Gå til innhold

Luktet urin av klærne til barn i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket ved henting i barnehagen at det luktet gammel urin av en gutt på 5 år...

Slik skal det da ikke være, ble jeg si ifra til ped.leder? 

Anonymkode: d96d1...0b5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo nevne det - enten så har ikke de i bhg skiftet på ham, eller så er det noe som foregår hjemme.

Men jeg vil tro det går på barnehagen. Jeg måtte si ifra endel ganger ganske klart at jeg ønsket bedre hygiene i småbarnsavdelingen. Ofte når jeg hentet barnet mitt luktet han avføring, og det kom av bleielekkasjer. Jeg sendte med våtservietter og mye ekstra klær, men de tok seg ikke tid til å skifte om det ikke var full lekkasje. Dermed luktet det av flekker som hadde lekket.

Han gikk jo ikke med avføring på seg, men jeg var bekymret for at dette kunne bli en «erte-greie» sosialt om han skulle gå rundt og lukte vondt. De eldre barna merker jo sånt veldig godt.

Uansett da - jeg måtte klage flere ganger og si ifra til pedleder om dette, samt ta det veldig tydelig opp på foreldresamtale før det ble i nørheten av noe bedring. Og dette er en ordentlig barnehage hvor de tar ting på alvor altså, de er nok bare litt slappe på ting sålenge de selv ikke lukter noe(og de blir litt immune mot lukt som ikke er sterk siden de jo skifter mye bleier hele dagen). 

Anonymkode: bda77...912

• Liker 1
Skrevet

5 åringer bruker å gå på do alene i den alderen. Kan hende at gutten fikk urin på seg når han var på do ,griset litt.

Anonymkode: b4ad5...9c6

• Liker 6
Skrevet

Jeg personlig ville nok ikke gjort noe ut av det etter bare en gang, men hvis du har lagt merke til det ved flere anledninger kan det være greit å si ifra. Det kan hende ungen sliter litt mer med å gå på do enn hva de ansatte har fanget opp, og da er det jo viktig at de får fulgt opp barnet ordentlig :)

• Liker 1
Skrevet

Etter én gang: overhodet ikke.

Mange ganger hos samme barn: da kan det godt hende jeg ville sagt fra. 

Anonymkode: 24415...517

Skrevet

Vått utetøy som lufttørker stinker urin. Var ikke det du luktet da? 

Ellers syns jeg ikke at du skal si noe. Dette er ikke din sak, og bhg vet mest sannsynlig at han lukter om dette er noe som skjer ofte.. Det er ikke noe du trenger å legge deg bort i. 

Anonymkode: d2586...293

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...