Trixi Skrevet 7. februar 2005 #1 Del Skrevet 7. februar 2005 Hvor ille er det å legge seg med vått hår? Datteren vår på 4 har langt, tykt hår og når hun har badet om kvelden rekker ikke det å tørke før hun legger seg. Jeg pleier å føne det litt, men hun har ikke all verdens tålmodighet så det er ikke alltid det blir så tørt. Blir man syk av å sove på et litt kjølig soverom med fuktig hår? Hun har vinduet åpent og ikke noe særlig varme på for da sover hun best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 8. februar 2005 #2 Del Skrevet 8. februar 2005 Men hva med å tørke det litt med hårføneren først? Du kan jo også flette det, eller legge ett håndkle på hodeputa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 8. februar 2005 #3 Del Skrevet 8. februar 2005 Hvor ille er det å legge seg med vått hår? Jeg har aldri latt min datter legge seg med vått/fuktig hår. Men så har hun, da hun var noen år yngre, lett fått forkjølelse/lungebetennelse. Datteren vår på 4 har langt, tykt hår og når hun har badet om kvelden rekker ikke det å tørke før hun legger seg. Jeg pleier å føne det litt, men hun har ikke all verdens tålmodighet så det er ikke alltid det blir så tørt. En 4 åring klarer da å stå i ro til du er ferdig med å tørke håret. Jeg skjønner ikke helt...får altså HUN bestemme når hun ikke vil tørke det lengre?? :o Blir man syk av å sove på et litt kjølig soverom med fuktig hår? Ja, det tror jeg! Hun har vinduet åpent og ikke noe særlig varme på for da sover hun best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #4 Del Skrevet 8. februar 2005 Vått hår i seg selv er ikke nok til at hun vil bli syk (da hadde vel menneskeheten aldri levd opp), da må det i så fall være virus e.l. tilstede fra før. Så det går sikkert greit at hun legger seg med hår som fortsatt er vått. Alle de gangene vi gikk ut i kulda med vått hår! Fortsatt lever vi, og ble aldri alvorlig syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest porselen Skrevet 8. februar 2005 #5 Del Skrevet 8. februar 2005 Min datter legger seg ofte med fuktig hår og har ennå ikke blitt syk pga det. Hun er sjelden syk i hele tatt. Men når hun legger seg med fuktig hår er problemet heller det at håret blir som et kråkereir når hun våkner om morgenen, og jeg får et himla liv med å gre det ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 8. februar 2005 #6 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg la meg også ofte med halv-vått hår da jeg var mindre ( innimellom nå også!!) og ble aldri syk av det! Datteren din er 4 år, er det først nå for tiden hun legges med nyvasket hår?! Har hun blitt dårligere tidligere da? Det er viktig å tørke ørene godt, tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 8. februar 2005 #7 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg har langt, tykt hår og fikk beskjed av frisøren min at jeg aldri måtte ta det i hestehale før det var helt tørt - og det hjalp meg etter at jeg fikk hodebunnsproblemer for en tid tilbake. Det å legge seg med halv-vått hår har jeg gjort til tider i alle år - tror ikke det har gjort meg mer syk enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 8. februar 2005 #8 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg har langt, tykt hår og når jeg legger meg med halvvått hår i et kaldt soverom blir jeg frossen og småfryser gjennom natten, og jeg våkner ofte med vondt i halsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 8. februar 2005 #9 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg har også langt hår som bruker lang tid på å luft-tørke. Legger meg aldri med vått hår, det er å be om vond hals! (Jeg vet jo at man ikke blir syk av å være nedkjølt i seg selv, men veldig ofte er man jo disponert for ting, som slår ut ved en nedkjøling). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. februar 2005 #10 Del Skrevet 8. februar 2005 leste den artikel en lege skrev ang vått hår. Og det han sa var at man ble ikke syk av å gå feks ut med vått hår. Det som skjer er at varmetapet gjennom hodet stort, så blir det veldig kaldt i rommet fryser man mer. Er det ikke veldig kaldt så går sikker det bra. Og er håret langt kan du bare flette det før hun leger seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 8. februar 2005 #11 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er ikke lurt å flette håret mens det er vått - da vil det ikke komme luft til hodebunnen og håret vil holde seg vått enda lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #12 Del Skrevet 8. februar 2005 Både jeg og min datter på elleve legger oss med vått hår omtrent hver eneste kveld, og ingen av oss er blitt syke av det. Jeg elsker å legge meg når jeg er helt nydusjet Ikke blir vi bustete heller..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 8. februar 2005 #13 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg har også langt tykt hår og legger meg ofte med fuktig hår i iskaldt soverom. Da jeg var yngre trente jeg i svømmehall 1 - 2 ganger om dagen og var mildt sagt ofte våt i håret både når jeg la meg og ellers. Tror ikke dette har gjort meg hverken mer eller mindre syk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 8. februar 2005 #14 Del Skrevet 8. februar 2005 Hvor ille er det å legge seg med vått hår? Datteren vår på 4 har langt, tykt hår og når hun har badet om kvelden rekker ikke det å tørke før hun legger seg. Jeg pleier å føne det litt, men hun har ikke all verdens tålmodighet så det er ikke alltid det blir så tørt. Blir man syk av å sove på et litt kjølig soverom med fuktig hår? Hun har vinduet åpent og ikke noe særlig varme på for da sover hun best. hei va med og spørre datteren din om hun er kal hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 8. februar 2005 #15 Del Skrevet 8. februar 2005 Både jeg og min datter på elleve legger oss med vått hår omtrent hver eneste kveld' date=' og ingen av oss er blitt syke av det. Jeg elsker å legge meg når jeg er helt nydusjet Ikke blir vi bustete heller.....[/quote'] hei har dere langt hår da og blir ikkehå¨ret slitt av og vaskes ver kvledt hadde jeg gjort det med mitt hår hadde jeg kunne kopiert stilen til frode alnes hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 8. februar 2005 #16 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg har langt' date=' tykt hår og når jeg legger meg med halvvått hår i et kaldt soverom blir jeg frossen og småfryser gjennom natten, og jeg våkner ofte med vondt i halsen.[/quote'] Samme her også. Jeg ville ikke ha latt min datter fått lov til å bestemme om du skal få tørke håret med hårføner eller ikke. Det er du som bestemmer ikke hun. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 9. februar 2005 #17 Del Skrevet 9. februar 2005 hei det der tenkte jeg og men vis jenta ikke syns det er vont så syns jeg det egentlig ikke er noe og lage krangel om men vis jenta syns det er von er hun vel ikke så vanskelig og overtale til og vente til det er tørt neste gang hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille.lise Skrevet 10. februar 2005 #18 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg hørte en gang i tiden at HÅRET rett og slett ikke har godt av at man legger seg når det er vått. Jeg kjenner ofte grums i halsen når jeg legger meg med vått hår. Og vått er det når jeg våkner om morgenen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 10. februar 2005 #19 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg hørte en gang i tiden at HÅRET rett og slett ikke har godt av at man legger seg når det er vått. Jeg kjenner ofte grums i halsen når jeg legger meg med vått hår. Og vått er det når jeg våkner om morgenen også. hei jeg vet ikke om det er galt men det kan bli rrt av det og stå i mange retninger og det kan måte bli bløtet opp igjen forat man skal få det bli ordtlig igjen jeg vet og det der med og få grums i halsen men vis ikke barnet får noe så kan jeg ikke forstå at det er et problem hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 10. februar 2005 #20 Del Skrevet 10. februar 2005 Ved å lese alle innleggene ser man at det omtrent er like mange som blir "syke" ( sår hals, snufser...) som det er folk som ikke har reaksjon. Det kommer nok ann på den enkelte, tror jeg. Man kan ikke si at det er bra eller ei. Alle er vi forskjellige og tåler/liker ulike ting. :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå