og slappe av.. Det er så ille noen ganger at jeg tenker at jeg angret på at jeg fikk barn. Anonymkode: e5205...1de Kjenner følelsen. Jobben er mitt frirom for øyeblikket.. synes hverdagene er mye lettere å komme seg gjennom enn helgene, men barna står opp så tidlig! Tror helgene blir ekstra lange da. Anonymkode: 19c0a...ede
Minlillesky Skrevet 20. januar 2018 #19 Skrevet 20. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Naruren har blitt vår redning mot kjedelige helger og en hektisk hverdag. Den av barna som ikke likte snø har lært seg å like det etter utallige turer. Vi kan være på tur i timesvis så lenge temperaturen tillater det (mildere enn -10). Lager bål hvor vi steker mat og koker kaffe. Varm saft til barna eller noe annet godt å drikke når det er mildt i været. Vi leker litt med barna, og de leker alene. Vi voksne får sitte i ro og nyte kaffen. Barna elsker det. Når ettermiddag/kveld kommer har vi trøtte og fornøyde barn med inn igjen. Men det krever helt klart litt planlegging i forkant, samt en dose tålmodighet når alt skal kles på. Men nå som vi er blitt drevne på det er det mye mye lettere å pakke sekken og komme seg ut i naturen. Anonymkode: e97b5...15f Naturen blir brukt mye her og. Tar med oss pølser, lompe og brød. Kakao og kaffe. Vi går ikke veldig langt før vi finner en fin plass å sitte. Så griller vi, spiser, prater sammen og leker sammen. Når kaffen skal kokes og drikkes leker barnet alene Funker fjell! I dag tuslet vi ned til en snøhaug som traktoren har ordnet til. Min datter akte på rompe akebrett og jeg stod å så på med kaffen i hånden. Jeg fikk et lite avbrekk og hun ble utslitt Ts, din egen holdning til vinteren og naturen, smitter over på barna. Vær positiv og engasjert uansett årstid Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #20 Skrevet 20. januar 2018 9 minutter siden, Minlillesky skrev: Naturen blir brukt mye her og. Tar med oss pølser, lompe og brød. Kakao og kaffe. Vi går ikke veldig langt før vi finner en fin plass å sitte. Så griller vi, spiser, prater sammen og leker sammen. Når kaffen skal kokes og drikkes leker barnet alene Funker fjell! I dag tuslet vi ned til en snøhaug som traktoren har ordnet til. Min datter akte på rompe akebrett og jeg stod å så på med kaffen i hånden. Jeg fikk et lite avbrekk og hun ble utslitt Ts, din egen holdning til vinteren og naturen, smitter over på barna. Vær positiv og engasjert uansett årstid Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær Jepp, jeg bler sikkert begynne å like naturen mer. Hvor gamle er barna dine? Jeg får ikke drukket kaffe i fred for å si det sånn, her blir det som regel å løpe etter toåringen som lett forsvinner. Anonymkode: 19c0a...ede 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå