silja Skrevet 7. februar 2005 #1 Skrevet 7. februar 2005 - som alltid blir god! har du en oppskrift til meg? da blir jeg glad :-)
Nella Skrevet 9. februar 2005 #2 Skrevet 9. februar 2005 Skuffkake er det samme som langpannekake om jeg ikke tar feil... Sjokoladekake: 4 egg 4 kopper sukker 6 kopper hvetemel 4 ts bakepulver 4 ts vaniljesukker 2 ss kakao 300 g smeltet margarin 2 kopper melk * pisk eggedosis av egg og sukker. Ha i det andre vekselsvis.. Stekes på 210 grader i 15-20 min. Glasur: 400 g melis 8 ss kaffe 8 ss smeltet smør 4 ts vaniljesukker kakao Bland glasura sammen og smør over kaka. Liker best å bare bruke kaffe i glasuren jeg. Syns det blir best.
Arkana Skrevet 9. februar 2005 #3 Skrevet 9. februar 2005 Skuffkake er uten sjokolade og har ikke glasur. Kalles skuffkake fordi den lages i en "ovnsskuff" (eller langpanne som de fleste sier da). Det er som et sukkerbrød. Skuffkake 5 egg 4,5 kopper sukker 1,5 kopper smeltet smør 3 kopper melk 6 kopper hvetemel 6 ts bakepulver Egg og sukker piskes til eggedosis. Tilsett det tørre vekselvis med melk. Hell i godt smurt stor langpanne og stek ved 180* i ca. 20 minutter.
Nella Skrevet 9. februar 2005 #4 Skrevet 9. februar 2005 Takk for forklaring... Har en pappa som er trønder og han sier "skuffkak'" til alt i langpanne.
Gjest Emera Skrevet 9. februar 2005 #5 Skrevet 9. februar 2005 Takk for forklaring... Har en pappa som er trønder og han sier "skuffkak'" til alt i langpanne. Ja, det tror jeg er vanlig her i trakten.
Grooo Skrevet 9. februar 2005 #6 Skrevet 9. februar 2005 Haha! Har aldri hørt om skuffekake før jeg, så jeg måtte bare innom og se hva dere pratet om...
silja Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2005 ok, litt forvirring her altså.... her hos oss kaller vi det for skuffekake og langpanne om hverandre, det ene et navn på det andre og motsatt en kake man lager i stor form - i en langpanne, eller skuff med det mener jeg den som følger med stekeovnen. det er en kake som gjerne ha glasur på, og kan godt være med sjokolade. hos oss er en "vanlig skuffekake" = en sjokoladekake :-) kan jeg nå få flere tips?
Arkana Skrevet 9. februar 2005 #8 Skrevet 9. februar 2005 Ok, hvis du ser etter en langpannesjokoladekake, så har jeg en kjempegod oppskrift. Langpannesjokoladekake 300 g meierismør 600 g sukker 3,5 dl melk 4 egg 500 g hvetemel 1 ss vaniljesukker 4 ts bakepulver 3-4 ss kakao 300 g melis 120 g meierismør 6 ss sterk kaffe 3 ts vaniljesukker 1 plate smeltet sjokolade Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene, ett om gangen, deretter melk vekselvis med det tørre. Hell røren i bakepapirkledt langpanne. Stek ved 175 grader på midterste rille i ca 30 minutter. Avkjøl kaken noen minutter i formen. Hvelv den over på rist. Pisk resten av ingrediensene til en glasur som smøres på kaken når den er helt avkjølt. Kan fryses.
Nella Skrevet 9. februar 2005 #9 Skrevet 9. februar 2005 Gå inn og endre overskriften din til skuffekake/langpannekake så kanskje du får flere innom og flere oppskrifter... Jeg visste ikke det Arkana fortalte, så i dag har jeg lært noe nytt Her er en til: Banankake: 2 egg 2 kopper sukker 1 kopp smeltet margarin 1 ss melk 3 kopper hvetemel 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 2 bananer *Pisk eggedosis *Mos bananene *Ha alt vekselsvis i eggedosisen, rør sammen og ha i langpanne. *Stekes på 175 grader i 20-30 min *Når kaken er ferdigstekt, snu den over på et matpair med (perle)sukker. Snu så tilbake på rist og avkjøl.
Gjest manic Skrevet 9. februar 2005 #10 Skrevet 9. februar 2005 Nå ble jeg skuffa av skuffekaken.. Trodde det gjaldt kaker med lang holdbarhet jeg, som man kan ha liggende lenge i skuffa og ta fram under uventa besøk som jeg hater
Annie Skrevet 10. februar 2005 #11 Skrevet 10. februar 2005 Banankake er godt det! Takk for den Nella!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå