AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 Jeg har alltid sett på bursdager som en privat feiring og ikke noe skolen har noe med. I barnehagen inviterte barna de dem brukte å leke med. Synes det er greit at man inviterer under halvparten om man ikke inviterer alle guttene eller alle jentene. Men noen foreldre mener at man skal invitere alle eller ingen. Vi kommer derimot ikke til å invitere alle. Barnet vårt har venner som går på andre skoler, i andre klasser og noen som går siste året i barnehagen. De blir rundt ti til sammen. Er det flere der ute som velger å invitere kun de nærmeste vennene? Anonymkode: 89b91...41f 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 Det er nok flere av dere ja, men det er ikke ok av den grunn. Anonymkode: 2ddc9...31f 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid sett på bursdager som en privat feiring og ikke noe skolen har noe med. I barnehagen inviterte barna de dem brukte å leke med. Synes det er greit at man inviterer under halvparten om man ikke inviterer alle guttene eller alle jentene. Men noen foreldre mener at man skal invitere alle eller ingen. Vi kommer derimot ikke til å invitere alle. Barnet vårt har venner som går på andre skoler, i andre klasser og noen som går siste året i barnehagen. De blir rundt ti til sammen. Er det flere der ute som velger å invitere kun de nærmeste vennene? Anonymkode: 89b91...41f Grunnen til at man sier at man skal enten invitere alle guttene eller alle jentene eller hele klassen, er så ingen skal være den som aldri blir invitert. At du ikke skjønner det sier mer om din intelligens og empatinivå med mennesker. Håper barna dine ikke arver dette synet. Anonymkode: 1d082...e3f 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 Hvis alle bare inviterer sine nærmeste, er det stor sjanse for at noen aldri blir invitert. Det sier seg jo nesten selv: den ensomme jenta, den nye gutten i klasse eller hun som blir valgt vekk til fordel for andre hver gang HAR gjerne ingen "nærmeste" i klassen. De blir da ikke inkludert, og utenforskapet forsterkes, framfor at man kunne bruke slike selskaper nettopp til å sørge for alle føler seg velkommen. Det er jo desverre ikke slik at dette er jevnt fordelt - dette med venner. Det er ikke slik at om Oda inviterer sine nærmeste, Lasse inviterer sine nærmeste og Emma inviterer sine nærmeste, så har alle blitt invitert. Anonymkode: 4afd8...a4c 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 Før man tar et slikt valg burde man tenke litt på hvordan man selv hadde følt det, hvis det var ens eget barn som ingen inviterte til bursdag, bare fordi alle inviterte "de nærmeste" og barnet hadde ingen "nærmeste" (ennå). Anonymkode: 4afd8...a4c 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #6 Skrevet 21. januar 2018 Mange har ikke oppfattet at det å forvente at alle skal invitere alle, i seg selv er ekskluderende. Noen roper så høyt hva bursdager angår at de ikke hører sin egen samvittighet. Til dere det gjelder: Det er i forkant av bursdagene dere må ligge. Det er alle de andre dagene dere må gjøre en innsats. Og slutt å fordømme folk som velger anderledes. Dere vet ikke hva som ligger til grunn for de valgene folk tar. Ha litt tillit til folk og vis barna deres det. Anonymkode: 89b91...41f 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #7 Skrevet 22. januar 2018 Kan ikke si hva som blir riktig for dere, men tror det er ganske vanlig å jobbe hardt for at noen ikke blir utenfor. Hvis det blir veldig mange så skjønner jeg, men da ville jeg heller delt opp i to bursdager. En med klasse, og en men venner fra andre steder, og besteforeldre o.l. Det trenger heller ikke å bli så veldig dyrt. Et ordentlig selskap med klassen, og den andre festen med rester fra bursdagen. Veldig vanlig der jeg er i fra. Dessuten er det veldig sunt at barn også kan leke med andre barn man ikke leker like mye med til vanlig. Barn finner hverandre, og alle kan ikke være bestevenner, men foreldre kan gjøre en innsats for at noen ikke