AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 Heisann Jeg lurer på om noen andre har noe erfaring med å miste mensen mens dere prøver å bli gravid? Jeg er i PP 5 og hadde siste EL 19. desember. Har hatt mensen som normalt igjennom alle PP, og har alltid hatt helt regelmessig mens. Er 18 dager på overtid, og er ganske sikker på at jeg ikke er gravid (har til og med vært hos legen å sjekket), så nå er jeg nervøs for at det er noe annet galt som kan påvirke muligheten for å bli gravid. Noen som har opplevd noe lignende? og i så fall, hvor lang tid tok det før dere fikk mensen igjen? Anonymkode: b271d...d2c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 Jeg opplevde at mensen var over 2 uker forsinket, men det var pga. stress. Anonymkode: 0a083...1de
Aryamili Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 Noen ganger får man ikke EL eller EL er forsinket og det vil påvirke menstruasjonen, som da også blir forsinket. Dette er normalt så lenge det ikke blir et problem som oppstår ofte. Hvis dette er første gang ville jeg ikke vært veldig bekymret, men hvis du er urolig så tar du deg en tur til legen
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 31 minutter siden, Aryamili skrev: Noen ganger får man ikke EL eller EL er forsinket og det vil påvirke menstruasjonen, som da også blir forsinket. Dette er normalt så lenge det ikke blir et problem som oppstår ofte. Hvis dette er første gang ville jeg ikke vært veldig bekymret, men hvis du er urolig så tar du deg en tur til legen Jeg har også skjønt at EL kan bli forsinket, men jeg hadde EL 19. desember. Eller i hvert fall i følge CB EL-test. Men de er kanskje ikke til å stole på 100%? Vet også at jeg sikkert uroer meg helt unødvendig her altså, men siden dette er veldig unormalt for meg så må jeg bare høre om det er helt normalt for alle andre Anonymkode: b271d...d2c
Aryamili Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også skjønt at EL kan bli forsinket, men jeg hadde EL 19. desember. Eller i hvert fall i følge CB EL-test. Men de er kanskje ikke til å stole på 100%? Vet også at jeg sikkert uroer meg helt unødvendig her altså, men siden dette er veldig unormalt for meg så må jeg bare høre om det er helt normalt for alle andre Anonymkode: b271d...d2c Det er ikke normalt at det skjer ofte, men det kan skje. EL-tester viser bare en økning i LH, ikke om EL faktisk har skjedd. Kroppen prøvde seg på EL, men det er ikke sikkert at egget slapp. Da vil den prøve igjen, og det er ikke sikkert den får det til heller. Hormonene som styrer EL er sensitive for bl.a. stress. Det er altså ikke sikkert du har hatt EL denne syklusen og trolig ikke 19. desember i hvert fall, selv med positiv EL-test.
Lilliee Skrevet 20. januar 2018 #6 Skrevet 20. januar 2018 Jeg opplevde også dette selv i fjor da jeg prøvde å bli gravid. Var faktisk også i pp5 (klaffet pp6). El kom visst 14 dager senere, så da kom mensen også 14 dager for sent. Er visst noe som kan skje av og til, men sålenge det bare skjer en enkelt gang/sjelden er det nok helt normalt.
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 20. januar 2018 #7 Skrevet 20. januar 2018 Jeg hadde EL 21 Desember. Vi har prøvd en stund. Har mye sex i det siste, men sjeldent jeg bruker EL tester, men gjør det innimellom. Jeg vet sånn ca når jeg har EL uansett. Skulle vel hatt mensen for 3 dager siden. Har tatt graviditetstest, men de begge har blitt negative. Har fått helt merkelige symptomer også. - Sår hals - Svie i nesen?! - Stikkende smerter på høyre side av magen, ekstra press når jeg tisser - Morgenkvalme. I dag brakk jeg meg i over 10 min og tilslutt så kastet jeg opp. Helt ukontrollert. - Tisser veldig ofte - Sulten og tørst hele tiden. - Trøtt hele tiden Jeg prøver og tenke minst mulig på det, for jeg vet også at ved stress så kan kroppen lure en. Får vel bare vente og se. Skal ringe legesenteret på mandag men vi hååper så inderlig på en liten spire. Tankene og drømmene om en eventuell graviditet streifer meg igjennom hele dagen.
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 22. januar 2018 #8 Skrevet 22. januar 2018 Jeg hadde akkurat en slik periode. Jeg gikk 23 dager over, men graviditestest var negativ. Dro til legen å fikk beskjed om at dette var helt normalt.. Jeg har aldri opplevd dette. Det som skjedde var enten en kjemisk graviditet, eller så hadde jeg ikke hatt eggløsning så derfor ble nede utsatt. Kan være det samma hos deg også. jeg og samboer har prøvd siden august..
Ede Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 Kan være på grunn av stress? Eller har du trent mye/spist lite en periode? Men mest sannsynlig helt tilfeldig, er ikke så veldig uvanlig at det skjer av og til.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #10 Skrevet 27. januar 2018 På 22.1.2018 den 23.12, Klokkeblomst90 skrev: Jeg hadde akkurat en slik periode. Jeg gikk 23 dager over, men graviditestest var negativ. Dro til legen å fikk beskjed om at dette var helt normalt.. Jeg har aldri opplevd dette. Det som skjedde var enten en kjemisk graviditet, eller så hadde jeg ikke hatt eggløsning så derfor ble nede utsatt. Kan være det samma hos deg også. jeg og samboer har prøvd siden august.. Fortsatt ikke fått noe mensen, men er nå overbevist om at den nok bare hoppet over en gang Hva betyr egentlig en kjemisk graviditet? Anonymkode: b271d...d2c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #11 Skrevet 27. januar 2018 På 23.1.2018 den 16.12, Ede skrev: Kan være på grunn av stress? Eller har du trent mye/spist lite en periode? Men mest sannsynlig helt tilfeldig, er ikke så veldig uvanlig at det skjer av og til. Ja, dere har nok alle rett. Den har nok bare hoppet over en gang. Så da er det bare å vente på at den kommer tilbake Anonymkode: b271d...d2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå