Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er heldig- har to fantastiske barn, som jeg setter forran alt her i livet.

Men, hadde alltid sett for meg en stor familie. Men komplikasjoner etter sist fødsel gjør at jeg ikke kan få flere. Og jeg føler på dette hver dag. Noen i samme situasjon? 

Vurderer eggdonasjon, da det fortsatt er mulig for meg.

Anonymkode: c2c12...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min venninne var i samme båt, de valgte å adoptere. Vært hjemme med gutten sin i ett år nå og er sjeleglade for at de ikke bare tenkte "Nei, nei, da blir det ikke flere på oss" da det viste seg at de ikke kunne få flere barn biologisk.

Anonymkode: 034b3...bb2

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er heldig- har to fantastiske barn, som jeg setter forran alt her i livet.

Men, hadde alltid sett for meg en stor familie. Men komplikasjoner etter sist fødsel gjør at jeg ikke kan få flere. Og jeg føler på dette hver dag. Noen i samme situasjon? 

Vurderer eggdonasjon, da det fortsatt er mulig for meg.

Beklager at jeg er nysgjerrig, la gjerne vær å svar. Men du sier komplikasjoner i fødsel også er eggdonasjon en mulighet. Betyr det at livmoren din fortsatt er fin, men eggene ikke kan brukes?

Så til spørsmålet ;) 

Jeg har to barn (tvillinger), etter ICSI. Pga økonomi så blir det ikke flere ,da vi måtte ha gått privat, og mannen min ønsker heller ikke flere, men kunne kanskje ha blitt overtalt. Kjenner jo at det er sårt. Skulle veldig gjerne ha hatt en til. 

Anonymkode: e1cfc...1b2

Skrevet

Adoptivbarn, forsterbarn. Nok av barn som trenger foreldre og det blir billigere enn eggdonasjon privat.

Anonymkode: d47a6...cb7

Skrevet

Har to, siste fødsel holdt på å gå feil. Ikke med meg men barnet. Tar ikke sjangs på å føde igjen, skulle jeg bli gravid så krever jeg keisersnitt. 

Har sikkert en drøss med egg jeg kunne kvitta meg med.

Anonymkode: d6414...01c

Skrevet

Takk for mange svar. Det er en komplisert historie bak mine komplikasjoner, vil helst ikke gå inn på de her. Men, jeg er istand til å bære frem barn, men ikke med egne egg.

Det er for familiens del jeg ønsker fler, og ikke egoistiske grunner. Fosterbarn har jeg vurdert, men føler det er mye rundt av merarbeid ifht møter med bio foreldre, barnevern og ikke minst redselen for å miste barnet som kommer i veien for gleden av å oppdra et fosterbarn? 

Adopsjon er jo en kjempelang prossess.. år med venting. Huff, jeg vet ikke. Føler meg heldig når jeg vet der er mange som ikke kan få barn, men skulle ønske jeg var istand til bære fram et til med egne egg.

TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange svar. Det er en komplisert historie bak mine komplikasjoner, vil helst ikke gå inn på de her. Men, jeg er istand til å bære frem barn, men ikke med egne egg.

Det er for familiens del jeg ønsker fler, og ikke egoistiske grunner. Fosterbarn har jeg vurdert, men føler det er mye rundt av merarbeid ifht møter med bio foreldre, barnevern og ikke minst redselen for å miste barnet som kommer i veien for gleden av å oppdra et fosterbarn? 

Adopsjon er jo en kjempelang prossess.. år med venting. Huff, jeg vet ikke. Føler meg heldig når jeg vet der er mange som ikke kan få barn, men skulle ønske jeg var istand til bære fram et til med egne egg.

TS

Det er vel ikke gjort i en fei å bli foreldre ved eggdonasjon heller... Venninnen min brukte under to år fra start til slutt (fra de tenkte tanken til de var hjemme med barnet), og ble overrasket over at det tok såpass kort tid med adopsjon. Hører jo så mye om at det tar mange år, men visstnok er det ikke så ille lenger. Det varierer mellom landene også tror jeg.

Fosterbarn er også en mulighet, selv om du har rett i en del av motforestillingene. Å ha fosterbarn er en jobb du utfører, selv om det ikke betyr at det blir en veldig sterk personlig tilknytning og man kan bli like glad i fosterbarn som biologiske barn :) Men det er en litt annen situasjon. Tror det kan være akkurat like fint å bli "foreldre" til fosterbarn som til egne barn, men det er litt mer til historien og hvis du kjenner at det blir for mye å takle det er det kanskje ikke for deg. Men hvis det ikke lar seg gjøre med eggdonasjon, og adopsjon ikke er aktuelt, kan du legge vekk tanken og ta den frem igjen om et par år. Kanskje du har endret mening.

Anonymkode: 034b3...bb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...