Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ektefellen din har vært hjemme med sykt barn, og har hentet et annet barn på skolen etter å ha handlet, deriblant en sixpack øl. Vedkommende har slitt lenge med psykisk sykdom, men klarer seg ganske bra nå. Du kommer hjem fra jobb og finner ektefellen på gjesterommet, godt nede i sin tredje halvliter. Vedkommende fortsetter å drikke. H*n holder seg borte fra barna, men de forstår hva som skjer. 

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 50219...64e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet

Gjort ? Ikke så mye å gjøre annet enn å si at det ikke er greit ! At folk tar seg en øl eller tre bryr meg lite , om det så er ofte . Øl er ikke så farlig . MEN om en drikker på dagtid med ansvar for barn , som en tilmed gjemmer seg bort fra , så er det bare ikke ok !! Har h*n gjort dette før ? Hva er grunnen til at h*n gjorde det ? Uansett er det ikke greit , men bare for å få en forståelse av situasjonen .

Skrevet

Da begynner jo vedkommende virkelig å nærme seg avgrunnen. Spørs om vedkommende innser det selv. Det er jo tydelig et menneske i krise. Men tja. Det kommer vel an på hvor langt personen er unna å ville gjøre endringer. Jeg ville nok først og fremst tenkt på barnas beste. Det kan bli tøft når man får et tredje voksent barn å ta hånd om. 

Skrevet

Vanskelig å sette seg inn i det, men jeg synes i det minste man kan vente med å drikke til man ikke passer barn. 

Anonymkode: 3b264...eab

• Liker 1
Skrevet

Bedt h*n om å gå til noen andre.

Anonymkode: cf320...812

Skrevet

Hvis hun sliter sånn at hun ikke klarer å vente med å drikke til du kommer hjem, så tenker jeg det er på tide å oppsøke hjelp til problemene sine. Hun ble gjerne ikke så full på de 3 halvliterne, men det at hun ikke klarte å vente, at ølen hadde så stor makt over henne, det bør ringe noen bjeller.

Anonymkode: 32430...ad0

Skrevet

Vedkommende trenger hjelp. Jeg hadde prøvd å snakke og overbevise h*n om det. Hadde også vært skeptisk til å latt personen være alene med barna. Tenk om et av barna skadet seg så kraftig at en legesjekk hadde vert på plass? Personen kan jo ikke kjøre slik heller.

Anonymkode: 37d72...1f9

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, bortebra skrev:

Da begynner jo vedkommende virkelig å nærme seg avgrunnen. Spørs om vedkommende innser det selv. Det er jo tydelig et menneske i krise. Men tja. Det kommer vel an på hvor langt personen er unna å ville gjøre endringer. Jeg ville nok først og fremst tenkt på barnas beste. Det kan bli tøft når man får et tredje voksent barn å ta hånd om. 

Vedkommende har vært i avgrunnen. H*n har klart å komme seg opp av en dyp depresjon og fungerer nå tilnærmet normalt, etter å ha vært langtidssykmeldt er h*n tilbake i full jobb. H*n er egentlig et fantastisk menneske, men den tunge bagasjen ødelegger innimellom. Det er svært vanskelig å leve med sånt, for det er så forståelig. Men også totalt uakseptabelt.

Anonymkode: 50219...64e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...