AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #1 Skrevet 19. januar 2018 Bor i et borettslag og vi har nylig hatt kontroll fra el-tilsynet. Hos meg så kom det blant annet frem at en av jordfeilbryterne ikke løste seg ut ved bruk av prøveknappen. I tillegg så står det at utstyr/anleggsdel var defekt, at det ble målt volt mellom fase og jord til tross for at vern OV var avslått. Dette må altså nå utbedres av elektroinstallatør. Jeg har ikke visst om disse feilene før nå og har bodd her i to år. Hvem skal betale for dette? Jeg som andelseier, tidligere eier eller borettslaget? Regner kanskje med at det er meg, men kjekt å høre her om noen har erfaringer med slikt. Anonymkode: ecfc0...96b
_popcorn_ Skrevet 19. januar 2018 #2 Skrevet 19. januar 2018 Det er du som har ansvar for det elektriske anlegget i din leilighet.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #3 Skrevet 19. januar 2018 Hvis det er i din leilighet blir det du som må betale. Anonymkode: 73fa2...2b3 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #4 Skrevet 19. januar 2018 Så det er altså ikke mulig å få tidligere eier/eierskifteforsikring til å dekke dette siden det trolig var mangler ved leiligheten da jeg kjøpte den? Sure penger, men klart slikt må være i orden. Anonymkode: ecfc0...96b
_popcorn_ Skrevet 19. januar 2018 #5 Skrevet 19. januar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker said: Så det er altså ikke mulig å få tidligere eier/eierskifteforsikring til å dekke dette siden det trolig var mangler ved leiligheten da jeg kjøpte den? Sure penger, men klart slikt må være i orden. Anonymkode: ecfc0...96b ikke når du har bodd der så lenge. Du har undersøkelsesplikt ved kjøp av bolig, og det å reklamere på sånne feil skal gjøres innen for rimelig tid. Du har hatt to år på å oppdage feilen.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #6 Skrevet 19. januar 2018 2 timer siden, _popcorn_ skrev: ikke når du har bodd der så lenge. Du har undersøkelsesplikt ved kjøp av bolig, og det å reklamere på sånne feil skal gjøres innen for rimelig tid. Du har hatt to år på å oppdage feilen. Bare at den feilen hadde jo ikke blitt oppdaget om ikke el-tilsynet hadde kommet på besøk. Greit nok, jeg betaler jo jeg, men hadde el-tisynet kommet tidligere så hadde jeg nok sluppet dette. Takk for svar uansett. Anonymkode: ecfc0...96b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå