Gå til innhold

Hvorfor får folk barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor får folk barn når verden åpenbart er i ferd med å gå til helvete?  Du ser konturene av dette på nyhetene hver dag. Det er bare snakk om hvor raskt noe av dette vil skje. Og folk ønsker likevel barn?!? Uforståelig.

Er det ikke ganske ondskapsfullt å sette barn til verden i denne jammerdalen?

Anonymkode: 30939...88f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest N-Nøff
Skrevet

Noen må jo arbeide for at alt ikke går til h. Ja, i fremtiden også. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får folk barn når verden åpenbart er i ferd med å gå til helvete?  Du ser konturene av dette på nyhetene hver dag. Det er bare snakk om hvor raskt noe av dette vil skje. Og folk ønsker likevel barn?!? Uforståelig.

Der det er liv er det håp

Skrevet

Tenk om dine besteforeldre hadde tenkt det samme under krigen? Eller våre forfedre under svartedauen? 

Anonymkode: 4b38b...ddf

• Liker 3
Skrevet

Der det er liv er det håp. Og lykkelige folk som har funnet en partner de elsker mer en livet selv, vil som regel ha en "blanding av seg selv og favorittpersonen" det er jo så romantisk, og natulig som man får det - vi er jo liksom skapt for å reprodusere oss. Men syntes folk burde slutte å poppe ut kids utenom stabile forhold da.

Anonymkode: ed038...1b0

• Liker 1
Skrevet

Ønsket om barn var sterkt.Har bare ett da..

Anonymkode: 457e7...a46

Gjest Rosetelys
Skrevet (endret)

Noen nå jo redde verden. Hvem skal redde den om vi ikke får barn? Vi rekker det jo ikke.

For øvrig fikk jeg barn fordi jeg kan og fordi jeg hadde lyst. Og når jeg så hvor bra det første eksemplaret ble så måtte jeg bare lage en til. Og hvem vet? Kanskje kommer det fler og? 😁

Endret av Rosetelys
Skrevet
5 minutter siden, Rosetelys said:

Noen nå jo redde verden. Hvem skal redde den om vi ikke får barn? Vi rekker det jo ikke.

For øvrig fikk jeg barn fordi jeg kan og fordi jeg hadde lyst. Og når jeg så hvor bra det første eksemplaret ble så måtte jeg bare lage en til. Og hvem vet? Kanskje kommer det fler og? 😁

"Vi" rekker det ikke? Er du ute og redder verden? Eller overlater du det til andre mens du later som om det er greit å se verden gå til helvete mens du får egne barn som må slite med konsekvensene?

Anonymkode: 29d33...22d

• Liker 1
Gjest Rosetelys
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Vi" rekker det ikke? Er du ute og redder verden? Eller overlater du det til andre mens du later som om det er greit å se verden gå til helvete mens du får egne barn som må slite med konsekvensene?

Anonymkode: 29d33...22d

Litt usikker på hva du mener jeg skal gjøre for å redde verden siden jeg ikke vet synet ditt på verden og hvorfor du mener det går til helvete. Jeg er politisk aktiv og prøver å få folk til å våkne. Jeg bidrar til et nyhetssted og er aktiv i sosiale medier.

Gjest C.Tramell
Skrevet

Verden går til helvete lenge før hvis folk slutter å få barn. Da er det bye bye til både velferd og trygghet, for uten mennesker som jobber og bidrar til fellesskapet får vi et samfunn der bare de sterkeste klarer seg. Nå var det ikke derfor jeg fikk barn, da. Jeg fikk dem fordi jeg hadde lyst på barn, og jeg har ikke angret et sekund. Jeg ser heldigvis ikke like mørkt på framtida som deg. Vi mennesker tilpasser oss tida vi fødes inn i. Vi kjenner jo ikke til noe annet, og vi gjør det beste ut av situasjonen. Det har jeg gjort, og det vil mine barn og med tiden barnebarn og oldebarn også gjøre. 

Skrevet (endret)

Sett i et historisk perspektiv har vi aldri levd i en så fredelig og rolig periode som nå. Vi behøver ikke å engste oss for at det skal bli krig, og vi behøver ikke å engste oss for å dø i krig, pest, arbeidsutmattelse, etc.. Dette er et helt sensasjonelt i menneskehetens historie. 

Hadde jeg reist tilbake i tid til antikken, og talt med en greker på min alder, og fortalt vedkommende om mitt liv, om min materielle rikdom, om alle velferdstjenestene jeg har tilgang til, om fraværet av krig, sult og pest i min verden, så hadde han trodd at jeg fortalte ham eventyr, eller led av sinnsykdom. Vi bør føle oss heldige som lever her og nå - og etter min mening gå ikke verden til helvete. Vi har mange grunner til å være optimistiske!

Når det kommer til reproduksjon, er forplantingsdriften nedfelt i vårt genmateriale.

Endret av Daniel123
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Det er umoralsk å få barn ja. Ikke pga av potensiell elendighet i verden, men fordi du tvinger et menneske til verden.

Skrevet

Noen er ikke klar over at et liv uten barn er et reelt alternativ, fordi et liv uten barn er for dem helt utenkelig. Men det er ikke utenkelig fordi de ønsker seg barn så sterkt i utgangspunktet - det bare er sånn, for dem, at barn skal de ha. Fordi.

Er nok mange av disse.. Du spør hvorfor de fikk barn og de kan ikke svare. De vet at de er glade for at de satte barn til verden og angrer som regel ikke, men de har egentlig ikke tenkt særlig over hvorfor de faktisk valgte et liv med barn. Det er fordi de var av dem som ikke tenkte selv.

Skrevet

Vi holder liv i de som får 12 barn. Hvorfor folk lever i par uten barn er det store spørsmålet.

Anonymkode: f424a...292

Skrevet
På 20.1.2018 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 30939...88f

Før tenkte man at det er en "nødvendighet" å få barn(til å ta seg av en selv ved alderdommen). Idag gjør man det fordi man, ja, rett og slett bare "har lyst". All beslutning om et barn skal bæres frem eller ei, ligger hos damen(når hun først er blitt befruktet), men om det er av hensyn til barnet avgjørelsen blir fattet, er et helt annet spørsmål.

Anonymkode: a4d01...33c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...