Gå til innhold

Barnepensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan barnepensjon fra Nav regnes ut? Hvordan funker det? 

Blir ikke klok på søkene mine på nettet. Barnet mitt 4 år gammelt, og har mistet faren sin.

Anonymkode: 5f76f...48d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det står i forhold til G? 

Når vi fikk barnepensjon, frem til for tre år siden, fikk jeg ca 3000,- i mnd for ett barn. 

En venninne med tre barn, fikk mindre for andre og tredje barnet. 

Anonymkode: 25b41...f26

Skrevet

40% av G for eldste barnet. G er ca 90 000,- 

Det blir ca 36000,- i året og blir ca 3000,- pr mnd. 

Skrevet

Til slutt: 

jeg bare googlet barnepensjon satser :) 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det står i forhold til G? 

Når vi fikk barnepensjon, frem til for tre år siden, fikk jeg ca 3000,- i mnd for ett barn. 

En venninne med tre barn, fikk mindre for andre og tredje barnet. 

Takk for svar! 

Er dette penger som blir satt av/går på egen konto for barnet? Eller er det penger vi kan bruke i det daglige? 

Ikke for å høres grisk ut, men bekymrer meg for økonomien vår nå opp i alt annet.. 

Gjest GoldenLioness
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 

Er dette penger som blir satt av/går på egen konto for barnet? Eller er det penger vi kan bruke i det daglige? 

Ikke for å høres grisk ut, men bekymrer meg for økonomien vår nå opp i alt annet.. 

Du kan bruke pengene på det du vil. Men jeg personlig ville spart litt hver mnd til barnet.

Men du har mistet en inntekt så er naturlig at det brukes til familiens beste :) 

Kondolerer ❤️

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 

Det er penger dere kan bruke i det daglige ja, og jeg mener dere absolutt bør det. Det er vel hva man ville fått om far skulle betalt bidrag også. Har man råd til å spare til barna gjør man det, har man ikke råd gjør man ikke det. Det er meningen at pengene skal være fars del av kostnaden til barnet, sånn at han selv om han mistet livet kan delta i forsørging. 

Kondolerer. 

Anonymkode: 4c682...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...