Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #1 Skrevet 7. februar 2005 Hei alle sammen. Jeg innrømmer det, jeg har et problem......... Jeg er totalt hektet på denne internettsida, og er innom så ofte jeg kan, gjerne 4-5 timer daglig til sammen. Dette går da utover mine aktiviteter ellers, og samværstid med familien min, samboer og ett barn... Prøver å slite meg løs, men klarer ikke å la være å logge meg på hele tiden. Vi har da adsl, og har råd til å være oppkoblet hele tiden, så... Uff, dette ble visst rotete. Men jeg vil gjerne ha hjelp til å komme meg mer vekk fra skjermen. Og helst uten hjelp fra "profesjonelle" (Har psykiaterangst)!! KLARER IKKE Å SKJERPE MEG PÅ EGEN HÅND :-(
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #2 Skrevet 7. februar 2005 Vær flink til å skru av pc'en - heeeelt av. Da blir det litt større tiltak å stikke innom nettet.
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #3 Skrevet 8. februar 2005 Jeg tror dette er et stort problem her, egentlig. Kjempe mange som er innom HELE tiden. Misstenker også at folk er innom mens de er på jobb....
Klips Skrevet 8. februar 2005 #4 Skrevet 8. februar 2005 Misstenker også at folk er innom mens de er på jobb....Selvfølgelig' date=' det er [i']da jeg er innom. Hvorfor skulle det være noe å mistenke? Det er da lov å ta pauser i løpet av en arbeidsdag?
Malou Skrevet 8. februar 2005 #5 Skrevet 8. februar 2005 Selvfølgelig' date=' det er da jeg er innom. Hvorfor skulle det være noe å mistenke? Det er da lov å ta pauser i løpet av en arbeidsdag?[/quote'] Nei men fydda, hva er det for en slags arbeidsmoral! Malou - på jobb
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #6 Skrevet 8. februar 2005 Jeg er også blitt avhengig! På en måte var det godt å høre at jeg ikke er alene, har begynt å lure på om jeg er helt normal som kan bli hekta på noe sånt!! Du har gitt meg det puffet jeg trenger i dag; nå skrur jeg av hele maskinen og så skrur jeg ikke på før klokka 9 i kveld...håper jeg klarer det... du får nytt svar når jeg skrur på. Klarer du det samme, så er vi to!! Lykke til til oss begge! Er forresten hjemmeværende med dataen i stua så det blir ikke lett...men vi klarer det! :o
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #7 Skrevet 8. februar 2005 Jeg var hekta en periode, men nå er det heldigvis over. Jeg har innimellom mulighet til å benytte nesten hele min tid på nettet - noe jeg også gjorde da jeg var hekta. Det som skjedde var rett og slett att jeg ble lei hele greia. Det ble liksom det samme som gikk igjen hele tiden. Nå er jeg stort sett innom hver dag, men det er slett ikke alltid jeg finner noe jeg har lyst til å svare/skrive om. Så sånn var det for meg. Kan forresten nevne at min samboer ikke var særlig begeistret KG....
Gjest Turi Skrevet 8. februar 2005 #8 Skrevet 8. februar 2005 Har vært hekta i 4,5 år jeg :o . Det har gått ut over familietiden til tider, ja. Og jeg har fått klager fra gubben. Derfor bestemte jeg at det ikke skulle være slik lenger, ikke inn på KG når familien er tilstede. Så nå stikker jeg inn her så fort jeg er alene noen minutter (som nå). Får ikke gjort så mye annet da . Men jeg er her MYE mindre enn før. Akkurat nå har jeg pc i stua. Ellers er et godt tips å sette pcen på et eget rom, evt soverommet. Når vi hadde pcen i tvstua "merket" vi nesten ikke at vi satt der en gang. Nå må vi være asosiale for å få det til, og da blir arbeidstiden/KG-tiden mer effektiv. Gubben hjemme, jeg må løpe
smil Skrevet 8. februar 2005 #9 Skrevet 8. februar 2005 Har vært nesten hekta i perioder jeg også, men føler ikke at jeg er det lenger nå. Stikker innom nesten hver dag og leser noen av de nye innleggene i et par av forumene. Mitt råd er at du kutter ut KG helt i en periode. F.eks en uke. Det bør du klare. Nyt all den ektra tiden du får Bestem deg så for å begrense deg til maks 15 eller 30 min daglig. Lykke til!
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2005 #10 Skrevet 8. februar 2005 Har ansett meg sjøl som hekta i lang tid nå - har vært arbeidsledig noen måneder, og mange timer HVER DAG gikk med til Kg - og ja, det gikk ut over samværet med min sambo. Hver ledige stund ble brukt til Kg. Nå har jeg fått meg jobb, og har rett og slett ikke tid og ork til å følge opp Kg lengre. Nå er jeg innom et par dager i uka maks, og aldri lenge ad gangen. Det er utrolig godt å ikke bruke så alfor mye tid her inne - jovisst er det underholdende og gøy, men det går faktiska an å komme seg ut av "avhengigheten". Lykke til! K
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #11 Skrevet 8. februar 2005 Hei igjen! Jeg har nå klart meg helt siden kl. 15 uten å gå inn på KG, det synes jeg var veldig bra. Og jeg kan love deg at jeg fikk unnagjort mye på den tida! Svingte automatisk bortom pcen flere ganger, men den var jo avskrudd! I kveld kunne jeg sette meg ned i en ryddig stue med god samvittighet. Jeg skal fra nå av ha faste tider på nettet! Håper det fungerer for deg også, og at dette går an å holde over lengre tid. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #12 Skrevet 8. februar 2005 jeg er gift med en mann som er hekta - ikke på KG, men på alt annet som det går an å foreta seg på en PC. Vet godt hvordan det føles å bli nedprioritert til fordel for et debattforum eller et internettspill. hvordan det er å få et fraværende "hmmm?" til svar når man prøver å innlede en samtale, hvor mye tid som vi kunne ha brukt sammen som blir brukt foran denne boksen. Derfor - jeg skulle gjerne kasta hele denne boksen. Hvis prisen er at jeg må i banken for å betale regninger, så gjerne for meg! Bea
Gjest 1111 Skrevet 8. februar 2005 #13 Skrevet 8. februar 2005 Jeg var sykemeldt i vår og ble helt hekta. satt mange timer på KG om dagen. men nå som jeg er tilbake til skolen så er jeg faktisk veldig sjeldent innom.
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #14 Skrevet 8. februar 2005 Hei igjen! Jeg har nå klart meg helt siden kl. 15 uten å gå inn på KG' date=' det synes jeg var veldig bra. [/quote'] *Oppmuntringsapplaus*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå