AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 Hei! Jeg har flere venner, og veldig mange bekjente. MEN, vi er blitt så utroooolig forskjellige. Jeg har vokst mye de siste årene og opplever at vennene mine ikke er på samme sted. Jeg ønsker meg venner som jeg kan gjøre ting med og som faktisk har råd til det Jeg har for eksempel lyst å dra på to-ukers surfecamp, reise til eksotiske steder, klatre, telt-turer, fiske, stå på slalom, langrenn, kjøre go-cart og kanskje bestige Kilimanjaro, og slike greier da. I tillegg har jeg mc-lappen og ønsker å kjøpe en motorsykkel etterhvert, hadde vært fint med noen å kjøre turer med :-) Hvor finner man slike mennesker å bli kjent med? 😅 Ikke si over nett, føler at det blir for kleint for meg.. Tørr ikke fortelle mine andre venner at jeg har blitt kjent med noen over nettet, føler at de kommer til å se på meg som desperat og venneløs.. Vennene mine er bare interessert i sminke, klær og sjekking på byen.. og har seriøst aldri råd til å gjøre noe av det jeg har lyst til, bortsett fra å dra på byen en lørdagskveld. Savner skikkelig å ha likesinnede venner... -jente, 25 år Anonymkode: 7fb32...3a1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker meg venner som jeg kan gjøre ting med og som faktisk har råd til det Anonymkode: 7fb32...3a1 Haha. Den var morsom. Min tremening har lignende problem. Ingen av vennene hennes har råd til noe. Ikke kino, ikke gå ut på byen, ikke sydenturer eller weekendturer aldri spise på restaurant. Stakkars sier jeg bare. Hva kommer det av? Velger du veldig dyre ting å gjøre? Som cruise til Hawaii og det å dra på den dyreste restauranten? For da er det ikke rart at de ikke har råd til det. Men jeg vet ikke... Bare spør. Jeg tenkte vel som så at folk har vel dårlig råd så du får vel nesten forstå at de ikke kan gjøre noe pga det. Ellers kan det hende det er en unnskyldning de bruker for å slippe å bruke penger eller fordi de ikke vil ha venner? Håper du finner en venn med lik økonomi som deg sånn at du og de får gjort noe. Anonymkode: 6ba99...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Haha. Den var morsom. Min tremening har lignende problem. Ingen av vennene hennes har råd til noe. Ikke kino, ikke gå ut på byen, ikke sydenturer eller weekendturer aldri spise på restaurant. Stakkars sier jeg bare. Hva kommer det av? Velger du veldig dyre ting å gjøre? Som cruise til Hawaii og det å dra på den dyreste restauranten? For da er det ikke rart at de ikke har råd til det. Men jeg vet ikke... Bare spør. Jeg tenkte vel som så at folk har vel dårlig råd så du får vel nesten forstå at de ikke kan gjøre noe pga det. Ellers kan det hende det er en unnskyldning de bruker for å slippe å bruke penger eller fordi de ikke vil ha venner? Håper du finner en venn med lik økonomi som deg sånn at du og de får gjort noe. Anonymkode: 6ba99...c3e Det handler vel kanskje mer om at vennene mine har andre prioriteringer. De velger gjerne en dyr veske over en weekendtur etc. Jeg er mer sånn at jeg kan spare penger et halvt år for å gjøre noe dødskult, istedenfor å kjøpe den klokka til 5-6000kr. Er aldri sånn at jeg går inn for å velge dyre ting å gjøre, men noe koster så klart mer enn andre ting.. Tenker jo at en telt-tur koster ikke mer enn litt drivstoff, turmat og tid. F. Eks. To ukers surfecamp koster ca 5000kr inkl. Mat og overnatting. Flybilletter t/r koster også ca 5000kr. Det er ikke mer enn hvilken som helst charterferie. takk, håpet på å få tips til hvor jeg kan finne likesinnede venner :-) TS Anonymkode: 7fb32...3a1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 Jeg vil også ha sånne venner! Alle sånne ting må jeg alltid gjøre alene og det er jeg så møkklei😭. Jeg vil oppleve ting og gjøre noe kult og minnerikt - ikke baaare feste og være fyllesjuke sammen. Vet ikke hvordan du kan finne likesinnede, jeg trenger tips selv;) Men jo, hva med å bli frivillig? Søke jobb på festivaler på fjellet? Jeg har lånt hunden til mamma innimellom, det har hjulpet meg til å komme litt kontakt med folk:) Anonymkode: 4bed0...c0d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler vel kanskje mer om at vennene mine har andre prioriteringer. De velger gjerne en dyr veske over en weekendtur etc. Jeg er mer sånn at jeg kan spare penger et halvt år for å gjøre noe dødskult, istedenfor å kjøpe den klokka til 5-6000kr. Er aldri sånn at jeg går inn for å velge dyre ting å gjøre, men noe koster så klart mer enn andre ting.. Tenker jo at en telt-tur koster ikke mer enn litt drivstoff, turmat og tid. F. Eks. To ukers surfecamp koster ca 5000kr inkl. Mat og overnatting. Flybilletter t/r koster også ca 5000kr. Det er ikke mer enn hvilken som helst charterferie. takk, håpet på å få tips til hvor jeg kan finne likesinnede venner :-) TS Anonymkode: 7fb32...3a1 Selv jeg hadde hatt råd til det du sier så hadde jeg styrt unna. Det er et godt tips å ta med seg. Jeg har venner som kan ha en helt annen økonomi enn meg, men vi fungerer bra i sammen allikevel. Jeg er ikke rik, men allikevel... Anonymkode: 6ba99...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #6 Skrevet 20. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler vel kanskje mer om at vennene mine har andre prioriteringer. De velger gjerne en dyr veske over en weekendtur etc. Jeg er mer sånn at jeg kan spare penger et halvt år for å gjøre noe dødskult, istedenfor å kjøpe den klokka til 5-6000kr. Er aldri sånn at jeg går inn for å velge dyre ting å gjøre, men noe koster så klart mer enn andre ting.. Tenker jo at en telt-tur koster ikke mer enn litt drivstoff, turmat og tid. F. Eks. To ukers surfecamp koster ca 5000kr inkl. Mat og overnatting. Flybilletter t/r koster også ca 5000kr. Det er ikke mer enn hvilken som helst charterferie. takk, håpet på å få tips til hvor jeg kan finne likesinnede venner :-) TS Anonymkode: 7fb32...3a1 Vil også bare si: da tror jeg ikke de vil være sammen med deg, hvis du ryker for en "dyr veske". De skal jo tross alt bruke den veska og da får de jo ut regner jeg med? De velger med andre ord å gjøre billigere ting da. Anonymkode: 6ba99...c3e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #7 Skrevet 20. januar 2018 Kan du ikke dra alene? Anonymkode: f2c8c...84c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #8 Skrevet 20. januar 2018 Tja, du har jo de vanlige svarene som aktivitetsvenner.no og appen hey Vinah. Ellers kan du jo se på reisetråder/ -fora på nettet (f.eks. lonely planet). Dessuten kan du jo oppsøke miljøer alene der de driver med ting du vil gjøre (skibakken, chill out-kaféer). Meld deg på kurs og inn i foreninger som driver med sånt. Anonymkode: 9fa21...28a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #9 Skrevet 20. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil også bare si: da tror jeg ikke de vil være sammen med deg, hvis du ryker for en "dyr veske". De skal jo tross alt bruke den veska og da får de jo ut regner jeg med? De velger med andre ord å gjøre billigere ting da. Anonymkode: 6ba99...c3e Vi gjør jo mye annet sammen, lager mat, drar på cafe, stranden, fester og festivaler osv i nærheten. Det er bare når det kommer til andre ting, så er ikke de interesserte i det. Det er jo greit for meg det, men jeg vil gjerne ha noen å gjøre slike ting med da :-) TS Anonymkode: 7fb32...3a1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #10 Skrevet 20. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil også ha sånne venner! Alle sånne ting må jeg alltid gjøre alene og det er jeg så møkklei😭. Jeg vil oppleve ting og gjøre noe kult og minnerikt - ikke baaare feste og være fyllesjuke sammen. Vet ikke hvordan du kan finne likesinnede, jeg trenger tips selv;) Men jo, hva med å bli frivillig? Søke jobb på festivaler på fjellet? Jeg har lånt hunden til mamma innimellom, det har hjulpet meg til å komme litt kontakt med folk:) Anonymkode: 4bed0...c0d Så godt å høre at jeg ikke er alene, haha!! Skal melde meg på noen kurs og slikt til høsten tenker jeg :-) så kanskje jeg får noen nye venner med flere interesser etterhvert. Mitt største problem er jo at mange på min alder planlegger barn / har barn som setter sine begrensninger så klart. TS Anonymkode: 7fb32...3a1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #11 Skrevet 20. januar 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg har flere venner, og veldig mange bekjente. MEN, vi er blitt så utroooolig forskjellige. Jeg har vokst mye de siste årene og opplever at vennene mine ikke er på samme sted. Jeg ønsker meg venner som jeg kan gjøre ting med og som faktisk har råd til det Jeg har for eksempel lyst å dra på to-ukers surfecamp, reise til eksotiske steder, klatre, telt-turer, fiske, stå på slalom, langrenn, kjøre go-cart og kanskje bestige Kilimanjaro, og slike greier da. I tillegg har jeg mc-lappen og ønsker å kjøpe en motorsykkel etterhvert, hadde vært fint med noen å kjøre turer med :-) Hvor finner man slike mennesker å bli kjent med? 😅 Ikke si over nett, føler at det blir for kleint for meg.. Tørr ikke fortelle mine andre venner at jeg har blitt kjent med noen over nettet, føler at de kommer til å se på meg som desperat og venneløs.. Vennene mine er bare interessert i sminke, klær og sjekking på byen.. og har seriøst aldri råd til å gjøre noe av det jeg har lyst til, bortsett fra å dra på byen en lørdagskveld. Savner skikkelig å ha likesinnede venner... -jente, 25 år Anonymkode: 7fb32...3a1 Du bare drar alene, du treffer likesinnede på turen Anonymkode: 480f6...47c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #12 Skrevet 20. januar 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har for eksempel lyst å dra på to-ukers surfecamp, reise til eksotiske steder, klatre, telt-turer, fiske, stå på slalom, langrenn, kjøre go-cart og kanskje bestige Kilimanjaro, og slike greier da. I tillegg har jeg mc-lappen og ønsker å kjøpe en motorsykkel etterhvert, hadde vært fint med noen å kjøre turer med :-) Savner skikkelig å ha likesinnede venner... -jente, 25 år Anonymkode: 7fb32...3a1 Signerer Hadde ikke jeg vært en fattig student i flere år til, så ville jeg slengt meg med. Inntil jeg er ferdig må jeg leve nøkternt og planlegge godt. Anonymkode: 8d01a...2a8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #13 Skrevet 21. januar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bare drar alene, du treffer likesinnede på turen Anonymkode: 480f6...47c Helt ærlig, så er litt redd for å dra alene. To ukers surfecamp vurderer jeg alene, men det er jo litt skummelt! Ingen å vende seg til hvis noe går galt. TS Anonymkode: 7fb32...3a1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #14 Skrevet 21. januar 2018 Bli frivillig i noe! Idrettslag, dnt, røde kors osv osv. Masse nye bekjentskaper! Møter farantert nien som passer- og det blir ikke kleint👍🏼 Anonymkode: e0f87...97e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå