AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #1 Skrevet 19. januar 2018 Er det noen her som kjenner seg igjen i min situasjon? Har to sønner på 5 og 2 år, og har opplevd småbarnsperioden som utrolig mye mer krevende enn jeg hadde forestilt meg. Sønn nr. 1 var roligere enn sønn nr. 2 som har vært mye urolig helt fra han var baby. Det har vært mye trass, søskenkrangling og i perioder nattevåk. Jeg blir snart 35, og føler meg ferdig med barn. Jeg som egentlig alltid hadde sett for meg tre barn. Tror det er veldig riktig for oss med to barn, da jeg føler ar to barn krever utrolig mye av oss. Etterhvert blir det også høye krav til oppfølging på skolen. Mange sier situasjonen vil bli lettere når minstemann har rundet tre år. Ser fram til han er over den verste trass/ selvstendighetsalderen. Anonymkode: ddfd5...071
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #2 Skrevet 19. januar 2018 Ja, samme her! To holder i massevis selv om jeg trodde jeg ville ha tre. Gleder meg til ungene blir større og hadde dødd om jeg måtte begynne på nytt med baby. Anonymkode: 502f8...cbb 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #3 Skrevet 19. januar 2018 Tempoet i familien settes veldig opp når barna kommer i skolealder og starter med masse lekser, venner, fritidsaktiviteter, kulturkvelder osv. Om du er sliten nå så stopp på to. Anonymkode: 71932...323 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #4 Skrevet 19. januar 2018 Jeg har to og syns det er maks av hva jeg klarer å mestre. Blir ingen nr3 her:) Vil jo gi de masse oppmerksomhet og følge de opp også! To er perfekt, da har de søsken men man strekker ikke strikken for langt. Vi er jo et kjærestepar oppi dette også, og det vil vi også ta vare på og dyrke videre:) Anonymkode: bab80...901 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #5 Skrevet 19. januar 2018 Jeg har en, og det holder i massevis. Anonymkode: cffb4...671 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #6 Skrevet 19. januar 2018 To er nok! Har en på fire, snart fem og en på 17 mnd. Er 37. Førstemann var veldig krevende men fortsatt kjempe enkel i forhold til nr to. Nr to krever så sinnsykt mye at jeg har konstant dårlig samvittighet ovenfor nr en. Har blitt halvgrå det siste året 😬 Anonymkode: 84a8f...18d 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #7 Skrevet 19. januar 2018 To er nok. Jeg har fire, det er en flokk. Anonymkode: 12dfc...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #8 Skrevet 19. januar 2018 Jeg tror de som bor nærme familien sin, de som har storfamilien rundt seg for hjelp og støtte, de kan få 3 barn, og mer. De har luksusen av hjelp og avlasting. Når man derimot er ensomme i byen, med lite familiehjelp, to tette barn er ufattelig slitsomt. Tre tette barn er fullstendig umulig. Anonymkode: bf2de...bdc 1
Gjest making.a.mess Skrevet 19. januar 2018 #9 Skrevet 19. januar 2018 Har tre barn. Har også grå hår.... sikkert pga stress. Men det er sykt barn som har gjort alt så mye mer krevende. Vil ikke ha fler. Her er det kroken på døra.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #10 Skrevet 19. januar 2018 Jepp. Har to gutter på 4 og 1,5. Førstemann har vært og er fortsatt meget krevende, lillebror er heldigvis superenkel i forhold. Skal sies at eldstemann var mye roligere før minsten ble født, så tar på ingen måte sjans på en til. Det har så smått begynt å bli bedre og bedre, men fy så slitsomt og travelt det har vært siden lillebror ble født! Vil følge opp guttene skikkelig og vi vil ta vare på kjæresteforholdet vårt som foreldre også. På ingen måte aktuelt med flere barn her.😊 Anonymkode: 8bb03...ddc
*nordby* Skrevet 19. januar 2018 #11 Skrevet 19. januar 2018 (endret) Føler meg ofte sliten, og vi har én! Godt å sende poden til far når mor trenger avlastning (vi er gift). Blir kun én her, har en toåring! Endret 19. januar 2018 av *nordby*
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #12 Skrevet 19. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror de som bor nærme familien sin, de som har storfamilien rundt seg for hjelp og støtte, de kan få 3 barn, og mer. De har luksusen av hjelp og avlasting. Når man derimot er ensomme i byen, med lite familiehjelp, to tette barn er ufattelig slitsomt. Tre tette barn er fullstendig umulig. Anonymkode: bf2de...bdc Vi har 5 barn og har ikke noen storfamilie som avlaster. Jeg har fått barn for å være med de, ikke for å la andre passe de. Vi har tid til å være kjærester også selv om vi ikke går på kino eller restaurant bare vi to. Men det gjor vi ikke før vi barn heller. Anonymkode: eb074...2d9 1
Itro Skrevet 19. januar 2018 #13 Skrevet 19. januar 2018 Jeg tenkte at jeg skulle ha tre, men etter nr. to sa mannen stopp. Det blir jeg bare mer og mer enig i. Har en på snart 6 og en på 3,5. Første var og er veldig krevende. Har ikke sovet rundt ennå, nr 2 har vært veldig enkel så langt, men nå begynner han å "våkne" også. Så synes jeg det er så deilig når de blir selvstendige! Kommer seg inn og ut av bilen alene, kler på seg selv, finner drikke selv, kan være oppe litt alene på morgenen....nei, her har jeg tatt til fornuft og stopper med 2😀
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #14 Skrevet 19. januar 2018 Samme her. Sett for meg tre, men holder med to. Spesielt etter at andremann var mye syk som baby. Var utrolig utfordrende. Han er frisk nå, og en superfin gutt, men tar ikke sjansen på en slik spedbarnstid igjen. En bitteliten del av meg vil fortsatt ha flere barn, men mannen er hvertfall HELT ferdig, Anonymkode: 4a888...0fe 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #15 Skrevet 19. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tempoet i familien settes veldig opp når barna kommer i skolealder og starter med masse lekser, venner, fritidsaktiviteter, kulturkvelder osv. Om du er sliten nå så stopp på to. Anonymkode: 71932...323 100% enig. Anonymkode: 4a888...0fe 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #16 Skrevet 19. januar 2018 Vi har en på litt over året. Jeg opplever å være mamma som utrolig slitsomt. Jeg ville aldri vært foruten sønnen min, men det blir ikke flere barn på oss. Anonymkode: 2b713...c18 2
Trampe Skrevet 19. januar 2018 #17 Skrevet 19. januar 2018 Vi har tre, og jeg hadde egentlig lyst på en til pga aldersforskjellen. De to eldste har hverandre, og minstemann blir litt alene. Nå er han to og et halvt, og jeg kan med hånda på hjertet si at det ikke blir en til. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #18 Skrevet 19. januar 2018 Godt å høre at vi er flere i samme båt. Fint å lese litt ulike erfaringer rundt dette. TS Anonymkode: ddfd5...071
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #19 Skrevet 19. januar 2018 Har to, ønsker meg tre. Hadde barn nr. 2 vært av samme ulla som barn nr. 1, hadde jeg nok gått for både 3 og 4, kanskje til og med 5. Men nr. 2 hadde kolikk, reflux og var (er) generelt mye mer utfordrende og krevende enn førstemann. Hun var godt over året da hun sov hele natten gjennom for første gang. Nr. 1 var ett par uker da hun gjorde det 😅 Men hvem vet... Kanskje alt dette er glemt om noen år 😂 Anonymkode: a2ab7...e6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå