Gå til innhold

Hvorfor så mange skrikerunger i butikken på en lørdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er den verste dagen å handle mat på. Butikken er full av uoppdragne skrikerunger som lar løper rundt og lager leven. Blir ikke unga oppdratt skikkelig i våre dager? Hvis de ikke kan oppføre seg får de bli hjemme!

Anonymkode: 1987e...016

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor så mange grinete folk i butikken på lørdager? Hvis du ikke tåler andre mennesker får du holde deg hjemme ;)

Anonymkode: 4cc83...ef5

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er den verste dagen å handle mat på. Butikken er full av uoppdragne skrikerunger som lar løper rundt og lager leven. Blir ikke unga oppdratt skikkelig i våre dager? Hvis de ikke kan oppføre seg får de bli hjemme!

Fordi barnehagen er stengt! ☺️

• Liker 5
Skrevet

Foreldre bør absolutt passe bedre på barna på butikken, det skjer jevnlig at de løper rett inn i vognen min. Synd for ungen, håper foreldrene får en solid dose dårlig samvittighet.

Anonymkode: ae519...315

• Liker 1
Skrevet

Handle på dagtid lørdag er grusomt, gjør det på hverdager eller etter 18-19. Dette gjelder også kjøpesentre og IKEA. For oss som ikke har barn er det relativt enkelt å unngå å gå i butikkene akkurat de timene hele byen er en barnehage.

Når det er sagt så er det noen som med hell kunne passet hakket bedre på ungene, Meny er ikke Leos lekeland hvor de ungene kan slippes løs og leke sisten rundt grønnsaksdisken imens foreldrene går rundt og handler i ro og fred.

• Liker 6
Gjest AvocadoMelon
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier det jo selv..verste dagen å handle på. Hvorfor handler ikke du en av de andre 5 dagene i uka? 

Skrevet

Selvfølgelig er lørdag formiddag og ettermiddag en slitsom tid å handle på. Foreldre som må ha med barna fordi barna ikke kan være hjemme alene må nesten får lov til å handle de også. Ja, barn bråker.

Jeg ser faktisk sjelden barn lage et helvete i butikker. Jeg vet at om foreldre kan unngå det så tar de ikke med seg barna i butikken, fordi det er slitsomt. Det sier seg selv. Barn er ikke noe mer uoppdragne i dag enn for 10 år siden. 

Anonymkode: fdbcd...67a

• Liker 2
Skrevet

Sjeldent jeg ser noe sånt. Bare ett barn i ny og ne som ligger på bakken og hylskriker og griner. Sliten,trøtt,sulten,trass,ikke fått viljen sin, adhd eller andre ting. Mine har aldri gjort sånn. Men ikke søm andre før du selv står der. Kan være grunner til det. Og om ikke så gå å handle senere da. Du er vel den samme som hver gaang skriver her inne, hva er det med barna no tildags,klarer ikke foreldre og oppdra de lenger. De slo,pisket,belte,kjeftet og mye verre før. Er det rart barna hørte etter da?de hadde ikke noe valg. De ble mishandlet. Se alle som sliter psykisk og fysisk no da. Som de eldre har oppdratt.. er det bedre? Man skal aldri være stygg med barna sine. Aldri! Men no er det nesten ikke lov å snakke til barnet sitt lenger for da melder folk deg til BV.. for alt og ingenting.istedenfor å hjelpe de som faktisk trenger hjelp. Ta deg en bolle for du er vel ikke hakket bedre på andre ting

Anonymkode: 5df64...6c2

Skrevet

Jeg pleier å glede folk ved å ta med Kine I butikken rett etter jobb og barnehage når alle er blide og uthvilte, både barn og andre i køen. 

Anonymkode: 09d42...4dc

Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de ikke er i barnehagen og fordi de liker å teste foreldrenes grenser. Butikker er også veldig slitsomme og unger ser ikke poenget med å være der. De har ikke glede av det, de blir stresset, de blir slitne og kanskje sulten og tørst. Da er de snart i tårer eller hyle-modus.

P.S Hvis du ikke, minst en gang i ditt liv, har bært et høylytt barn ut av en butikk i strykebrettstilling, så har du ikke vært forelder på rette måten.

Og, nei. Små barn kan ikke være alene hjemme mens foreldrene drar og handler. 

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, Tøytigern skrev:

P.S Hvis du ikke, minst en gang i ditt liv, har bært et høylytt barn ut av en butikk i strykebrettstilling, så har du ikke vært forelder på rette måten.

:hoho:Dette var veldig billedlig og morsomt!

Har ikke vært der enda, men min største er bare 2 år så har nok masser av tid!

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar heller hundre skrike vræle løpeunger inne på butikken en fem små lynkjappe noen på parkeringsplassen. Jeg kjørte nesten på en bitteliten en i dag som LÅ i veibanen mens mora sto langt unna og pratet med noen. Måtte ut og lempe ungen i grøfta og rope på moren som vinket på ungen og fortsatte å prate. Vannvidd. Så også en som lekte på jernbaneskinnen med en annen liten jente uten voksne i nærheten. Og det er ikke eldre småbarn, ungen som lå i veien var rundt tre-fire.

Anonymkode: f2b75...e4a

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, FantasDick skrev:

:hoho:Dette var veldig billedlig og morsomt!

Har ikke vært der enda, men min største er bare 2 år så har nok masser av tid!

Lykke til. :) Og forbered deg på at folk kommer til å se på dere mens du tar hånd om det protesterende barnet. Men det er noe man ikke skal bry seg om. Så lenge du ikke mishandler barnet når du grensesetter, gjør du det rette.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Neinøff skrev:

Kanskje foreldrene må handle?

Da får de lære ungene å oppføre seg

Anonymkode: 733ee...a48

• Liker 1
Gjest N-Nøff
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får de lære ungene å oppføre seg

De må jo handle uavhengig av hvordan ungene oppfører seg. 

Skrevet
13 minutter siden, Neinøff skrev:

De må jo handle uavhengig av hvordan ungene oppfører seg. 

Da får de la noen passe ungene mens de er i butikken

• Liker 1
Gjest N-Nøff
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får de la noen passe ungene mens de er i butikken

Hvorfor det?

Skrevet

Forskjellen på mødre før og i dag - i dag er mobilen og sosiale medier mer interessante å følge med på enn å høre hva ungen sier. Har selv sett mange unger som bråker MYE, men det har tydeligvis vært fordi foreldrene sitter med trynet stappa ned i en skjerm og de virker helt fjerne. Jeg synes synd på de ungene som ikke får oppmerksomhet fra foreldrene. Det er ikke sånn få en unge fordi det er «viktig» og så gi faen fordi venninna di har lagt ut en kattevideo på Fb. :roll:

Anonymkode: 036ec...36d

• Liker 2
Gjest N-Nøff
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen på mødre før og i dag - i dag er mobilen og sosiale medier mer interessante å følge med på enn å høre hva ungen sier. Har selv sett mange unger som bråker MYE, men det har tydeligvis vært fordi foreldrene sitter med trynet stappa ned i en skjerm og de virker helt fjerne. Jeg synes synd på de ungene som ikke får oppmerksomhet fra foreldrene. Det er ikke sånn få en unge fordi det er «viktig» og så gi faen fordi venninna di har lagt ut en kattevideo på Fb. :roll:

Anonymkode: 036ec...36d

De foreldrene jeg ser som ikke bryr seg driver ikke med telefonen. De glor tomt ut i lufta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...