AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #1 Del Skrevet 19. januar 2018 Hvordan fungerer powerbank til mobil? Jeg tenker å bruke den slik. Er på skolen eller jobb og mobilen dør. Kan da koble den til powerbanken og få strøm på telefonen igjen. Uten å måtte koble den til et uttak. Jeg kan da koble den til mens jeg går til bussen. For så å bruke mobil til å betale bussbilletten. er det slik det fungerer? Anonymkode: 05378...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 19. januar 2018 #2 Del Skrevet 19. januar 2018 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #3 Del Skrevet 19. januar 2018 Du lader opp power banken, jeg har den store fra chlas Olson, den tar 8 timer å lade, men den holder til å lade min samsung mobil fullt 4-5 ganger. Jepp, mobilen din dør, du kobler til powerbank og den lever i et par dager til. Anonymkode: c75d6...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #4 Del Skrevet 19. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du lader opp power banken, jeg har den store fra chlas Olson, den tar 8 timer å lade, men den holder til å lade min samsung mobil fullt 4-5 ganger. Jepp, mobilen din dør, du kobler til powerbank og den lever i et par dager til. Anonymkode: c75d6...42f Så bra, da må jeg skaffe meg det! Var litt usikker på om det var snakk om full lading eller 1% for å overleve i krise. Er helt noob når det kommer til teknologi. ts Anonymkode: 05378...001 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #5 Del Skrevet 19. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra, da må jeg skaffe meg det! Var litt usikker på om det var snakk om full lading eller 1% for å overleve i krise. Er helt noob når det kommer til teknologi. ts Anonymkode: 05378...001 Det er et must for mobiler som ikke holder ut dagen, ja! Er helt avhengig av min på turer og sånn spesielt. Har også litt lang ledning sånn at du kan ha powerbank i veska og lett ta ut mobilen uten å ta ut hele greia Anonymkode: c75d6...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #6 Del Skrevet 19. januar 2018 Har du veldig dårlig batteri på mobiltelefonen din? Min mobiltelefon holder iallefall ett par dager av gangen, mellom hver gang den må lades opp igjen... Anonymkode: 23b55...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #7 Del Skrevet 19. januar 2018 Det finnes neppe noen powerbank som bare gir deg noen få prosent ekstra batteri, men hvor mye de gir spørs helt på nødladeren det er snakk om. Noen kan fint lade telefonen din fem ganger før de går tomme. Andre klarer ikke lade den opp en eneste gang. Kapasiteten på batterier, både mobilbatterier og nødladere (som egentlig bare er batterier du kan koble en USB-kabel i), oppgis i mAh. Batteriet i en iPhone 8 har 1821 mAh, et iPhone 8 Plus-batteri har 2675 mAh. En Samsung Galaxy 8 sitt batteri har 3000 mAh, mens batteriet i en Samsung Galaxy 8+ rommer 3500 mAh. Dette er sikkert forvirrende når du sier du er grønn på teknologi, men du trenger heldigvis ikke skjønne en dritt av hva en mAh egentlig er, altså Det er bare så du ser at batterikapasitet oppgis i mAh og varierer en del mellom ulike telefoner. For tilsvarende tall (kapasitet i mAh) finner du i beskrivelsen på slike nødladere, så da kan du se hvor mange ganger en nødlader vil klare å lade opp din telefon. Clas Ohlson har for eksempel både denne med en kapasitet på "bare" 2600 mAh og denne med hele 20 000 mAh. Skjønner om det virker forvirrende, men det er egentlig ikke mer komplisert enn at en stor brusflaske kan fylle et glass flere ganger enn en liten brusflaske. Og at et lite glass kan fylles flere ganger med samme flaske enn et stort glass. Noe kapasitet blir alltid borte på veien når du lader, så du får litt mindre ut av en nødlader enn den sier du skal, men det gir uansett en indikasjon. Om du har en Galaxy S8+ (med et batteri på 3500) vil den minste nødladeren der (den på 2600) bare klare å lade den litt over halvveis opp. Om du har en iPhone 8 (med batteri på 1821) bør den klare å lade den helt opp om du ikke bruker mobilen så mye underveis (noe du selvfølgelig kan gjøre, det går like greit som når du lader på vanlig måte). Den på 20 000, derimot, vil antagelig klare å lade en iPhone 8 opp syv-åtte-ni ganger før den er tom og en Galaxy S8+ kanskje minst fire. Men den er større, tyngre og dyrere. Så sjekk hvor mange ganger ditt mobilbatteri "går opp" i kapasiteten på nødladere du vurderer å kjøpe, så kjøper du den som gir deg nok og som du gidder å slepe på. Long story short: Alle nødladere lader mobiler, men kapasiteten varierer veldig. De minste er sikkert nok om du går tom for strøm på slutten av dagen hver dag og bare vil ha litt ekstra å gå på, så sant du da husker å lade den opp igjen etter bruk. Trenger du derimot å kunne lade mobilen flere ganger, eller slippe å lade opp selve laderen igjen så ofte, bør du gå for en større. Anonymkode: 85836...f98 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 19. januar 2018 #8 Del Skrevet 19. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du veldig dårlig batteri på mobiltelefonen din? Min mobiltelefon holder iallefall ett par dager av gangen, mellom hver gang den må lades opp igjen... Anonymkode: 23b55...cad En halvtime-time med surfing er nok for min mobil. Har stort sett fungert fint ellers, så har ikke sett det nødvendig å bytte den ut før nå nylig. Men har ikke tatt den nye i bruk ennå. Jeg har en powerbank fra to-tre år siden, og kjøpte en ny etter den ble best i test i fjor sommer, denne fra Clas Ohlson. Funker egentlig fint, men blir fort tom da den ikke slår seg av når mobilen er fulladet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #9 Del Skrevet 27. januar 2018 På 19.1.2018 den 18.00, AnonymBruker skrev: Det finnes neppe noen powerbank som bare gir deg noen få prosent ekstra batteri, men hvor mye de gir spørs helt på nødladeren det er snakk om. Noen kan fint lade telefonen din fem ganger før de går tomme. Andre klarer ikke lade den opp en eneste gang. Kapasiteten på batterier, både mobilbatterier og nødladere (som egentlig bare er batterier du kan koble en USB-kabel i), oppgis i mAh. Batteriet i en iPhone 8 har 1821 mAh, et iPhone 8 Plus-batteri har 2675 mAh. En Samsung Galaxy 8 sitt batteri har 3000 mAh, mens batteriet i en Samsung Galaxy 8+ rommer 3500 mAh. Dette er sikkert forvirrende når du sier du er grønn på teknologi, men du trenger heldigvis ikke skjønne en dritt av hva en mAh egentlig er, altså Det er bare så du ser at batterikapasitet oppgis i mAh og varierer en del mellom ulike telefoner. For tilsvarende tall (kapasitet i mAh) finner du i beskrivelsen på slike nødladere, så da kan du se hvor mange ganger en nødlader vil klare å lade opp din telefon. Clas Ohlson har for eksempel både denne med en kapasitet på "bare" 2600 mAh og denne med hele 20 000 mAh. Skjønner om det virker forvirrende, men det er egentlig ikke mer komplisert enn at en stor brusflaske kan fylle et glass flere ganger enn en liten brusflaske. Og at et lite glass kan fylles flere ganger med samme flaske enn et stort glass. Noe kapasitet blir alltid borte på veien når du lader, så du får litt mindre ut av en nødlader enn den sier du skal, men det gir uansett en indikasjon. Om du har en Galaxy S8+ (med et batteri på 3500) vil den minste nødladeren der (den på 2600) bare klare å lade den litt over halvveis opp. Om du har en iPhone 8 (med batteri på 1821) bør den klare å lade den helt opp om du ikke bruker mobilen så mye underveis (noe du selvfølgelig kan gjøre, det går like greit som når du lader på vanlig måte). Den på 20 000, derimot, vil antagelig klare å lade en iPhone 8 opp syv-åtte-ni ganger før den er tom og en Galaxy S8+ kanskje minst fire. Men den er større, tyngre og dyrere. Så sjekk hvor mange ganger ditt mobilbatteri "går opp" i kapasiteten på nødladere du vurderer å kjøpe, så kjøper du den som gir deg nok og som du gidder å slepe på. Long story short: Alle nødladere lader mobiler, men kapasiteten varierer veldig. De minste er sikkert nok om du går tom for strøm på slutten av dagen hver dag og bare vil ha litt ekstra å gå på, så sant du da husker å lade den opp igjen etter bruk. Trenger du derimot å kunne lade mobilen flere ganger, eller slippe å lade opp selve laderen igjen så ofte, bør du gå for en større. Anonymkode: 85836...f98 Takk! Er ikke ts, men dette var nyttig informasjon for meg også har du noen du vil anbefale til iPhone 6? Må som regel lade mobilen en gang eller to ganger dersom jeg bruker den mye i løpet av en dag. Er usikker på hvor mange mAh den har, når jeg googler står det litt forskjellig. Jeg vil ha en som kan lade mobilen helt opp når jeg er på tur, som jeg bare kan ha i veska Anonymkode: 68481...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #10 Del Skrevet 27. januar 2018 Hvis du ikke bruker telefonen til noe spesielt, og bare skal ha bussbilletter, facebook og surfing er denne veldig fin, siden den også tar veldig lite plass: https://www.clasohlson.com/no/Powerbank-3350-mAh,-Clas-Ohlson/38-7694 Men trenger du å fullade telefonen flere ganger, spiller pokemon ol synes jeg denne er minimum, den har også to porter, så du kan dele med andre i sosiale sammenhenger: https://www.clasohlson.com/no/Powerbank-13400-mAh,-Clas-Ohlson/38-7699 Jeg har også den på 20k, den er mest backup på reiser ol, hvor det ikke alltid er tilrettelagt for lading på hotellrom og kafeer. Anonymkode: 11984...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #11 Del Skrevet 27. januar 2018 Anbefaler å kjøpe flere små framfor den største du finner. Som en over her skrev, tar det hele dagen å lade den opp, og det blir et evig styr å få den fulladet med mindre du er hjemme og våken 8+ timer i strekk. Flere småbatterier kan raskt lades opp samtidig, du kan ha en i veska, en på jobb, en hjemme i tilfelle strømbrudd osv. Anonymkode: 31529...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest justcurious Skrevet 28. januar 2018 #12 Del Skrevet 28. januar 2018 Tusen takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2018 #13 Del Skrevet 28. januar 2018 Takk fra meg også fra alle som har svart. Jeg kjøpte den minste laderen fra Clas Ohlson og den fungerer helt ypperlig til mitt bruk, som er å lade på ettermiddagen på vei hjem fra skole eller jobb. Fint å slippe å gå fri for strøm i tilfelle kontroll på trikken og så får jeg underholdt meg på turen hjem. Anonymkode: 78629...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise Baki Skrevet 1. august 2023 #14 Del Skrevet 1. august 2023 Ja, det er slik en mobil strømbank fungerer! Du kan lade mobilen din på farten uten å være nær en stikkontakt, noe som er veldig praktisk. Strømbanken er en flott måte å sørge for at telefonen din alltid er ladet og klar til bruk når du trenger den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå