Gå til innhold

Gynekolog-hjelp

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal bestille time hos gynekolog for første gang og har av den grunn noen spørsmål:

1) Hva kaster det sånn ca å bestille en gynekologisk undersøkelse hos en annen lege enn fastlegen?

2) Jeg lurer i tillegg på å begynne med p-piller. Er det slik at det er gratis for de under 19 år? Skal jeg si det når jeg bestiller time? Må dette gå gjennom fastlegen?

3) Når får man vite resultatet av prøvene? (testing av kjønssykdommer som klamydia o.l.)

I tillegg er det fint om noen kan fortelle litt om hvordan det foregår og hvor ille det er på en skala fra 1-10 :tunge1:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke vondt i det hele tatt, men litt ubehagelig er det jo selvfølgelig. Bare prøv å slapp av :-)

Du får nok bare vite resultatene hvis det er noe utenom det vanlige. Er alt som det skal hører du nok ikke noe fra de.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men når får man vite det dersom det er noe da?

Skrevet
Men når får man vite det dersom det er noe da?

Når svarene på prøver foreligger.. Tar alt fra tre dager til tre uker!

Skrevet

Er det slik at du ikke vil ha gynekologisk undersøkelse utført av fastlegen? Fordi fastleger gjør det. Da koster det bare en vanlig legetime. Leger gjør dette hele tiden, og det er ikke spesielt ubehagelig.

Men uansett, fastlegen din kan henvise deg videre til gynekolog hvis du vil det.

Ringer du direkte til gynekologen, så må du regne med å betale en god del.

Gjest Anonymous
Skrevet

1:) hos vanlig lege koste det vel ca 120 kr + matriell. gynekolog uten at du har henvisning koster vel ca 500+ har jeg hørt. du bor ikke i nærheten av et slikt ungdomssenter?jeg vet at i hvertfall trondheim og tromsø har det og sikkert alle andre stor byer. der er det enten gratis eller koster vanlig fast lege takst. evt du kan ringe å høre hos andre allmenleger om de er ledig om du absolutt ikke vil til din faste.

2.)p-piller kan du få hos alle de overnevnte legene- trenger ikke å være fastlegen. du kan jo alltids nevne at du vil ha ppiller når du bestiller time men ingen krise om du ikke gjør det. og om det er gratis det vet jeg ikke er ikke under 19 lenger...

3.)tror venninna mi fikk vite det etter ca 3-7 dager at hun hadde klamydia, så rundt omkring der.

Jeg synes ikke det er vondt bare litt ekkelt og uvant første gang. Men alle legene jeg har opplevd har vært veldig profesjonell og hyggelig. Og det tar bare et par minutter så er du ferdig! lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...