Ukjent7D Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 Hei, Vet dere om LL.B. (Bachelor of Laws)/ LL.M. (Master of Laws) fra Asia/Pakistan blir godkjent her i Norge? Eventuelt hvor kan jeg finne mer informasjon om dette? På forhånd takk
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 Nei, det blir selvfølgelig ikke godkjent. Du kan jo ikke en dritt om det norske rettssystemet og lovene her. Anonymkode: 76e16...b85
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 Nå er det ikke sånn at du absolutt ikke kan få godkjent en jusutdannelse fra utlandet eller at du ikke kan praktisere som advokat i Norge med utdanning fra utlandet fordi lovene ulike, men det må være en utdanning som tilsvarer den norske. Ikke alle jusutdannelser er master i rettsvitenskap heller, finnes f.eks. master i sjørett. Kanskje kan du få deler godkjent som norske studiepoeng og må ta noen studiepoeng i Norge. https://www.nokut.no/utdanning-fra-utlandet/ Det er nok lettere for studenter fra EØS-land. Kan ikke se for meg at Pakistan er spesielt populært hos NOKUT. Anonymkode: 09a2d...adb 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 En LL.M. er vel bare en ettårig mastergrad i juss. Jeg har en slik, men tok den som en del av mastergraden min i Norge. Så jeg gikk fire år i Norge + ett år med LL.M. i et annet land. Om en slik grad er kombinert med en bachelor så er det noe som kan bli godkjent i Norge, men det skal ganske mye til før det skjer. Har selv sett praktiserende advokater som kun har utenlandsk utdannelse, men de er absolutt i mindretall. Det er ikke enkelt å få godkjenning. Anonymkode: 2f7d2...76a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 Definitivt ikke, men du kan likevel sende epost til UDIR. Anonymkode: f0253...797
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #6 Skrevet 20. januar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det ikke sånn at du absolutt ikke kan få godkjent en jusutdannelse fra utlandet eller at du ikke kan praktisere som advokat i Norge med utdanning fra utlandet fordi lovene ulike, men det må være en utdanning som tilsvarer den norske. Ikke alle jusutdannelser er master i rettsvitenskap heller, finnes f.eks. master i sjørett. Kanskje kan du få deler godkjent som norske studiepoeng og må ta noen studiepoeng i Norge. https://www.nokut.no/utdanning-fra-utlandet/ Det er nok lettere for studenter fra EØS-land. Kan ikke se for meg at Pakistan er spesielt populært hos NOKUT. Anonymkode: 09a2d...adb Du har rett. Anonymkode: f46e7...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå