Gå til innhold

Litt irritert på mannen. Er det rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har ikke felles barn. Han har en og jeg har to. Vi har innført lommepenger da barna har blitt store nok for det. De gjør litt arbeidsoppgaver, samt holder rom ryddig. Meg og mannen får lønn til forskjellige datoer, så forrige gang betale jeg lommepenger til alle. Idag er det ny lommepengedag, og mannen har fått lønn. Han tok da ut lommepenger til eget barn, og ikke mine. Det måtte jeg gi dem. Vi har jo egentlig ikke snakket om hvem skal gi osv, men jeg tenker jo det at den som tar ut gir til alle-som jeg gjorde sist gang. Det hadde liksom ikke falt meg inn å bare ta ut penger til mine. Det er jo ikke sånn at jeg lager full baluba av dette, men jeg merker det irriterer meg litt. Hva tenker andre, er dette noe dere hadde reagert litt på? 

Anonymkode: cf1b4...6f4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt kan irritere veldig.  Jeg skjønner at du ble irritert, men samtidig er det jo mulig at mannen din hadde glemt at du ga til alle.

Løsningen er jo åpenbar. Du må ta det opp med ham, slik at dere kan avtale hvordan dere gjør dette fremover. 

• Liker 7
Skrevet

Er mannen din vanligvis tankeleser og så er du irritert fordi han ikke var det denne gangen?

Du må jo snakke med han da. Kan hende det gikk han litt hus forbi at du betalte hans barn også sist? Det kan hende at han ikke visste at du gjorde det? Det kan hende at han driter i ungene dine, men da må du jo si ifra at det er urettferdig og urettferdighet vil du ikke ha, så da må han betale dine to.

Anonymkode: d673b...edb

Skrevet

Jo, han vet at jeg ga barnet hans også forrige gang. Og jeg forventer så klart ikke at han er tankeleser, men jeg bare mener at det er jo vanlig å tenke på alle barna når man tar ut til eget- og da spesielt når han vet at jeg gjorde det sist.

Men ja, jeg skal ta en snakk med han i kveld sånn at vi får avtalt dette ordentlig. Bare merker at jeg ble litt skuffet over at han ikke tenkte på alle tre. 

Ts

• Liker 7
Skrevet

Det var kanksje litt i overkant å lage en tråd om dette?

Anonymkode: 0d11e...79e

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, han vet at jeg ga barnet hans også forrige gang. Og jeg forventer så klart ikke at han er tankeleser, men jeg bare mener at det er jo vanlig å tenke på alle barna når man tar ut til eget- og da spesielt når han vet at jeg gjorde det sist.

Men ja, jeg skal ta en snakk med han i kveld sånn at vi får avtalt dette ordentlig. Bare merker at jeg ble litt skuffet over at han ikke tenkte på alle tre. 

Ts

Og jeg skjønner at du ble skuffet, men du burde snakke med han og høre hvorfor han glemte dine to når han tok ut til sin. :) 

Anonymkode: d673b...edb

Skrevet

Jeg skjønber at du er skuffa, men skjønner derimot ikke hvorfor du ikke bare spurte gam rett ut ned det samme? :klo:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...