blir eskludert fra lek, og bursdag. Gjør som du selv vil, men husk at det er en grunn at mange velger slikt. Anonymkode: ed353...55a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #8 Skrevet 22. januar 2018 På barnas skole er det tatt opp av lærerne på foreldremøter at det er ønskelig at alle barna blir invitert (ev. alle jentene eller alle guttene). De er 70 i trinnet. Det er 30 jenter og 40 gutter. Det er ingen som kan ha bursdager hjemme lenger for ingen har hus med plass til eå mange barn. Det er kjempedyrt å arrangere. Bursdagene er upersonlige, på Leos lekeland, trampolineparker eller andre steder man kan få satt bort bursdagsfeiringen med plass til mange. Barna løper rundt individuelt, eller i gjenger. Så den som er utenfor på skolen, blir uansett utenfor på festen. Takke meg til en liten fest der barna får snakket sammen, sitte rundt stuebordet og spise sammen! Sist tok jeg en ringerunde for å finne andre i samme klasse med bursdag omtrent samtidig, slik at vi kunne slå sammen og spleise. Likevel blir det dyrt. Jeg gruer meg i lang tid før bursdagen til barna, og gleder meg til de er så store at vi kan droppe barneselskapet. Anonymkode: 71c93...393 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #9 Skrevet 22. januar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: På barnas skole er det tatt opp av lærerne på foreldremøter at det er ønskelig at alle barna blir invitert (ev. alle jentene eller alle guttene). De er 70 i trinnet. Det er 30 jenter og 40 gutter. Det er ingen som kan ha bursdager hjemme lenger for ingen har hus med plass til eå mange barn. Det er kjempedyrt å arrangere. Bursdagene er upersonlige, på Leos lekeland, trampolineparker eller andre steder man kan få satt bort bursdagsfeiringen med plass til mange. Barna løper rundt individuelt, eller i gjenger. Så den som er utenfor på skolen, blir uansett utenfor på festen. Takke meg til en liten fest der barna får snakket sammen, sitte rundt stuebordet og spise sammen! Sist tok jeg en ringerunde for å finne andre i samme klasse med bursdag omtrent samtidig, slik at vi kunne slå sammen og spleise. Likevel blir det dyrt. Jeg gruer meg i lang tid før bursdagen til barna, og gleder meg til de er så store at vi kan droppe barneselskapet. Anonymkode: 71c93...393 Forstår deg veldig godt. Har det på samme måte. Skolesystemet med store baseklasser ødelegger mye. Selvfølgelig vil man invitere alle og inkludere alle. Men det kreves mye. Spesielt om man ikke har andre å feire med. 1 eller 2personer og 30barn. Kaos i ett lokale. Og mye penger og styr og ikke så personlig besøk. Og så er de kanskke bare med 4-5av de. Og de vil gjerne ikke alltid ha så mange i besøk. Blir for mye bråk og styr (noen er veldig sensitiv på mye bråk og kaos). Men man tvinges jo omtrent til å gjøre det.. hadde jeg hatt flere å ha det i lag med hadde det vært mye lettere enn å stå alene hver gang. Er i tillegg syk og det krever mye. Står på hele tiden med alt. Og dette er noe jeg gruer meg til hvert år . Skjønner at de som har andre å feire med eller bare hr 10stk som de kan invitere hjen til seg selv syns det er greit. Men for oss som må uy med nesten 5000kr for lokale ,mat,kake,drikke,godteposer osv. For vi må invitere 25-30stk og kanskje har 2 tette i tilegg syns det kan bli mye . Forstår at ikke noen skal holdes utenfor. Men om de hadde hatt mindre klasser hadde det aldri vært ett problem. I barnehagen var de 10-12stk i hvetørt besøk. Perfekt. Kunne h det hjemme. Og de lekte og koste seg. I lokale løper de rundt og mye styr. Noen alene som man må hjelpe å finne noen å være med. Noen som krangler. Noen som river ned her og der osv. Og aktivisering.. tror ikke de som ikke har vært der selv forstår hvordan det kan være.. Anonymkode: 3375e...8a4 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #10 Skrevet 22. januar 2018 Var kun 2stk i min klasse som inviterte alle jentene en gang hver. Andre tok bare de nærmeste de var med. Det var helt vanlig. Folk hadde ikke råd til å leie lokaler og styre på sånn som no. Og det var helt greit. Alle hadde noen å være.med så alle fikk alltid komme til noen ..ingen var utfor. Anonymkode: 3375e...8a4 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #11 Skrevet 22. januar 2018 Vi får lånt lokale gratis, og det går fint an å få til fellesleker, rimelig mat osv. Og det går fint an å ha to bursdager. Men barnet selv vil ikke. Det liker ikke bråk og kaos og liker ikke å være i sentrum for alles oppmerksomhet. Barnet blir frustrert og gråtkvalt med tanke på å holde klassebursdag. Det kjenner klassen og kjenner på seg selv hvordan det blir. Som mor vet en intuitivt hvordan det vil oppleves for barnet å bli påtvunget en sånn opplevelse. Og spesielt i anledning sin egen bursdag. Det er mulig at for barn flest er det fullt mulig å bare kjøre på og presse dette gjennom. Men for enkelte kan dette gjøre ting mye verre. Iallfall ikke til det bedre. Og vi vet selv om det gjelder for vårt eget barn eller ikke. Jeg synes ikke foreldre skal være så fordømmende overfor hverandre. Det er fullt mulig at den som ikke har klassebursdag har gode grunner til å la være. Og det er ikke alltid man forstår andre på seg selv. Vi er ulike og lever under ulike forhold. Selv om man ikke forstår at noen velger å gjøre ting anderledes, kan man likevel ha tillit til at de som gjør det har gode grunner og gode intensjoner. Anonymkode: 89b91...41f 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #12 Skrevet 22. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi får lånt lokale gratis, og det går fint an å få til fellesleker, rimelig mat osv. Og det går fint an å ha to bursdager. Men barnet selv vil ikke. Det liker ikke bråk og kaos og liker ikke å være i sentrum for alles oppmerksomhet. Barnet blir frustrert og gråtkvalt med tanke på å holde klassebursdag. Det kjenner klassen og kjenner på seg selv hvordan det blir. Som mor vet en intuitivt hvordan det vil oppleves for barnet å bli påtvunget en sånn opplevelse. Og spesielt i anledning sin egen bursdag. Det er mulig at for barn flest er det fullt mulig å bare kjøre på og presse dette gjennom. Men for enkelte kan dette gjøre ting mye verre. Iallfall ikke til det bedre. Og vi vet selv om det gjelder for vårt eget barn eller ikke. Jeg synes ikke foreldre skal være så fordømmende overfor hverandre. Det er fullt mulig at den som ikke har klassebursdag har gode grunner til å la være. Og det er ikke alltid man forstår andre på seg selv. Vi er ulike og lever under ulike forhold. Selv om man ikke forstår at noen velger å gjøre ting anderledes, kan man likevel ha tillit til at de som gjør det har gode grunner og gode intensjoner. Anonymkode: 89b91...41f Hvis barnet ikke trives en slik setting som bursdag burde man droppe klassen. Invitere besteforeldre, bake en kake eller ta med barnet på en tur eller lignende. Dropp hele klassen, og barnet blir ikke tvunget til noe hun/han ikke vil. Det er ingen som tvinger dere til å feirebursdag, men skolen vil ikke at noen blir invitert, og andre blir eskludert. Selvfølgelig hvis det er en klasse med 30 stykker er det få som vil, eller har mulighet til å invitere alle. Men dette må man snakke sammen med klassen. Da må man gå i dialog, og finne løsninger. Det finnes mange gode løsninger på feire bursdag som ikke er så dyrt. Man kan også ha med foreldre til barna, og ta de med ut i naturen osv. Da blir man ikke stengt inne i et rom medmange barn, og kan få hjelp til at det kan bli overveldende. Ved bursdager er det bursdagsbarnet i sentrum, og man må finne gode løsninger så barn ikke blir holdt utenfor, og som passer til økonomi. Selvfølgelig kan et barnebursdag være privat, men tar man med barn fra klassen så kan det bli et klasseproblem. Så finn ut sammen med foreldre på skolen hva dere kan gjøre. Noen skoler/bhg har gratis lokaler til barnebursdag hvis man inviterer alle. Husk at det er vanskelig at folk forstår hvis man ikke forklarer, og er åpen om ting heller. Anonymkode: ed353...55a 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #13 Skrevet 23. januar 2018 Klassebursdager er ikke for alle. Enkelte barn har det best med mindre feiringer. Klart barn som har det slik likevel skal få ha barnebursdag! Og siden det er vanlig å ha et par venner i klassen, så inviterer man selvsagt dem. Anonymkode: 89b91...41f 4
Millimani Skrevet 23. januar 2018 #14 Skrevet 23. januar 2018 On 20.1.2018 at 12:34 PM, AnonymBruker said: Grunnen til at man sier at man skal enten invitere alle guttene eller alle jentene eller hele klassen, er så ingen skal være den som aldri blir invitert. At du ikke skjønner det sier mer om din intelligens og empatinivå med mennesker. Håper barna dine ikke arver dette synet. Anonymkode: 1d082...e3f Å invitere alle guttene, alle jentene, eller hele klassen blir det samme som når de er på skolen. Det blir ikke noe fellesskap mellom alle. De som er "for seg selv" på skolen vil også bli det i et slikt selskap. I et mindre selskap, derimot, hvor de kan være hjemme hos en eller i et mindre lokale som f.eks. møterom/passende lokale på jobben til mamma eller pappa blir det mer sosialt. I tillegg blir det lettere å være for den som føler seg litt utenfor. De som kanskje føler at det er vanskelig å tilpasse seg det store...alltid føler seg på utsida selv med mange venner...hele tiden prøver å passe inn, men føler at de ikke klarer å få det til. Snakker av erfaring. Jeg tilhører den generasjonen som aldri inviterte hele klassen sin, men bare de nærmeste vennene om det så var i klassen eller det var noen andre. Takke meg til at jeg ikke er et av de barna som presses til å ha en bursdag på den måten mange "forlanger" at man skal ha nå! PANIKK!! Jeg syntes ikke alltid så mye om å dra i bursdagsselskap til venner, men jeg merka meg etter hvert som årene gikk hvilke opplegg jeg trivdes med og ikke. Da visste jeg hva som venta og jeg "gjemte meg bort" så godt jeg kunne. På sett og vis tilstede i situasjonen, men likevel liten og "lei" med en gang vi hadde spist, og det var jo alltid det første vi gjorde. Hvordan jeg "takla" resten av bursdagen kom mye an på hvem jeg var hos og hva som ble gjort. On 22.1.2018 at 10:06 AM, AnonymBruker said: Vi får lånt lokale gratis, og det går fint an å få til fellesleker, rimelig mat osv. Og det går fint an å ha to bursdager. Men barnet selv vil ikke. Det liker ikke bråk og kaos og liker ikke å være i sentrum for alles oppmerksomhet. Barnet blir frustrert og gråtkvalt med tanke på å holde klassebursdag. Det kjenner klassen og kjenner på seg selv hvordan det blir. Som mor vet en intuitivt hvordan det vil oppleves for barnet å bli påtvunget en sånn opplevelse. Og spesielt i anledning sin egen bursdag. Det er mulig at for barn flest er det fullt mulig å bare kjøre på og presse dette gjennom. Men for enkelte kan dette gjøre ting mye verre. Iallfall ikke til det bedre. Og vi vet selv om det gjelder for vårt eget barn eller ikke. Jeg synes ikke foreldre skal være så fordømmende overfor hverandre. Det er fullt mulig at den som ikke har klassebursdag har gode grunner til å la være. Og det er ikke alltid man forstår andre på seg selv. Vi er ulike og lever under ulike forhold. Selv om man ikke forstår at noen velger å gjøre ting anderledes, kan man likevel ha tillit til at de som gjør det har gode grunner og gode intensjoner. Anonymkode: 89b91...41f Akkurat slik var jeg også, men heldigvis tilhører jeg ikke den generasjonen hvor man må invitere enten alle eller ingen! Jeg likte å ha to bursdager. Først en liten barnebursdag med mine seks nærmeste venner i klassen, og så en annen bursdag med noen venninner fra en annen bydel sammen med deres foreldre og evt andre voksne. Hadde jeg måttet invitere 25 andre barn eller 14 andre jenter hadde det vært synonymt med panikk. Jeg var så sliten etter å ha vært i andres bursdager at det var alltid en lettelse da jeg endelig kom meg hjem igjen. Mine egne bursdager måtte jeg la mamma styre nærmest fullt og helt eller så sørget den av mine venninner som var "frøken kommandora" for å ta seg av det. Jeg kunne ikke jage mine egne gjester ut av huset, men hadde jo et avslutnings-tidspunkt som var satt og det var jo vanlig at de dro da. 1
Millimani Skrevet 23. januar 2018 #15 Skrevet 23. januar 2018 On 20.1.2018 at 12:34 PM, AnonymBruker said: Grunnen til at man sier at man skal enten invitere alle guttene eller alle jentene eller hele klassen, er så ingen skal være den som aldri blir invitert. At du ikke skjønner det sier mer om din intelligens og empatinivå med mennesker. Håper barna dine ikke arver dette synet. Anonymkode: 1d082...e3f Å invitere alle guttene, alle jentene, eller hele klassen blir det samme som når de er på skolen. Det blir ikke noe fellesskap mellom alle. De som er "for seg selv" på skolen vil også bli det i et slikt selskap. I et mindre selskap, derimot, hvor de kan være hjemme hos en eller i et mindre lokale som f.eks. møterom/passende lokale på jobben til mamma eller pappa blir det mer sosialt. I tillegg blir det lettere å være for den som føler seg litt utenfor. De som kanskje føler at det er vanskelig å tilpasse seg det store...alltid føler seg på utsida selv med mange venner...hele tiden prøver å passe inn, men føler at de ikke klarer å få det til. Snakker av erfaring. Jeg tilhører den generasjonen som aldri inviterte hele klassen sin, men bare de nærmeste vennene om det så var i klassen eller det var noen andre. Takke meg til at jeg ikke er et av de barna som presses til å ha en bursdag på den måten mange "forlanger" at man skal ha nå! PANIKK!! Jeg syntes ikke alltid så mye om å dra i bursdagsselskap til venner, men jeg merka meg etter hvert som årene gikk hvilke opplegg jeg trivdes med og ikke. Da visste jeg hva som venta og jeg "gjemte meg bort" så godt jeg kunne. På sett og vis tilstede i situasjonen, men likevel liten og "lei" med en gang vi hadde spist, og det var jo alltid det første vi gjorde. Hvordan jeg "takla" resten av bursdagen kom mye an på hvem jeg var hos og hva som ble gjort. On 22.1.2018 at 10:06 AM, AnonymBruker said: Vi får lånt lokale gratis, og det går fint an å få til fellesleker, rimelig mat osv. Og det går fint an å ha to bursdager. Men barnet selv vil ikke. Det liker ikke bråk og kaos og liker ikke å være i sentrum for alles oppmerksomhet. Barnet blir frustrert og gråtkvalt med tanke på å holde klassebursdag. Det kjenner klassen og kjenner på seg selv hvordan det blir. Som mor vet en intuitivt hvordan det vil oppleves for barnet å bli påtvunget en sånn opplevelse. Og spesielt i anledning sin egen bursdag. Det er mulig at for barn flest er det fullt mulig å bare kjøre på og presse dette gjennom. Men for enkelte kan dette gjøre ting mye verre. Iallfall ikke til det bedre. Og vi vet selv om det gjelder for vårt eget barn eller ikke. Jeg synes ikke foreldre skal være så fordømmende overfor hverandre. Det er fullt mulig at den som ikke har klassebursdag har gode grunner til å la være. Og det er ikke alltid man forstår andre på seg selv. Vi er ulike og lever under ulike forhold. Selv om man ikke forstår at noen velger å gjøre ting anderledes, kan man likevel ha tillit til at de som gjør det har gode grunner og gode intensjoner. Anonymkode: 89b91...41f Akkurat slik var jeg også, men heldigvis tilhører jeg ikke den generasjonen hvor man må invitere enten alle eller ingen! Jeg likte å ha to bursdager. Først en liten barnebursdag med mine seks nærmeste venner i klassen, og så en annen bursdag med noen venninner fra en annen bydel sammen med deres foreldre og evt andre voksne. Hadde jeg måttet invitere 25 andre barn eller 14 andre jenter hadde det vært synonymt med panikk. Jeg var så sliten etter å ha vært i andres bursdager at det var alltid en lettelse da jeg endelig kom meg hjem igjen. Mine egne bursdager måtte jeg la mamma styre nærmest fullt og helt eller så sørget den av mine venninner som var "frøken kommandora" for å ta seg av det. Jeg kunne ikke jage mine egne gjester ut av huset, men hadde jo et avslutnings-tidspunkt som var satt og det var jo vanlig at de dro da. 1
WhiteSwan Skrevet 27. juli 2019 #16 Skrevet 27. juli 2019 Her inviteres kun de nærmeste vennene, det er 4 stk nå. Når barnet mitt gikk siste året i BHG følte jeg meg presset til å invitere alle (over 10 stk) og det ble bare kaos og ikke noe hyggelig for bursdagsbarnet, så jeg håper alle gjør det som passer best for dem. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #17 Skrevet 27. juli 2019 Hvis alle bare skulle invitert sine nærmeste i klassen, hadde aldri min sønn på 11år vært i bursdag til klassekameratene. Syns ordningen med "alle er ingen" er flott! Anonymkode: 6ec42...8cc
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #18 Skrevet 27. juli 2019 På 23.1.2018 den 12.22, AnonymBruker skrev: Klassebursdager er ikke for alle. Enkelte barn har det best med mindre feiringer. Klart barn som har det slik likevel skal få ha barnebursdag! Og siden det er vanlig å ha et par venner i klassen, så inviterer man selvsagt dem. Anonymkode: 89b91...41f Enig! Jeg selv ønsket ikke klassebursdag da jeg var liten, da jeg syntes det var så ubehagelig å ha så mange mennesker rundt meg som jeg uansett ikke lekte med. Foreldrene mine tok hensyn til mitt ønske om å kun invitere MINE venner og det er jeg veldig takknemlig for. Det er bursdagsbarnet man skal ta hensyn til og ikke resten av klassen. Jeg kommer til å gjøre nøyaktig det samme når mitt barn begynner på skolen og driter en lang marsj i om noen føler seg krenket. Barnet som har bursdag skal også tas hensyn til, men det glemmer de fleste. Anonymkode: 56880...ace 3
snoren Skrevet 27. juli 2019 #19 Skrevet 27. juli 2019 Tenk så kjipt for de som ikke blir sett på den nærmeste av noen, men som likevel er en likandes kar. Stakkers han! Slike feiringer kan være med på å synliggjøre forskjeller og i værste fall føre til mer mobbing fordi det blir så synlig hvem som er godt likt og ikke.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #20 Skrevet 27. juli 2019 På 22.1.2018 den 9.26, AnonymBruker skrev: Forstår deg veldig godt. Har det på samme måte. Skolesystemet med store baseklasser ødelegger mye. Selvfølgelig vil man invitere alle og inkludere alle. Men det kreves mye. Spesielt om man ikke har andre å feire med. 1 eller 2personer og 30barn. Kaos i ett lokale. Og mye penger og styr og ikke så personlig besøk. Og så er de kanskke bare med 4-5av de. Og de vil gjerne ikke alltid ha så mange i besøk. Blir for mye bråk og styr (noen er veldig sensitiv på mye bråk og kaos). Men man tvinges jo omtrent til å gjøre det.. hadde jeg hatt flere å ha det i lag med hadde det vært mye lettere enn å stå alene hver gang. Er i tillegg syk og det krever mye. Står på hele tiden med alt. Og dette er noe jeg gruer meg til hvert år . Skjønner at de som har andre å feire med eller bare hr 10stk som de kan invitere hjen til seg selv syns det er greit. Men for oss som må uy med nesten 5000kr for lokale ,mat,kake,drikke,godteposer osv. For vi må invitere 25-30stk og kanskje har 2 tette i tilegg syns det kan bli mye . Forstår at ikke noen skal holdes utenfor. Men om de hadde hatt mindre klasser hadde det aldri vært ett problem. I barnehagen var de 10-12stk i hvetørt besøk. Perfekt. Kunne h det hjemme. Og de lekte og koste seg. I lokale løper de rundt og mye styr. Noen alene som man må hjelpe å finne noen å være med. Noen som krangler. Noen som river ned her og der osv. Og aktivisering.. tror ikke de som ikke har vært der selv forstår hvordan det kan være.. Anonymkode: 3375e...8a4 Det er da ingen som sier du må ut med 5000kr! Er jo hva man gjør det til. Man må ikke på kino/bowling/lekeland/fancy lokale. Man kan ha det utendørs, grille pølser og spise sjokoladekake. I en gapahuk, på stranden, i parken, på lekeplassen. Tanten min laget rebusløp i lysløypa da guttene fylte 12, så hadde de bålpanne i målområdet. Veldig populært! Da vi hadde avslutning for 3.klasse før sommeren fikk vi låne uteområdet til en barnehage, mot at vi ryddet etter oss. 30 elever med familie+lærerene. Anonymkode: 7be8e...8d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå