Maleficenta Skrevet 24. januar 2018 #141 Del Skrevet 24. januar 2018 5 timer siden, Lee Jones skrev: Tviler på at de venter for lenge. Har aldri hørt om en populær mann forbli barnløs fordi ingen ville ha ham lenger. Det er mer sannsynlig at disse 25% er menn som alltid ble avvist og aldri var attraktive. Han vil jo ikke ende i et forhold med noen som ønsker barn men som må vente pga han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #142 Del Skrevet 24. januar 2018 4 minutter siden, Maleficenta skrev: Han vil jo ikke ende i et forhold med noen som ønsker barn men som må vente pga han. Men er han kjekk/vellykket nok, så vil hun antakeligvis være villig til å vente mye lenger. Anonymkode: dd25d...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lee Jones Skrevet 24. januar 2018 #143 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) . Endret 24. januar 2018 av Lee Jones Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lee Jones Skrevet 24. januar 2018 #144 Del Skrevet 24. januar 2018 1 time siden, Maleficenta skrev: Han vil jo ikke ende i et forhold med noen som ønsker barn men som må vente pga han. Lite sannsynlig at disse mennene tar opp at de vil vente med barn før et eventuelt forhold. Og når de aldri kommer seg på date engang fordi ingen vil ha dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. januar 2018 #145 Del Skrevet 25. januar 2018 På 24.1.2018 den 22.33, Lee Jones skrev: Lite sannsynlig at disse mennene tar opp at de vil vente med barn før et eventuelt forhold. Og når de aldri kommer seg på date engang fordi ingen vil ha dem. Hmm det er vel fordi de er litt rare sikkert? Er ikke lett å få dame når man er slik som de mennene du sikter til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 25. januar 2018 #146 Del Skrevet 25. januar 2018 On 22.1.2018 at 8:16 PM, AnonymBruker said: Minimal forskjell. Det er da kun kosmetiske forskjeller på en treningsfreak-og-diettrytter-40 åring og en god-mett-og-lat 40 åring. Jeg beklager men 40+år gamle menn er ikke unghingster lenger samma hva de spiser, eller hvor mange timer de bruker på treningsstudio. Anonymkode: eb85c...1ac Noen holder seg bedre enn andre over årene ..dette merkes desto eldre de blir. Gjelder både kvinner og menn....sidestiller du to menn hvor den ene har 20 år med festing, alkohol, rus og god mat i bagasjen mot en som har levd litt mindre belastende så ser du at livsstilen har satt sine spor. Jevn og lang fartstid i treningsstudioet med mye tunge vekter vil nok vises igjen spesielt på mannfolk hva fysikk gjelder i 40års alderen spesielt. Det man ikke trener blir til et svært synlig forfall fra 35års alderen når de naturlige nivåene av testosteron faller. Er jo spesielt fra denne alderen man får betalt fra livsstilen man har levd på godt og vondt. Vet ikke hvem du sammenligner han god-mett-og-lat 40åringen med men tror du har et nokså virkelighetsfjernt bilde av realiteten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lee Jones Skrevet 26. januar 2018 #147 Del Skrevet 26. januar 2018 9 timer siden, Maleficenta skrev: Hmm det er vel fordi de er litt rare sikkert? Er ikke lett å få dame når man er slik som de mennene du sikter til. Tydeligvis er det mange rare menn her i Norge. 25% er jo barnløse. Hva legger du i ordet rar egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 26. januar 2018 #148 Del Skrevet 26. januar 2018 (endret) 38 minutter siden, Lee Jones skrev: Tydeligvis er det mange rare menn her i Norge. 25% er jo barnløse. Hva legger du i ordet rar egentlig? Hvorfor er det unaturlig at 25 % er barnløse? Hvor er undersøkelsen som dokumenterer at ALLE menn som er barnløse , er ufrivilig barnløse? (Ja, jeg har lest Kolsrud, men der kommer noen forutsetningspåstander som det ikke argumenteres for og som det er vanskelig å se den logiske underbygging av.) Rent logisk, uten å å se på undersøkelser, burde det være en siginifikant høyere andel frivillig barnløse menn enn kvinner. Menn har fysiologisk mindre motivasjon for barn enn kvinner, og det finnes få om noen generelt kulturelle, økonomiske eller egoistiske motivasjoner for barn. Og selv her mindre blandt menn enn kvinner. At det finnes en andel menn som føler seg forfordelt på datingmarkedet, er ikke usannsynlig, men jeg ville bli overasket om det ikke finnes tilsvarende på kvinnesiden. En utvikling jeg klart ser i mitt nærmiljø er at mennesker generelt blir "rarere", vi blir mindre og mindre konformt og normalisert fokusert; alle fokuserer på egen identitet. I det bildet kan man jo peke på konflikter og konsekvenser. Men de grunnleggende mennesklige relasjonsprosessene er her fortsatt; menn som virkelig ønsker en partner og barn, er i stand til det så lenge de er fysiologisk i stand. Endret 26. januar 2018 av Druid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lee Jones Skrevet 26. januar 2018 #149 Del Skrevet 26. januar 2018 2 timer siden, Druid skrev: Hvorfor er det unaturlig at 25 % er barnløse? Hvor er undersøkelsen som dokumenterer at ALLE menn som er barnløse , er ufrivilig barnløse? (Ja, jeg har lest Kolsrud, men der kommer noen forutsetningspåstander som det ikke argumenteres for og som det er vanskelig å se den logiske underbygging av.) Rent logisk, uten å å se på undersøkelser, burde det være en siginifikant høyere andel frivillig barnløse menn enn kvinner. Menn har fysiologisk mindre motivasjon for barn enn kvinner, og det finnes få om noen generelt kulturelle, økonomiske eller egoistiske motivasjoner for barn. Og selv her mindre blandt menn enn kvinner. At det finnes en andel menn som føler seg forfordelt på datingmarkedet, er ikke usannsynlig, men jeg ville bli overasket om det ikke finnes tilsvarende på kvinnesiden. En utvikling jeg klart ser i mitt nærmiljø er at mennesker generelt blir "rarere", vi blir mindre og mindre konformt og normalisert fokusert; alle fokuserer på egen identitet. I det bildet kan man jo peke på konflikter og konsekvenser. Men de grunnleggende mennesklige relasjonsprosessene er her fortsatt; menn som virkelig ønsker en partner og barn, er i stand til det så lenge de er fysiologisk i stand. Grunnen er at for noen titalls år siden så var barneløsheten lavere blant menn og kvinner. Si 13% for menn og 6% for kvinner. Dette består av frivillig- og ufrivillige barnløse. Ser vi på den ufrivillige siden så består den sannsynligvis mest av folk som ikke kan få barn pga funksjonshemming etc. og folk som ønsker barn, men er så uattraktive at ingen vil ha barn med dem. Ingenting tyder på at sædkvaliteten har blitt dårligere siden den gang så andelen av menn som ikke kan få barn være konstant. Ergo må økningen i antallet av barnløse skylles at det er flere som frivillig velger bort barn eller flere blir så uattraktive at ingen vil ha barn med dem. Studier viser igjen at menn med høyere utdanning og sosial status har mindre barnløshet enn menn med lavere sosial status. Med tanke på likestillingen i Norge der kvinner selv velger hvem de får barn med er det nærtagende å tro at de velger å få barn med en alenefar isteden for en med lav sosial status. Det hadde vært rart økningen skyldes at flere menn med lavere statusjobber velger bort barn frivillig. De har jo mer tid til barn og familie enn en som tar master og sjefsstillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 26. januar 2018 #150 Del Skrevet 26. januar 2018 45 minutter siden, Lee Jones skrev: Grunnen er at for noen titalls år siden så var barneløsheten lavere blant menn og kvinner. Si 13% for menn og 6% for kvinner. Dette består av frivillig- og ufrivillige barnløse. Ser vi på den ufrivillige siden så består den sannsynligvis mest av folk som ikke kan få barn pga funksjonshemming etc. og folk som ønsker barn, men er så uattraktive at ingen vil ha barn med dem. Ingenting tyder på at sædkvaliteten har blitt dårligere siden den gang så andelen av menn som ikke kan få barn være konstant. Ergo må økningen i antallet av barnløse skylles at det er flere som frivillig velger bort barn eller flere blir så uattraktive at ingen vil ha barn med dem. Studier viser igjen at menn med høyere utdanning og sosial status har mindre barnløshet enn menn med lavere sosial status. Med tanke på likestillingen i Norge der kvinner selv velger hvem de får barn med er det nærtagende å tro at de velger å få barn med en alenefar isteden for en med lav sosial status. Det hadde vært rart økningen skyldes at flere menn med lavere statusjobber velger bort barn frivillig. De har jo mer tid til barn og familie enn en som tar master og sjefsstillinger. En annen forklaring som ville være mye mer i tråd med forskningstallene og statestikk er at barn er blitt ett luksusvalg, som først og fremst er tilgjengelig for de som har råd til det, ikke de som har tid til det. Kostnivået for livet har steget primært på områder som betyr noe for barn; hus og logistikk, og med høyrere kost, blir den interne og ubeviste return of investment vurderingen mye dårligere for menn enn kvinner, gitt at kvinner faktisk har hormoner som kortslutter enhver rasjonell tanke når det gjelder barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Viva_2017 Skrevet 26. januar 2018 #151 Del Skrevet 26. januar 2018 (endret) På 20.1.2018 den 22.21, AnonymBruker skrev: Da tror jeg du må tro om igjen. I min verden er det rimelig absurd at "kvinner bestemmer når og med hvem menn får barn". Inntrykket mitt er det stikk motsatte. Kvinner skal tilpasse seg mannen 100%, han skal bestemme når og om de skal ha barn i ett forhold. Og hvis hun blir gravid uplanlagt uten klarsignal fra han, uansett hvor uforskyldt det skulle være, sa skal hun ta abort for ellers "tvinger hun han til å bli far og elsker han ikke". Dette er det kvinner forholder seg til. Noen står på sitt og sin rett til selvbestemt abort som en kvinnerett alene. Men abortloven er et tveeget sverd som brukes vel så mye av en mann som bakmann. Dette bildet av mannen som "offer" stemmer overhodet ikke med det man ser i det virkelige liv. Der fremstår mannen langt oftere som kron-egoist enn offer. Anonymkode: eb85c...1ac Dette har du veldig rett i. Hvertfall ut fra altfor mange historier man har hørt i nær krets. Endret 26. januar 2018 av Viva_2017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #152 Del Skrevet 27. januar 2018 På 19.1.2018 den 22.01, Cyndaquil skrev: Virker på som for mange menn er barn det værste som kunne skjedd i verden. Jeg legger skylden på den forlengende «ungdomskulturern» . Unge menn i dag dyrker hobbyer, fester mye og ofte, henger med kompis gjenger, har sex for morro skyld. )De har frihet, så lenge de vil egentlig. Det er «inn» å være «ungdom for alltid». Ingen biologisk klokke tikker for dem. I gamle dager (feks 50 tallet) var du «voksen» når du var 15, du skulle få jobb og bra kone og barn. Det var status. Du «måtte» også gifte deg for å få sex, de kunne derfor ikke prøvekjøre 20 damer først. sier ikke at alt var bedre på 50 tallet. Men menn i dag holder tak i ungdomstiden mye lengre enn før. Er kultur «blandt gutta» at barn er ikke noe å ønske seg. Da blir det slik. jeg og samboer er i slutten av 20 årene. Jeg er uplanlagt gravid med vår første. Han ville ikke ha barn ennå egentlig, men «maned up» etter kort tid og en fin og flott kommende far. Likevel reagerte noen av vennene hans med «stakkars deg» når han sa han skulle bli far Prøvekjøre 20 damer ? Håper det et tull. Liker ikke å bli behandlet som bruk og kast gjenstand som ingen bryr seg om. Som jeg også blir behandlet av menn og fint å vite at eksen min og ingen vil ha meg... at det er mange bedre damer enn meg... Anonymkode: 6381d...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå