Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #1 Del Skrevet 7. februar 2005 Vil raskt ned i vekt, lurte dermed på om jeg går fort ned i vekt, ved å bare drikke proteinpulver i 14d-3uker? Vil maks spise salat, eller frukt ved siden av. Hvor mye kan jeg forvente å gå ned i vekt på denne tiden. Trener ca. 3-4 ganger i uken. Er i nokså god form. Noen som kan hjelpe meg litt her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #2 Del Skrevet 7. februar 2005 Du går nok mye ned, sikkert 10 - 12 kilo, men alt kommer fort på igjen, sannsynligvis vil du legge på deg mer enn du veier nå. Ellers vil du nok ha mye diare og lite energi mens du holder på. Ikke å anbefale altså, du trenger karbohydrater også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rimfrost Skrevet 7. februar 2005 #3 Del Skrevet 7. februar 2005 Et slikt opplegg vil nok ikke akkurat gjøre underverken for forbrenningen for å si det sånn. Så som gjest sa her, selvom du kommer til å rase ned i vekt kommer du til å rase like fort (om ikke fortere) opp igjen og ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #4 Del Skrevet 7. februar 2005 Takk for svar! Hvorfor vil kiloene rase fort på igjen? Hvis jeg er bevisst på å spise bare grønt etter at jeg har sluttet å drikke pulveret, skulle vel det gå bra? Trenger litt hjelp til å forstå hvorfor dette ikke lønner seg. Har dere evt. tips, til hva som er bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2005 #5 Del Skrevet 7. februar 2005 Stakkars kroppen din hvis du spiser bare grønt....Jeg foreslår at du setter deg litt inn i kosthold, og ikke prøver deg på slikt TULL og TØYS. En slik kur du beskriver, vil få deg til å gå ned i vekt kjempefort, og opp igjen fortere, og i tillegg vil du sette ned forbrenningen din, få mangel på viktige vitaminer og mineraler. Men for all del: bare sett i gang! (men ikke klag hvis du ikke skjønner hvorfor du legger på deg av å SE på mat i ettertid). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #6 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg trenger vel antagelig litt tips, for jeg er jo motivert, men bare litt utolmodig av natur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 7. februar 2005 #7 Del Skrevet 7. februar 2005 hva mener du egentlig med protein-pulver? er det måltidserstatter du mener, eller tenker du på sånn proteinpulver kroppsbyggere dytter i seg etter trening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 7. februar 2005 #8 Del Skrevet 7. februar 2005 Før eller siden vil du nok begynne å spise normalt igjen. Da vil kiloene rase på deg igjen, for det er sjelden en klarer å holde ut å bare leve på grønt i mange år. Ingen sunn slanking, og ønsker du å ha et varig vektap bør du spise flere små måltider om dagen. Inkludert andre ting enn bare grønt. For jeg tviler på at du vil holde deg like motivert over en lengre periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2005 #9 Del Skrevet 7. februar 2005 Den lureste måten å gå ned i vekt på, er ved å gå sakte ned, ca 1/2-1kg pr uke. Da unngår du å miste for mye muskelmasse, og med det senke forbrenningen din. Og det vil du vel ikke oppnå? En anbefalt måte å gå ned i dette tempoet, er å spise ca 250 kalorier mindre enn du trenger pr dag, og i tillegg miste 250 kalorier gjennom fysisk aktivitet. Når det gjelder maten, er det lurt med proteiner, men kroppen trenger i tillegg karbohydrater. Aller helst bør brorparten av kaloriene være av det såkalt langsomme (lav GI) slaget, der energien frigis langsomt. Proteiner og langsomme karbohydrater bidrar til at du holder deg mett lenger. Spis ca fem små måltider pr dag, så unngår du å bli veldig godtesugen. Fordelingen av energien er ideelt at ca 50% bør komme fra karbohydrater, 30% fra proteiner, og 20% fra fett (fortrinnsvis umettet fett fra planteriket og fete fiskearter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #10 Del Skrevet 8. februar 2005 Takk for alle svarene! Ja, jeg mener måltidserstatter pulver. Har nå funnet ut at jeg skal spise en stor og god frokost, måltidserstatter i mellom frokost og lunsj. En god stor salat med tunfisk til lunsj og mellom lunsjen skal jeg ta en ny shake, måltidserstatter, før middagen. Men hvor mange dl bør den måltidserstatteren være på. Dvs. skal jeg drikke 0,5l med shake mellom måltidene? Har kjøpt formula 80 +10 i dag på helsekosten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rimfrost Skrevet 8. februar 2005 #11 Del Skrevet 8. februar 2005 Drit i det pulvertullet... Det er overhode ikke naturlig eller sunt å stappe i seg masse pulver. Hold deg til grøntfor og annen sunn mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basementart Skrevet 8. februar 2005 #12 Del Skrevet 8. februar 2005 Spis ca fem små måltider pr dag' date=' så unngår du å bli veldig godtesugen. Fordelingen av energien er ideelt at ca 50% bør komme fra karbohydrater, 30% fra proteiner, og 20% fra fett (fortrinnsvis umettet fett fra planteriket og fete fiskearter).[/quote'] Hva med fett i fra kylling? Det er vel ikke det værste.. og det er vel i utgangspunktet ikke så mye fett i feks kyllingfileter? Prøver selv og slanke meg.. og jeg eeeeeelsker kylling, hehe. Hva annet kjøtt kan man spise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #13 Del Skrevet 8. februar 2005 Kyllingkjøttet i seg selv er veldig magert (kanskje 5% fett?), så hvis du unngår skinnet, er kylling bra å spise. Det samme gjelder kalkun og svinekjøtt. Fett fra dyreriket (minus fete fisketyper) er mettet fett, og ikke bra for kroppen i store mengder. Fett fra nøtter, soya, raps, solsikke, oliven osv er å foretrekke framfor animalsk fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #14 Del Skrevet 8. februar 2005 Henger med på dette innlegget. Hva er alternativet til en shake som mellom måltid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #15 Del Skrevet 8. februar 2005 Personlig ville jeg heller gått for en skikkelig grov brødskive, gjerne speltbrød, med pålegg som mager ost eller kalkunpålegg med masse grønnsaker for å gi mer smak. Til drikke gjerne et glass skummet melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basementart Skrevet 9. februar 2005 #16 Del Skrevet 9. februar 2005 Akkurat det med brød er til tider litt vanskelig.. Har ikke så godt utvalg i den nærmeste butikken min. Er vanlig grovbrød noe bra? Har hørt at det er tilsatt en del sukker. Hva med lettbrus? Er det virkelig så fælt å drikke det som enkelte sier? Feks pepsi max som er min absolutte favorittdrikke... Vil ikke kutte den ut, hehe. Ellers drikker jeg heller lite melk, liker det ikke noe særlig. Er det også sant som folk sier at det ikke er bra å drikke farris når man slanker seg? Hvordan kan i så fall det ha seg.. det er jo bare vann med kullsyre og eventuelt smak!? Er så mange rykter og snakk om sånne ting at det er vanskelig å vite hva man skal tro på :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2005 #17 Del Skrevet 9. februar 2005 Folk sier så mangt, men med sunn fornuft kommer du faktisk langt.... Vanlig brød fra butikken kan nok inneholde litt sukker, men det er ikke akkurat nok til å velte en hel diett. Poenget er heller at brød som ikke er noe særlig grovt, inneholder en stor andel raske (høy GI) karbohydrater, som omsettes raskt i kroppen, og får blodsukkeret til å stige raskt. Spelt har ikke denne effekten på blodsukkeret, og bidrar derfor til et mer stabilt blodsukker, noe som fører til mindre svingninger i energinivåene, pga et mer stabilt nivå av insulin (hormonet som bryter sukkerarter ned i enklere bestanddeler som kroppen kan ta opp). Hos Fedon Lindberg vil du finne masse tips om hva som er bra å spise, og hvis du legger opp kostholdet på den måten som beskrives der, kan du faktisk spise mer enn før, og allikevel gå ned i vekt, fordi kroppen finner den vekten som er naturlig for den. Sjekk ut nettsiden (husker dessverre ikke adressen i hodet), eller eventuelt boken Kost i balanse. Vektnedgang krever varig kostomlegging, og ikke hurtigkurer, og de stegene som beskrives, kan de aller fleste leve med. Grunnen til at Farris (eller alle typer kullsyret vann) ikke bør drikkes for mye av (dette gjelder ikke kun folk som slanker seg), er at slike drikker inneholder endel salt, som bidrar til å binde vann i kroppen. Salt er heller ikke så bra for nyrene, og derfor bør man begrense saltinntaket. Dette ble litt kort og skjematisk, men send meg gjerne en PM hvis det er noe du lurer på, så skal jeg forsøke å svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #18 Del Skrevet 9. februar 2005 hei :-) Leser her at noen reagerer på å bare spise "grøntfor" det er hvertfall noe tull og tøys . Er gift med en som kun spiser grøntfor :-) Det harhan gjørt i tolv år. Han fungerer aldeles utmerket på alle plan i samlivet Så det går fint an å bae spise grønt. Husk bare å spise bønner og kikerter som er veldig gode proteinkilder. Bra og ha i salat og gryteretter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storm Skrevet 9. februar 2005 #19 Del Skrevet 9. februar 2005 Til det første spørsmålet, kunn protein er ikke sunt, du vil ødelegge nyrene, skal du raskt, men hardt og brutalt ned i vekt spis 50/50 protein/fett og kjør et hardt treningsprogram. (dette er knalltøft og du må være topp motivert, men du kan klare det uten å miste styrke, men heller ikke øke styrken) Ellers, spis sunt, dvs kutt ut alle ferdigprodukter/halvfabrikater og spis råvarer, det er nå også slik at for å gå ned i vekt må en forbrenne mer enn en tar inn.. så tren! Personlig ville jeg satset på et opplegg hvor en kan øke styrken samtidig som en går ned i vekt, da slipper en at vekttapet kommer fra muskulaturen (noe som skjer på de fleste kurer.. Husk også 5 om dagen! ( eller som US har omdefinert det 5 to 9 om dagen, dette for å få i seg nok antioksydanter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå